1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Das ist eine Katze."

"Das ist eine Katze."

Çeviri:Bu bir kedi.

November 20, 2016

15 Yorum


Kbbahar

"O" ve "bu" nun farkları ne acaba?


SabineBergmann1

Almanim. Türkçe ögreniyorum. Bir kelime "das" Türk dili olmama yok. Sanirim Duolingo kelimi en yakin seçmedi. "das" = nötr (das Kind, das Mädchen, das Pferd). Anlam en benzer "das" -"Das ist eine Katze" = Bu veya O Bu = dies (alman) O = das (da), das (dort) (alman) Cümle içinde "das" anlami iki kelime arasinda (bu - o). O bir kedi = Das (dort) ist eine Katze Bu bir kedi = Dies ist eine Katze Ayni anlami. Bu bir baykuş = Dies ist eine Eule O bir baykuş = Das (da) ist eine Eule.


SibanM

"Bu bir kedidir" olmayacak mıydı?


Lokman426201

burada ein katze ile eine katze arasındaki fark nedir?


Angel9058

ein der ve das,eine ise die artikeline sahip olan kelimelerde kullanılır


cemre880

Bir harften ne olucak sanki ya e yi koymayi unutmusim


Angel9058

kedi die artikeline sahip olduğu için eine kullanmak zorundasın,ein ise der ve das artikeline sahip olanlar için


0hSh1T

Neden ein olmuyor acaba anlamadım orasını


SabineBergmann1

die Katze - eine Katze - kedi - bir kedi

der Hund - ein Hund - köpek - bir köpek

das Tier - ein Tier - hayvan - bir hayvan

Tanımlığı isımle birlikte öğrenmek gereklidir. Alman dilinde tanımlık her zaman mantıklı değil. Örnek: DIE/EINE Tür(e) - kapı/bir kapı ama DER/EIN Tisch -masa / bir masa, DAS/EIN Bett - yatak / bir yatak


ProPingPong

Bu arada merak edenler varsa eine -Die artikeli yüzünden oluyor oradaki -e sebebi o. ;D


ProPingPong

Katze -Die artikeli aldığı için

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.