1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "My shoes are purple, yours a…

"My shoes are purple, yours are red."

Çeviri:Benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı.

February 20, 2014

70 Yorum


zutkuyilmaz

Benim ayakkabim mor seninki kirmizi dedim seninki de kirmizi yazmam gerekiyormus.


blentztrk1

Seninkiler olacak "de" yok


Betl301780

Bosver ya o hep oyle gecer zamanla abiii


ccxavier

ayakkabı , pantolon vs. gibi nesneleri çoğul olarak kullanıyoruz . bu nesneler çoğul ise örneğin 4 çift ayakkabı varsa yine aynı kalıpta kullanırız . peki cümleden bunu nasıl anlarız . anlatmak istediği tek çift ayakkabı mı yoksa birden fazla mı ?


secretrecipe

Sayısını belirtirken "şu kadar çift" şeklinde ifade ediliyor.

I have one pair of shoes. (Bir çift ayakkabım var. / Bir çift ayakkabıya sahibim.)

I have four pairs of shoes. (Dört çift ayakkabım var. / Dört çift ayakkabıya sahibim.)

Bu arada birden fazlası söz konusu ise ("...four pairs..."teki gibi) çoğul eki "-s"ye dikkat.


LostBreak

'Benim ayakkabım mor, seninki kırmızı " yazdım "seninki" dedim diye kabul etmedi.

Halbuki cümle karşıma ilk çıktığında Yours un üzerine tıkladığımda "seninki" diye Türkçe karşılığını gösterirken "seninkiler" diye bir şey yoktu ortada.


Selcen_Ozturk

seninki de eklendi. ama şöyle ki yours, mine gibi kelimelerden sonra "is" gelirse tekil, "are" gelirse çoğul olduğunu anlarız. ama burada şöyle bir fark var, "shoes" bir çift ayakkabı (yani türkçede tekil) anlama da geleceğinden bu cümlede are olmasına rağmen tekil kabul edebiliriz


Zehra134

öyleyse Benim ayakkabım mor, seninki kırmızı cevabı doğru bir cevap oluyor


nurettin.gunsili

Benim cevabımda "benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızıdır." acaba nerede eksiklik var.


rote13

"Benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızıdır." yazdım ama kabul etmedi.


snmylm

-De, da anlamini to vermiyormu. Seninki kirmizi yi neden kabul etmiyor


yavuz......

De nerden geldi, onu anlayamadim


ofy54

"Benim ayakkabılarım mor, senin ayakkabıların kırmızı" dedim kabul etmedi. Aslında uzun olarak bu anlam çıkmıyor mu?


ahmetcihan2

"Ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı." cümlesi ile doğru kabul edilen cümle aynı anlama gelmesine rağmen kabul edilmedi


kemalcatak

Dualingo yine uçmuş :)


YusufKaanTuran

doğru cevabı yazıyorum yanlışa çevirip kendiliğinden ENTER'e basıp yanlış olduğunu söylüyor ve benim söyleyeceğim cevabın doğru olduğunu söylüyor


Kursat_yegrim7

Ayakkabılarım mordur," seninki kırmızıdır." Kabul etti.✅


bacio_

your hangi durumlarda -s takısını alıyor? ve bazı cümlelerde yours iken bazılarında your's (kesme işareti ile ayrılıyor). bunu neye göre belirliyoruz? sorumun bu çeviriyle pek ilgisi yok ama bu durum merak ettiğim bir husus.


Selcen_Ozturk

your's hiç yok. yours cümlede nesnenin yerine geçtiğinde kullanılır. detaylar: https://www.duolingo.com/comment/2078180


mecnunshn

Ayakkabilarim mordur seninkiler kirmizi... ( de ) nerde nasil kullanilmis


MslmKaraku

De edatını nasıl anlıyoruz burda


erenfazlioglu

"ayakkabım mor seninki kırmızı" yanlış olarak gördü


kosmos_

ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı çevirisini kabul etmiyor; my diye ayrıca belirtmeliymişiz. fakat siz bakmayın ona, böylesi de doğru.


Semihyzc77

Benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı dedim kabul etmedi seninkiler de mor demeliymisim


omaromaro

gercek su ki dilden dile tercümenin dogasinda sorun var.. aslinda verdigimiz bazi cevaplar dogru oldugu halde yanlis kabul edilmekte bazen de tam tersine Türkce de kullanilmayan bir kalip dogru kabul edilmektedir.. Türkce düsünüp ingilizce kaliplarla yazmamiz isteniyor.


blurrymat

Benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı yazdım. Seninkiler de olmalıymış. Bunu kabul etmedi.


Lempreur

Bende de kabul etmedi fakat şimdiki ekran tercümesinde "Benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı" diye veriyor bu ne çelişki!!!


Fatihzceli

Seninkiler - de kırmızı. De eki nerden geldi arkadaşlar.


hepmerve

De ne alaka allah askina!!


Y4K4M0Z

'Ayakkabılarım mordur,seninkiler kırmızıdır.' dedim. Doğru cevapta ' seninkiler de' yazıyor. Ve kabul etmedi. 'de' bağlacını getirmek neden zorunlu?


esrgl

Ya ben de aynı şekilde yazdım. Yani "benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı" şeklinde ama "de" eki getirmediğimden kabul etmedi. Çok saçma. Bu tür şeyler arada oluyor sinir oluyorum. Sonuçta iyi bir program boka sarıyor.


jansetesen2

ben de zaten "benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı" yazdım . ne bu şimdi yaa


jansetesen2

ben de zaten "benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı" yazdım . ne bu şimdi yaa


birgaripMuhendis

"Benim ayakkabım mor seninki kırmızı" neresi yanlış?


nuurzeybek

Sadece de ekiyle kaybettim


marioozan

De ekini getirmediğim için yanlış dedi. Duolingo biraz bu konuda dikkatli olmalı


Creptics

benim ayakkabım mordur, seninkiler kırmızıdır


atii_

Aynisini yazdim kabul etmedi


_bbecky_

Aynısını yazınca nasıl kabul etmiyor?


brgzar_byza

Lost break gibi seninki yazdım doğru kabul etti


Elif783974

Benim ayakkabılarım mor renk seninki de kırmızı dedim kabul etmedi


ozanglmzz

Benim ki mor seninki kırmızı işte


DarkStorm10

Seninki yerine seninkisi kullanılınca ne değişir?


EnesKURTd

Arkadaş ''renk'' sözcüğü ekleyince daha anlamlı oluyo??! Benim ayakkabılarım mor,seninki kırmızı renk.


Begm5933

benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı renklidir olması gerekmiyor mu yüklemi nerede bu cümlenin


azranur242424

Ya benim ayakkabim mor seninki kirmizi renklidir dedim renklidir yok dedi MAĞDURUMM


[aktif olmayan kullanıcı]

    Omg guc bu


byrobespierre

    benim ayakkabılarım mor senin kırmızı, dedim. Anlatım bozukluğu yaptım ve yakaladı. Tebrik ederim.


Ahmet74883

    Bu yeşil kuşun tüğlerini birgün yolacağım


dilaragulsen

    Benim cevabım seninkiler kırmızıydı cevapta seninkiler kırmızıymış aaa ne tesadğf kabul etseydin ya


hafsa13383

    Bu ne abi? Senin dedim seninkiler diyor ne farkeder? :/


student617309

    YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES. Aradaki R''yi bulun.


Geno.Sans

    Ne diyün laa... İki tane R var.


Fidan64815

    Hepsin yazmısdm birtane mor a iyi dokunmadm yanlıs çıktı allah kahr etsn


zey.nep.

    Nokta koymadığım içinde eksi vermezsin


JOHEYLUL

    Virgül koymadım diye kabul etmedi gençler dikkat edin


Mina_1905

    Ayy malmısınız buna da cvp verilmez


CAN128716

    Aynısını yazdım kirmizi yazdığım için kabul etmedi


nurettin763897

    Benim ayakkabilarim mor seninkiler kirmizidir dedim kabul etmedi


azsxdcfvf12b

    ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı ile Benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı. ne fark var ?


Silver_Moons560

    Benim mor ayakkabılarım seninki kırmızı dedim ama yinede aynı anlam taşır şöyle oluyormuşmuş: Benim ayakkabılarım mor seninki kırmızı Birbiri resmen aynı Niye kabul etmiyor acaba ???


BuketOKGRB

    benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı yazdım yanlış çıktı


ZLEMSolmaz2

    Benim mor ayakkabılarım seninkiler kırmızı yazdım yalnış dedi offf

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.