"My shoes are purple, yours are red."

Çeviri:Benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı.

February 20, 2014

55 Yorum

Konu önem sırasına göre

zutkuyilmaz

Benim ayakkabim mor seninki kirmizi dedim seninki de kirmizi yazmam gerekiyormus.

September 13, 2014

lknurHseyi

bence bosver douling bisorudada allahismarladik diyordu

February 20, 2019

onurakyuz

Abi aynen ya

January 12, 2015

Ahmetbabo4

Ya off böyle sorumu olur kız m bilir

July 5, 2019

Betl301780

Bosver ya o hep oyle gecer zamanla abiii

December 9, 2017

blentztrk1

Seninkiler olacak "de" yok

January 1, 2019

ccxavier

ayakkabı , pantolon vs. gibi nesneleri çoğul olarak kullanıyoruz . bu nesneler çoğul ise örneğin 4 çift ayakkabı varsa yine aynı kalıpta kullanırız . peki cümleden bunu nasıl anlarız . anlatmak istediği tek çift ayakkabı mı yoksa birden fazla mı ?

February 20, 2014

secretrecipe

Sayısını belirtirken "şu kadar çift" şeklinde ifade ediliyor.

I have one pair of shoes. (Bir çift ayakkabım var. / Bir çift ayakkabıya sahibim.)

I have four pairs of shoes. (Dört çift ayakkabım var. / Dört çift ayakkabıya sahibim.)

Bu arada birden fazlası söz konusu ise ("...four pairs..."teki gibi) çoğul eki "-s"ye dikkat.

March 31, 2014

rote13

"Benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızıdır." yazdım ama kabul etmedi.

September 17, 2014

doruklarda

Ben de aynisini yazdim kabul etmedi :((

November 11, 2014

lknurHseyi

bende

February 20, 2019

nurettin.gunsili

Benim cevabımda "benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızıdır." acaba nerede eksiklik var.

September 29, 2014

lknurHseyi

yani

February 20, 2019

LostBreak

'Benim ayakkabım mor, seninki kırmızı " yazdım "seninki" dedim diye kabul etmedi.

Halbuki cümle karşıma ilk çıktığında Yours un üzerine tıkladığımda "seninki" diye Türkçe karşılığını gösterirken "seninkiler" diye bir şey yoktu ortada.

May 23, 2014

Selcen_Ozturk

seninki de eklendi. ama şöyle ki yours, mine gibi kelimelerden sonra "is" gelirse tekil, "are" gelirse çoğul olduğunu anlarız. ama burada şöyle bir fark var, "shoes" bir çift ayakkabı (yani türkçede tekil) anlama da geleceğinden bu cümlede are olmasına rağmen tekil kabul edebiliriz

June 25, 2014

Zehra134

öyleyse Benim ayakkabım mor, seninki kırmızı cevabı doğru bir cevap oluyor

September 29, 2014

sreyya561515

Ama hala kabul etmiyor

February 21, 2019

snmylm

-De, da anlamini to vermiyormu. Seninki kirmizi yi neden kabul etmiyor

September 17, 2014

yavuz......

De nerden geldi, onu anlayamadim

December 25, 2014

ofy54

"Benim ayakkabılarım mor, senin ayakkabıların kırmızı" dedim kabul etmedi. Aslında uzun olarak bu anlam çıkmıyor mu?

August 10, 2014

ahmetcihan2

"Ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı." cümlesi ile doğru kabul edilen cümle aynı anlama gelmesine rağmen kabul edilmedi

October 14, 2014

kemalcatak

Dualingo yine uçmuş :)

November 24, 2014

YusufKaanTuran

doğru cevabı yazıyorum yanlışa çevirip kendiliğinden ENTER'e basıp yanlış olduğunu söylüyor ve benim söyleyeceğim cevabın doğru olduğunu söylüyor

November 23, 2018

bacio_

your hangi durumlarda -s takısını alıyor? ve bazı cümlelerde yours iken bazılarında your's (kesme işareti ile ayrılıyor). bunu neye göre belirliyoruz? sorumun bu çeviriyle pek ilgisi yok ama bu durum merak ettiğim bir husus.

March 31, 2014

Selcen_Ozturk

your's hiç yok. yours cümlede nesnenin yerine geçtiğinde kullanılır. detaylar: https://www.duolingo.com/comment/2078180

March 31, 2014

mecnunshn

Ayakkabilarim mordur seninkiler kirmizi... ( de ) nerde nasil kullanilmis

October 8, 2014

MslmKaraku

De edatını nasıl anlıyoruz burda

October 9, 2014

erenfazlioglu

"ayakkabım mor seninki kırmızı" yanlış olarak gördü

October 15, 2014

kosmos_

ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı çevirisini kabul etmiyor; my diye ayrıca belirtmeliymişiz. fakat siz bakmayın ona, böylesi de doğru.

November 12, 2014

Semihyzc77

Benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı dedim kabul etmedi seninkiler de mor demeliymisim

December 13, 2014

omaromaro

gercek su ki dilden dile tercümenin dogasinda sorun var.. aslinda verdigimiz bazi cevaplar dogru oldugu halde yanlis kabul edilmekte bazen de tam tersine Türkce de kullanilmayan bir kalip dogru kabul edilmektedir.. Türkce düsünüp ingilizce kaliplarla yazmamiz isteniyor.

December 13, 2014

blurrymat

Benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı yazdım. Seninkiler de olmalıymış. Bunu kabul etmedi.

December 23, 2014

Lempreur

Bende de kabul etmedi fakat şimdiki ekran tercümesinde "Benim ayakkabılarım mor, seninkiler kırmızı" diye veriyor bu ne çelişki!!!

January 3, 2015

Fatihzceli

Seninkiler - de kırmızı. De eki nerden geldi arkadaşlar.

January 4, 2015

hepmerve

De ne alaka allah askina!!

January 10, 2015

Y4K4M0Z

'Ayakkabılarım mordur,seninkiler kırmızıdır.' dedim. Doğru cevapta ' seninkiler de' yazıyor. Ve kabul etmedi. 'de' bağlacını getirmek neden zorunlu?

January 10, 2015

esrgl

Ya ben de aynı şekilde yazdım. Yani "benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı" şeklinde ama "de" eki getirmediğimden kabul etmedi. Çok saçma. Bu tür şeyler arada oluyor sinir oluyorum. Sonuçta iyi bir program boka sarıyor.

March 1, 2015

jansetesen2

ben de zaten "benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı" yazdım . ne bu şimdi yaa

March 6, 2015

jansetesen2

ben de zaten "benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı" yazdım . ne bu şimdi yaa

March 6, 2015

birgaripMuhendis

"Benim ayakkabım mor seninki kırmızı" neresi yanlış?

March 12, 2015

nuurzeybek

Sadece de ekiyle kaybettim

April 14, 2015

marioozan

De ekini getirmediğim için yanlış dedi. Duolingo biraz bu konuda dikkatli olmalı

May 16, 2015

Creptics

benim ayakkabım mordur, seninkiler kırmızıdır

September 9, 2015

atii_

Aynisini yazdim kabul etmedi

December 10, 2015

_bbecky_

Aynısını yazınca nasıl kabul etmiyor?

December 26, 2015

berbeyboz

Lost break gibi seninki yazdım doğru kabul etti

March 5, 2016

Elif783974

Benim ayakkabılarım mor renk seninki de kırmızı dedim kabul etmedi

September 23, 2016

ozanglmzz

Benim ki mor seninki kırmızı işte

January 9, 2017

DarkStorm10

Seninki yerine seninkisi kullanılınca ne değişir?

March 3, 2017

EnesKURTd

Arkadaş ''renk'' sözcüğü ekleyince daha anlamlı oluyo??! Benim ayakkabılarım mor,seninki kırmızı renk.

April 1, 2017

NSANURDUYS

aynn

January 31, 2018

Begm5933

benim ayakkabılarım mor seninkiler kırmızı renklidir olması gerekmiyor mu yüklemi nerede bu cümlenin

May 8, 2018

azranur242424

Ya benim ayakkabim mor seninki kirmizi renklidir dedim renklidir yok dedi MAĞDURUMM

June 22, 2018

Ahmetbabo4

Omg guc bu

July 5, 2019

byrobespierre

benim ayakkabılarım mor senin kırmızı, dedim. Anlatım bozukluğu yaptım ve yakaladı. Tebrik ederim.

September 16, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.