1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Er spielt mit einer Katze."

"Er spielt mit einer Katze."

Çeviri:bir kediyle oynuyor.

November 22, 2016

2 Yorum


Makmirza

einer bir dişi kediyle oynuyor anlamına mı geliyor? tam anlayamadım

November 22, 2016

Eluvian_

"mit" edatı dativ hal gerektirir ve bu yüzden "eine Katze", "einer Katze" olur. Almancada isim soylu sözcükler maskülen (eril), feminen (dişil) ve nötr olarak üçe ayrılır. Cinsiyet, cinsiyet de bizim Türkçede kullandığımız kedinin cinsiyeti değil. Türkçede böyle bir durum olmadığından kelime öğrenirken cinsiyetlerini de ezberlemek gerekiyor.

November 22, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.