1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "It is strawberry season."

"It is strawberry season."

Fordítás:Eperszezon van.

February 20, 2014

19 hozzászólás


Bellusov

a szamóca( strawberry) a földön van az eper (mulberries) a fán (tehát ez SZAMÓCA)

A kertésztechnikus szakközépbe ha valaki szamóca helyett epert mondot az karó... már ha pontosak akarunk lenni


[törölt felhasználó]

    De a nyelvtan órán is karót kapsz ha "epert" mondasz. :D


LszlUgrai

    Faepernek nincs szezonja... :D


Bellusov

    Inkább van neki, mivel egy hónap alatt beérik, szinte az összes fajtája hazánkban, míg a szamócának jó néhány típusa júniustól egészen a fagyok beálltáig terem, s ez csupán a szabadföldi termesztés -ha már ennyire vicces a dolog ;)


csondes

    Az a helyzet hogy felenk (es szerintem az egesz orszagban kiveve a kerteszeti egyetemet) a foldon termo, nem futo, piros termest nevezik epernek. A fan fa szeder terem (nalunk, ez tudom hogy mas tajakon eper), a futo meg szeder vagy szamoca. Na es ennek mi koze az Angolhoz? :D


LszlGyarak

    Pont ezt akartam írni. Elég problémás, hogy egy angol oktatóprogramban hibás a fordítás. Szerintem is itt a szamóca a helyes. A program fordítójának az angol tudását nem vonom kétségbe, de a botanikai ismerete botrányosan rossz!


Andras43

    az "eperszezon van" ugyanazt jelenti, mint az "eper szezonja van", mégis hibaként kezeli.


radnaitomi

    Az információtartalma ugyanaz tényleg, de két - teljesen más - nyelvtani szerkezetet használnak:

    Az 'eperszezon' egy darab szó: egy összetett szó, ahol az első tag jelzője a másodiknak. Az 'eper szezonja' ezzel szemben egy két külön szóból álló alárendelői szószerkezet, mégpedig birtokos.

    Miközben a jelentés ugyanaz, és mondjuk egy tévésorozat fordításánál teljesen mindegy lenne, melyiket használjuk, itt a Duolingon a nyelvtanulás a fő szempont, és emiatt szerintem nem szabad elfogadni egy megoldást, ami jelentésben hasonlít ugyan, de ennyire más nyelvtant használ.

    • strawberry season = eperszezon

    • the season of the strawberry = az eper szezonja


Hugi_52

    Ismételni tudom csak magam - nagyon tetszenek a magyarázatai!!! Ami meglep, hogy hányféle megoldást reklamálnak a tanulók. Nem csak itt, általában. Úgy gondolom, ezen a szinten az alapvető nyelvtani szabályok, a szavak, szórend, kifejezések megtanulása és gyakorlása a fontos. Magasabb szinten aztán lehet finomítani. A magyarban is van számtalan lehetőség, mit, hogyan fogalmazunk meg, ill. fejezünk ki. Nekünk, tanulóknak nem kellene ezerféle megoldást elvárni a duolingo-tól. Csak a tényleges elírást vagy fordítási hibát kellene jeleznünk, azt viszont mindig! Az, hogy melyik az eper, melyik a szamóca... Vagy rizst, rizset, netán rizsát... Sorolhatnám. Meglep, hogy mennyiféle igény és elégedetlenség van... Üdv.


kicsixandra

    Ez így van ahogyan leírtad!! Nem mindegy !!


TamsSzcs6

    A szamóca szezonja.......... Miért nem fogadja el???


FliHungary

    "Itt az eperszezon". Én azért elfogadnám ezt is, vagy nem jó?


Rudolf978436

    Még a magyar helyesírásra is tanít...


ldfgh

    Nem kellett volna beletenni az of szavat?


rucza

    Azt mondja, hogy "its is.." nem azt, hogy "it is..."


Attila580288

    „Ez eperszezon” nem jó?


Erzsi405612

    Eperszezont irtam akkor mi nem jo???


kicsixandra

    Úgy van a mondatban hogy: "It is.." ami "lenni/van" az az a lètige a mondatban. Eperszezon van.


Rezs397722

    Az "eperszezon van" miben különbözik az "eperszezon van" válaszomtól? Miért nem fogadja el?

    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.