"He lets me cook dinner."

Překlad:On mě nechává vařit večeři.

November 22, 2016

9 komentářů


Haluz1

Není to spíše budoucí věta? Tedy jestli by to šlo napsat i takhle : They will let me cook dinner.

November 22, 2016

widle

Není to budoucí věta, je v přítomném čase. Může se třeba týkat opakovaného děje (jako že on vždycky vaří oběd, ale nechává mě vařit večeři).

A určitě by tam nebylo "they", to znamená "oni", ne "on".

November 22, 2016

Haluz1

Aha, ono totiž ten překlad ve cvičení je takovýhle:"On mě NECHÁ vařit večeři" Ale tady je ta věta s "nechává", tak proto sem si myslel, že jde o budoucí čas . Asi menší chybička. Jo a za to "They" se omlouvám, ani nevím proč jsem to napsal.

November 22, 2016

Juraj196035

Prosím, prečo tam nie je "to cook", ale len "cook" bez TO ?

March 4, 2017

widle

Pokud jsou ve větě takhle dvě slovesa za sebou, tak na tom prvním z nich záleží, jestli se "to" použije, nebo ne. Za "let" se nedává.

March 5, 2017

Juraj196035

Dakujem pekne za reakciu, takze aj za LET. Prave som to hladal na webe a zistil som, ze TO sa nedava za MODALNIMI slovesami, potom za slovesami LET, potom MAKE (v trpnom rode ale s TO), HELP (moze byt aj s TO aj bez TO) a este za DARE (pokial je "dare" pouzite ako modalne sloveso)

March 5, 2017

felisitimi

Prosím prečo mi neuzná preklad "On mě nechá navařit večeři"?

February 4, 2018

Filomena.Prvni

Pročtěte si diskusi a bude Vám to jasné. "Navařit, zavařit" jsou ukončené děje. Kdežto zde vařím večeře den co den.

September 23, 2018

LetitiateT

No ja neviem. Ja by som kľudne povedala "vždy ma nechá navariť večeru" a myslím tým opakovaný dej.

July 27, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.