"Kediler balık yer."

Çeviri:Die Katzen fressen Fisch.

November 22, 2016

26 Yorum
Tartışma kilitli.


bebincan

Die Katzen fressen Fische neden yanlış?


_za_ra_

bence de , sonucta türkce tekil , almanca cogulla genelleme yapiyoruz. dogru olmali degil mi ?


Nisan72172

İnsanlar hayvan yer cümlesi die Menschen essen Tiere şeklinde yazılıyor hayvan çoğul olarak alınıyor ama kediler balık yer de die Katzen fressen Fisch diyor Fische yi kabul etmiyor. İki cümle arasındaki fark ne anlamadım.


Zero17-25-13

Program keni içinde çelişiyor. Biz gazete okuruz. Derken Wir lesen Zeitungen. Bu cümlede neden tekil balık


HalBenHB

Hani Almanca'da genel anlamda kullanılan isimler çoğul şekilde yazılıyordu? Kediler balık yerdeki balık Fische olmalı.


ilan795087

Diğer alıştırmalarda genel kelimeler almancada çoğul olarak yazılır deniliyordu burada neden tekil


AliceKazami

neden burada fische olmuyor


Quatsssccch

Programın artikeller ile problemi var


Dt.Selim

Editor Türkçe bilmiyor


Davun831834

Baykuş bizle eglenir Neden fische olmuyor


cvher

sorunuza yanıt bulabildiniz mi?


fairyofneptune

aga en iyisi ingilizce-almanca öğrenmek. bir dili türkçeden öğrenince daha fazla hata yapıyorum yeminle


serhatdnmez

fressen olmasının sebebi ne ki ?


mizinamo

Genelde, hayvanlar "fressen" ve insanlar "essen".


LoserDuck

AYYYYYY DİE FİSCHE NASIL OLMUYOR SAÇMALIK


Hurmet5

Dogru yapiyorum ama kabul etmiyor neden


MevltKavak2

Kelime bankasını kullanınca fische de çıktı fisch te. Ben fische yi kullandım kabul etti. Daha önce klavyeden kendim yazdığımda fische yi kabul etmemişti. Garip


[aktif olmayan kullanıcı]

    die katzen fressen ein fisch neden olmuyor, fisch sayılıyor diye tekil kullanırken ya ein/eine ya da belirteç varsa die/den kullanmamız gerekmiyor mu. Hani sadece tekil halde kullanamiyorduk?


mizinamo

    die katzen fressen ein fisch neden olmuyor

    Fisch eril (masculine), yani einen Fisch olur.

    fisch sayılıyor diye tekil kullanırken ya ein/eine ya da belirteç varsa die/den kullanmamız gerekmiyor mu.

    Fisch hem sayılıyor hem de sayılmıyor.

    Yani hem Die Katzen fressen Fisch hem de Die Katzen fressen einen Fisch gibi tercüme edilebilir.


    [aktif olmayan kullanıcı]

      Yahu hani countable olanları tekil yazarken die ya da ein kullanmamız gerekmiyor muydu? belirliyse die belirsizse ein. Fisch uncountable mı da böyle kullanıyoruz anlamadım ki. İngilizce'de countable ama yani


mizinamo

      İngilizce'de countable ama yani

      İngilice'de hem countable hem de uncountable.

      "The cat is eating a fish." (= bir balık)

      "The cat is eating fish." (= balık -- belki yarım balık, belki iki tane balık, belki bir balık: demeyiz.)


m.aligoeruer

      Kedilerin tümü bir balığa mı harman dönüyorlar


murat263658

      Duolingo kafasına göre takılıyor, kendisi de tam hakim değil programa....


cihataltintas43

      kelimelerin üstüne tıklayınca çıkan karşılıklarında hatalar var admin yer kelimesine tıklıyorum essen yazıyor

      Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.