1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sen sütü içiyorsun."

"Sen sütü içiyorsun."

Çeviri:Du trinkst die Milch.

November 22, 2016

20 Yorum


GhostAlexMercer

Sütü demek için "die milch" yada "den milch" mi uygun


mizinamo

"die Milch", çünkü "Milch" dişil bir kelime.

"den Apfel", çünkü "Apfel" eril bir kelime.

ve "das Fleisch", çünkü "Fleisch" nötr bir kelime.


Hanseelik

"Die milch" daha uygun. Ben almanca öğretmeniyim. Bana ne isterseniz sorabilirsiniz çocuklar. Ben burda öğrencilerim ile çalışıyorum. Beni buraya davet ettiler siz de bana sorabilirsiniz


nerztrk4

Teşekkür ederim


Revan_AZER30

Cox sağolun təşəkkür edəriz


kksal956872

Ich trinke Milch yazdim yanlis dedi Du trinkst die milch yazdim bunada yaliş diyor


Hanseelik

Belki bir yerde yanlış bişey yaptın bir daha kontrol et


SerkanGler18

Du trinkst milch için die koymadım diye yanlış dedi. Bir sonraki bosluk doldurmasında die kullanmadan du .... Milch de ki boşluga trinkst yazınca doğru dedi.


OytunBulut

die milch olucaktı herhalde


NEROo659850

Trinke trinks ve trinkt neye göre koyuluyor onu anlatabilecek birisi var mi


mizinamo

Trinke trinks ve trinkt neye göre koyuluyor

  • ich trinke = ben içiyorum
  • du trinkst = sen içiyorsun
  • er/sie/es trinkt = o içiyor(dur)
  • wir trinken = biz içiyoruz
  • ihr trinkt = siz içiyorsunuz
  • sie trinken = onlar içiyor(lar)

"trinks" yok. (-s fiil eki İngilizce.)


UurKahya

Günlük dilde konuşurken das die der kullanmazsak ne olur. Anlam kaybı oluyor mu? Çünkü baya bir ezber gerektiriyor, belli bir kalıbı da yok. Mesela iki tane farklı yiyecek var birine das birine die koyuyorsun. (Örnek verdim sadece) bunu neye göre ayıracağız


maallah756059

Off kafayi yedirecek bana ekleri karistiyirum


lalisam4

Geçen sefer die yazdığımızda yanlış diyordu simdi dogru

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.