1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "What fish is it?"

"What fish is it?"

Fordítás:Milyen hal ez?

February 20, 2014

17 hozzászólás


KrisztinKr1

milyen ez a hal? miért nem fogadta el?


FliHungary

Mert mást jelent. Amit te írsz:Which fish is this?


nagyleticia

Nekem is ugyanez volt a problémám. Mégis mi a jelentésbeli különbség a "milyen ez a hal?" és a "milyen hal ez?" között? A "Which fish is this?" pedig szerintem úgy lenne magyarul, hogy "melyik ez a hal?"


Gy.B.

Kétféle "milyen" van.

Az első A "What kind of", amiből a "kind of"-ot sokszor lespórolják (főleg az amerikaiak).

Ha olyan főnévre kérdezünk rá, ami nem az alany, akkor használjuk ezt.

What (kind of a) fish is it? - Milyen hal ez? [Itt ugyebár az "it" az alany.]

Amikor viszont a "milyen" az alanyra vonatkozik, akkor a "what ... like" használatos.

What is this fish like? - Milyen ez a hal? [Itt az alany a "this fish"]


Dorka496157

Hasznos info,megjegyzem :-)


AmbruschBo

lehet, nincs igazam, de nekem az első változat -milyen ez a hal?- azt jelenti, hogy ez a bizonyos hal milyen, pl.: büdös, kerek, fényes stb. Vagyis egy bizonyos tulajdonságára mintegy rácsodálkozunk. A másik változat jelentése: milyen FAJTA hal ez, ponty, harcsa, keszeg stb.


Puku369784

Nekem se fogadta el


vikica7

Esetleg mer ANGOLUL KELLENE ÍRNI ...


biroszandra

what kind of? = milyen


RichardHosko

It is a green fish. Why? :D


DonPeter1

Milyen hal ez itt? Miert nem jo?


Gy.B.

Talan mert az "itt" nem szerepel az angol mondatban!? :XD


madam01

Second fish. ;-)


SzabEszter266883

Nem inkább what kind of fish is it?

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.