Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Mit welchem Lehrer trinkst du Tee?"

Çeviri:Hangi öğretmenle çay içiyorsun?

1 yıl önce

4 Yorum


Serkanlmez

'welchem' niye -m takısı aldı?

1 yıl önce

Eluvian_

İsmin hali, tekliği/çokluğu ve cinsiyetine göre değişebilir.

Sırasıyla nominativ, akkusativ ve dativ halleri: (n) Nominativ, (a) Akkusativ, (d) Dativ.

  • Maskulinum (maskülen): welcher (n), welchen (a), welchem (d)
  • Femininum (feminen): welche (n), welche (a), welcher (d)
  • Neutrum (nötr): welches (n), welches (a), welchem (d)
  • Plural (çoğul): welche (n), welche (a), welchen (d)

Şu adreste ayrıca bir tablo var: https://de.wiktionary.org/wiki/welcher

1 yıl önce

Serkanlmez

teşekkür ederim

1 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Ve "mit" Dativ alır.

1 yıl önce