1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Wo wohnst du?"

"Wo wohnst du?"

Çeviri:Sen nerede yaşıyorsun?

November 24, 2016

11 Yorum


votelli

"Nerede oturuyorsun?" yada "Nerede ikamet ediyorsun?" Cümleleri yanlış mı acaba ?


ktjI2PGF

bence de Türkçe kullanımına göre iki cümle de kabul edilmeli


humetin

(Sen) nerede oturuyorsun (yaşıyorsun) ?


humetin

wohnen = oturmak, yaşamak

bewohnen = oturmak, ikamet etmek

Bewohner, der = oturan (belli bir yerde sürekli oturan)


humetin

Wir bewohnen ein kleines Häuschen am See. =


humetin

Wir leben in der Türkei. Wir wohnen in einem kleinen Dorf =


mizinamo

bewohnen in olamaz. Wir wohnen in einem kleinen Dorf olmalı.


mizinamo

Anlamlar benzıyor ama bilgisine göre aynı şey değiller.


humetin
  1. "Wir wohnen nicht in einem Land, sondern in einer Sprache."

  2. "Wir bewohnen kein Land sondern eine Sprache"

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.