"We do not have any dogs."

Fordítás:Nekünk nincsenek kutyáink.

February 20, 2014

26 hozzászólás


brutus01

Ha tudok segíteni az any mennyiséget kifejező szó, és tagadó, illetve kérdő mondatban használja az angol a some (valamennyi, néhány) szó helyett, amit kijelentő mondatban használ. A some után álló megszámlálható főnév többesszámú pl kutya, a megszámlálhatatlan főnév pl tej, kenyér egyes számú.

March 10, 2014

budai.doc

Ha az "any" vagy "some" után a megszámlálható főnév egyes számban áll, akkor a jelentése: valami, valamilyen. A hanganyagban a "dog" után egyáltalán nem hallatszik a "z" hang. Bár lehet, hogy csak én nem hallom.

August 14, 2014

timea.kira

K. K

August 2, 2015

retepagr

Azért,mert nekünk magyaroknak van annyi eszünk és logikai érzékünk, hogy ha több ugyanolyan dolgunk sincs, akkor abból egy sincs, vagyis a többen benne van a kevesebb is,tehát az egy darab is.

October 22, 2014

Sanyiapa

Akkor lenne jó a program, ha ilyenkor megmagyarázná, hogy miért kell oda az "any" szócska. Anélkül nem értelmes a mondat?

February 20, 2014

Shibelion

Dehogynem. Egyébként ez is helyes kellene, hogy legyen: Nincs egy kutyánk sem.

February 28, 2014

juhaszildi

10 olyan könyvet is olvastam már, ami megmagyarázza. De eddig sehol sem tudtam alaposan, mégsem unatkozva begyakorolni a használatát Köszönöm, Duolingo!.

December 18, 2014

GzaSzab

az azért már durva, hogy a bagoly az any szóra többek között (második helyen) megadja a semennyi kifejezést is, amit aztán röhögve hibának vesz, ha beírod.

May 8, 2015

margitsumser

Sajnos ez velem is megtörtént.

April 19, 2017

ironcameleon

Egyes számban:
We do not have a dog. - We have no dog. - We do not have any dog. - Mindhárom jó.

Többes számban:
We have no dogs. - We do not have any dogs. - Mindkettő jó.

Az "any" ezekben a tagadó mondatokban azt jelenti, hogy egyáltalán nincs.

August 3, 2019

fectroll

Na ezt most nem vágom, de tényleg! Miért fogadta el, hogy "Nekünk nincsen kutyánk", miközben 'kutyáink' - nak kellett volna lenni, de elfogadta. Ezt hogy jelentsem?

August 11, 2014

Miroslove32

Nem megy a lassu beszed?!

July 2, 2015

Adrienn912857

Nincsen sehány kutyánk. Miért nem fogadja el?

January 9, 2016

Maminti.

A "Semmilyen kutyánk nincs" elfogadhatatlan? (se boxer, se szetter, se vizsla, stb.) :) Vagy ha így fordítom, akkor a "dog" egyes számban kell, hogy legyen?

February 18, 2016

Rooklet

Tudom, hogy be lehet lassitani, de total sirba tesz idegileg, hogy normal tempoban 3x is "did you not have any dogs"-nak hallatszott

April 6, 2016

GalvanTivadar

Biztos bennem van a hiba, de én tisztán "We do not have any dogs"-nak hallom. Cserélj hangkártyát/hangszórót/fejhallgatót?

April 7, 2016

Maminti.

"du"-t mond (ahogy kell)

April 7, 2016

happydaddy62

Az úgy helyes ?--: we have no dogs

December 18, 2016

GalvanTivadar

Absolutely.

December 18, 2016

happydaddy62

És a : we do not have dog---- is jó?

January 12, 2017

GalvanTivadar

Nem, abba kell az "any".
Vagy "no", vagy "not any".

January 12, 2017

happydaddy62

és mikor melyiket kell használni ?--- no vagy not any........ nem értem we do not have any we have no

mikor melyiket és a we have no - nál nincs "do" -- miért?-

January 14, 2017

GalvanTivadar

A második kérdésre egyszerű a válasz: mert a "do not"-tal az igét tagadjuk, a "no"-val meg azt, ami nincs.
Az elsőre már bonyolultabb: hevjél itten egy explanésnt:
http://advancegrammar.blogspot.com/2009/08/nonone-and-not-anot-any.html

January 14, 2017

happydaddy62

köszi de még vannak bajaim a dologgal,,, de köszi...

January 14, 2017

PMgeqD

Sziasztok emberekre lenne szükségem a,, Best of English nevű klubba. Zöld a logó mindenkit várunk csak legyetek aktívak!!! Zöld Fehér hullámos a logó mindenkit várunk!!!

March 1, 2018

Zotya242

"Semmilyen kutyáink nincsenek"

January 26, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.