1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We do not have any dogs."

"We do not have any dogs."

Fordítás:Nekünk nincsenek kutyáink.

February 20, 2014

28 hozzászólás


brutus01

Ha tudok segíteni az any mennyiséget kifejező szó, és tagadó, illetve kérdő mondatban használja az angol a some (valamennyi, néhány) szó helyett, amit kijelentő mondatban használ. A some után álló megszámlálható főnév többesszámú pl kutya, a megszámlálhatatlan főnév pl tej, kenyér egyes számú.


budai.doc

Ha az "any" vagy "some" után a megszámlálható főnév egyes számban áll, akkor a jelentése: valami, valamilyen. A hanganyagban a "dog" után egyáltalán nem hallatszik a "z" hang. Bár lehet, hogy csak én nem hallom.


Sanyiapa

Akkor lenne jó a program, ha ilyenkor megmagyarázná, hogy miért kell oda az "any" szócska. Anélkül nem értelmes a mondat?


Shibelion

Dehogynem. Egyébként ez is helyes kellene, hogy legyen: Nincs egy kutyánk sem.


juhaszildi

10 olyan könyvet is olvastam már, ami megmagyarázza. De eddig sehol sem tudtam alaposan, mégsem unatkozva begyakorolni a használatát Köszönöm, Duolingo!.


retepagr

Azért,mert nekünk magyaroknak van annyi eszünk és logikai érzékünk, hogy ha több ugyanolyan dolgunk sincs, akkor abból egy sincs, vagyis a többen benne van a kevesebb is,tehát az egy darab is.


ironcameleon

Egyes számban:
We do not have a dog. - We have no dog. - We do not have any dog. - Mindhárom jó.

Többes számban:
We have no dogs. - We do not have any dogs. - Mindkettő jó.

Az "any" ezekben a tagadó mondatokban azt jelenti, hogy egyáltalán nincs.


GzaSzab

az azért már durva, hogy a bagoly az any szóra többek között (második helyen) megadja a semennyi kifejezést is, amit aztán röhögve hibának vesz, ha beírod.


margitsumser

Sajnos ez velem is megtörtént.


PMdabest7

Sziasztok emberekre lenne szükségem a,, Best of English nevű klubba. Zöld a logó mindenkit várunk csak legyetek aktívak!!! Zöld Fehér hullámos a logó mindenkit várunk!!!


fectroll

Na ezt most nem vágom, de tényleg! Miért fogadta el, hogy "Nekünk nincsen kutyánk", miközben 'kutyáink' - nak kellett volna lenni, de elfogadta. Ezt hogy jelentsem?


Miroslove32

Nem megy a lassu beszed?!


Maminti.

A "Semmilyen kutyánk nincs" elfogadhatatlan? (se boxer, se szetter, se vizsla, stb.) :) Vagy ha így fordítom, akkor a "dog" egyes számban kell, hogy legyen?


Rooklet

Tudom, hogy be lehet lassitani, de total sirba tesz idegileg, hogy normal tempoban 3x is "did you not have any dogs"-nak hallatszott


GalvanTivadar

Biztos bennem van a hiba, de én tisztán "We do not have any dogs"-nak hallom. Cserélj hangkártyát/hangszórót/fejhallgatót?


Maminti.

"du"-t mond (ahogy kell)


happydaddy62

Az úgy helyes ?--: we have no dogs


happydaddy62

És a : we do not have dog---- is jó?


GalvanTivadar

Nem, abba kell az "any".
Vagy "no", vagy "not any".


happydaddy62

és mikor melyiket kell használni ?--- no vagy not any........ nem értem we do not have any we have no

mikor melyiket és a we have no - nál nincs "do" -- miért?-


GalvanTivadar

A második kérdésre egyszerű a válasz: mert a "do not"-tal az igét tagadjuk, a "no"-val meg azt, ami nincs.
Az elsőre már bonyolultabb: hevjél itten egy explanésnt:
http://advancegrammar.blogspot.com/2009/08/nonone-and-not-anot-any.html


happydaddy62

köszi de még vannak bajaim a dologgal,,, de köszi...


Zotya242

"Semmilyen kutyáink nincsenek"


GerleiIstv

Nincs semmilyen kutyánk. Elfogadja.


AnyuUgyes

Nekuünk nélkül is értemes a magyar mondat.Nem fogadta el.


Tamas51

Így igaz. Furcsa de ha biztos, hogy ezért nem fogadta el akkor jelezd és köszönettel javítják.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.