A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"We do not have any dogs."

Fordítás:Nekünk nincsenek kutyáink.

0
4 éve

24 hozzászólás


brutus01

Ha tudok segíteni az any mennyiséget kifejező szó, és tagadó, illetve kérdő mondatban használja az angol a some (valamennyi, néhány) szó helyett, amit kijelentő mondatban használ. A some után álló megszámlálható főnév többesszámú pl kutya, a megszámlálhatatlan főnév pl tej, kenyér egyes számú.

18
Válasz24 éve

budai.doc

Ha az "any" vagy "some" után a megszámlálható főnév egyes számban áll, akkor a jelentése: valami, valamilyen. A hanganyagban a "dog" után egyáltalán nem hallatszik a "z" hang. Bár lehet, hogy csak én nem hallom.

1
Válasz4 éve

timea.kira

K. K

0
Válasz3 éve

retepagr

Azért,mert nekünk magyaroknak van annyi eszünk és logikai érzékünk, hogy ha több ugyanolyan dolgunk sincs, akkor abból egy sincs, vagyis a többen benne van a kevesebb is,tehát az egy darab is.

4
Válasz3 éve

Sanyiapa

Akkor lenne jó a program, ha ilyenkor megmagyarázná, hogy miért kell oda az "any" szócska. Anélkül nem értelmes a mondat?

1
Válasz4 éve

Shibelion

Dehogynem. Egyébként ez is helyes kellene, hogy legyen: Nincs egy kutyánk sem.

5
Válasz4 éve

juhaszildi
juhaszildi

10 olyan könyvet is olvastam már, ami megmagyarázza. De eddig sehol sem tudtam alaposan, mégsem unatkozva begyakorolni a használatát Köszönöm, Duolingo!.

2
Válasz3 éve

GzaSzab

az azért már durva, hogy a bagoly az any szóra többek között (második helyen) megadja a semennyi kifejezést is, amit aztán röhögve hibának vesz, ha beírod.

1
Válasz3 éve

margitsumser

Sajnos ez velem is megtörtént.

0
Válasz1 éve

fectroll
fectroll

Na ezt most nem vágom, de tényleg! Miért fogadta el, hogy "Nekünk nincsen kutyánk", miközben 'kutyáink' - nak kellett volna lenni, de elfogadta. Ezt hogy jelentsem?

0
Válasz4 éve

Miroslove32

Nem megy a lassu beszed?!

0
Válasz3 éve

Adrienn912857

Nincsen sehány kutyánk. Miért nem fogadja el?

0
Válasz2 éve

Maminti.
Maminti.

A "Semmilyen kutyánk nincs" elfogadhatatlan? (se boxer, se szetter, se vizsla, stb.) :) Vagy ha így fordítom, akkor a "dog" egyes számban kell, hogy legyen?

0
Válasz2 éve

Rooklet

Tudom, hogy be lehet lassitani, de total sirba tesz idegileg, hogy normal tempoban 3x is "did you not have any dogs"-nak hallatszott

0
Válasz2 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

Biztos bennem van a hiba, de én tisztán "We do not have any dogs"-nak hallom. Cserélj hangkártyát/hangszórót/fejhallgatót?

0
Válasz2 éve

Maminti.
Maminti.

"du"-t mond (ahogy kell)

0
Válasz2 éve

happydaddy62

Az úgy helyes ?--: we have no dogs

0
Válasz1 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

Absolutely.

0
Válasz1 éve

happydaddy62

És a : we do not have dog---- is jó?

0
Válasz1 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

Nem, abba kell az "any".
Vagy "no", vagy "not any".

0
Válasz1 éve

happydaddy62

és mikor melyiket kell használni ?--- no vagy not any........ nem értem we do not have any we have no

mikor melyiket és a we have no - nál nincs "do" -- miért?-

0
Válasz1 éve

GalvanTivadar
GalvanTivadar

A második kérdésre egyszerű a válasz: mert a "do not"-tal az igét tagadjuk, a "no"-val meg azt, ami nincs.
Az elsőre már bonyolultabb: hevjél itten egy explanésnt:
http://advancegrammar.blogspot.com/2009/08/nonone-and-not-anot-any.html

1
Válasz1 éve

happydaddy62

köszi de még vannak bajaim a dologgal,,, de köszi...

0
Válasz1 éve

PMgeqD

Sziasztok emberekre lenne szükségem a,, Best of English nevű klubba. Zöld a logó mindenkit várunk csak legyetek aktívak!!! Zöld Fehér hullámos a logó mindenkit várunk!!!

0
Válasz5 hónapja