A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I have enough room."

Fordítás:Van elég helyem.

4 éve

53 hozzászólás


emitaylor

a szobám, miért nem jó? :O

4 éve

radnaitomi

Mert a 'room' két dolgot jelent: 'szoba', illetve 'hely'. Ezek közül a szoba megszámlálható, de a hely nem az.

Így a van elég szobám (ami nyilván több szobát jelent, csak magyarban egyszerűen egyes szám van) 'I have enough rooms' lenne, mert a megszámlálható főnév többes számban kell álljon.

Az 'I have enough room' - mivel nincs többesszámban, így csak a megszámlálhatatlan értelme lehet a 'room'-nak, vagyis van elég helyem.

4 éve

csapy
csapy

Csak remélni tudom, hogy még sokáig lesz tehetőséged a kimerítő magyarázatokra. Én is itt köszönném meg az összes eddigit. Ennek fejében rögtön ki is próbáltam a lingot átadást, rögtön kettővel. Habár szívem szerint simán mehetne 20 is. Az azért érdekes, hogy az átadások után egyszer sem csökkentette azonnal a sajátjaim számát, itt viszont növelte a tiédet mindkétszer. Lehet csak a lecke befejezése után csökkenti az enyémet, de ha még akkor sem, akkor ilyen módon még 100-at is adok virtuálisan.

4 éve

radnaitomi

Köszönöm szépen, nagyon kedves tőled! :)

4 éve

IldikPiber

Én is megköszönöm a magyarázatot. Mindíg tanulok abból, amit ír.

2 hónapja

Zsolt82

már éppen készültem szétcseszni a gépet, mikor elolvastam válaszod, így már értem, lingot jár ezért... :)

4 éve

radnaitomi

:D köszönöm

4 éve

Margo73
Margo73

ezert kuldte 1 lingotot...

4 éve

radnaitomi

köszönöm :)

4 éve

emitaylor

köszönöm, így már tiszta sor :)

4 éve

P.Gabor

Én is köszi.. De azért ez elég szofisztikált ezen a szintem szerintem.

4 éve

kokusz_fagyi

Köszi.:) Mi is a suliban azt tanultuk,hogy "szoba".

4 éve

SztanaAnna

Köszönöm, így már értem.

4 éve

AnnaNagy3

Köszi így már értem

1 éve

AnnaFarkas7

Köszönöm, most már értem. Erre oda kellett volna figyelnem, akkor talán magamtól is rájövök.

1 éve

TrpPapa

Köszi Tamás! Jár a lingot .

11 hónapja

miklos44

Jó lett volna megoldásom előtt elolvasni radnaitomi világos magyarázatát, persze így is tanultam. Kösz.

4 éve

kogu4
kogu4

Sajnos törölték!

2 hónapja

Katalin5246

Nagyon hasznosak a magyarázataid. Köszönöm.

3 hónapja

Harga
Harga

Ugyan nem derül ki a hozzászólásodból, de ha radnaitomi-nak szántad, én is csatlakozom.

3 hónapja

borka46

Én sem értettem, de így már érthető. Köszönöm. :)

4 éve

BernadettH1

Anyám,ez egyre bonyolultabb! :-(

4 éve

IldikPolny

Nem bonyolult de meg kell erteni h az angol máskeppen fejezi ki magat

6 hónapja

ELLA211

Én is köszönöm. Próbálok egy lingotot küldeni! :))

4 éve

Katalin5246

Harga: Valóban, nem nevesítettem a hozzászólásomat.Bocsi Ugy általában gondoltam, hogy ez valós tény. De örülök , ha helyénvalónak találtad.

3 hónapja

brigittacsilla

Köszönöm a türelmes és érthető magyarázatokat, több helyen is. :) Mi az a lingot küldés? Én is küldenék ha az jó neked, Tomi.

4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :) Küldj nyugodtan, gondolom annyi, hogy ha itt rányomsz, akkor eggyel több lingotom lesz! :)

4 éve

Eugene9991212

én is köszönöm, magamtól az életben ki nem logikáztam volna

4 éve

BelaKosa
BelaKosa

Én is köszönöm a türelmes és érthető magyarázatokat, több helyen is. :)

4 éve

radnaitomi

Igazán szívesen! :)

4 éve

budavari-takacs

Köszi én is!!!!

4 éve

marosics

És hogy mondom azt, hogy van elég szobám? Például: Nálunk alhatsz nyugodtan, van elég szobánk.

4 éve

katian2

we have enough rooms, vagyis többes számban, legfelül ezt írja radnaitomi...

4 éve

bilang87

na ez egy jó kérdés, lehet ezt nem mondják az angolok, vagy lehet ebben az esetben meg places-t mondanak :D

4 éve

JoeKicsi

Köszi a választ, így érhető már! Thnx.

4 éve

micineni
micineni

én azt írtam, hogy "van elég szabad helyem" - ezt is ajánlotta a súgó, miért nem jó ez?

3 éve

katian2

Szerintem azért, mert az angol mondatban nincs utalás a "szabad" szóra. Simán csak: Van elég helyem.

3 éve

vazul1978

Nekem ezt adta be,h Elég tervem van, ez is jó,, komolyan

3 éve

en_vagyok

Talán terem akart lenni, és egy betű elgépelést meg elfogad a gép

1 éve

csizmadia.laci

room nem szobát jelent már?

1 éve

radnaitomi

Olvass vissza egy kicsit, feljebb már szóba került, miért nem azt jelenti itt.

1 éve

johalasz46

Bocsánat a véleményemért. Kezdők vagyunk, kevésbé problematikus mondatoknak jobban örülnénk. Itt pl. a "place" szót kellett volna előnyben részesiteni. Magasabb szinten már értékelnénk az ilyen megoldást is. Csak próbálunk alkalmazkodni...- több-kevesebb sikerrel...

1 éve

PappSndor3

Sziasztok nekem van 287 lignotom nagyon szívesen odaadom bárkinek, csak majd magyarázzátok el hogyan lehet.

9 hónapja

Harga
Harga

Rákattintasz arra, hogy "Lingot átadása" és már megy is egy.

5 hónapja

Stockildikopetra

De hol van az hogy "Lingot átadása" ?

2 hónapja

Mylander100

Thank you Tamás

7 hónapja

csucsok69

Köszönöm én is a választ, magamtól nem jöttem volna rá...

4 hónapja

TthKlmn

I have enough place.

3 hónapja

Harga
Harga

Az angol mondat adott, de ha magyar fordításra tudsz jobbat, érdemes javasolnod.

3 hónapja

Eva340286

room= szoba place= hely

2 hónapja

Tdog94
Tdog94

A ROOM elsősorban szobát jelent, ezt tanították az iskolában, de itt nem fogadja el! >:-(

4 éve

radnaitomi

Olvass vissza egy kicsit, feljebb már szóba került, miért nem jó az itt.

4 éve

Kapcsolódó fórumok