1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onu bir daha yapmayı deneyin…

"Onu bir daha yapmayı deneyin."

Çeviri:Try doing it once more.

February 21, 2014

17 Yorum


onderarda

Fiiller gerund fiillerle kullanılanlar (isim fiil demek oluyormuş), infinitive fiillerle kullanılılanlar (fiilin mastar hali demek oluyormuş), bir de her ikisi ile kullanılanlar olarak 3 gruba ayrılıyor. Ayrıca bir çok özel kullanım durumu da söz konusu. Mesela Try fiilinin ardından Gerund halinde bir fiil kullanıldığında denemek anlamına gelirmiş. Try doing it once more (onu yapmayı bir daha dene). Try infinitive halinde bir fiille kullanıldığında ise çalışmak, çaba sarf etmek anlamına gelirmiş. Try to do it once more. (onu bir daha yapmaya çalış). Benim bu cümlelerden anladığım bu. Hatam varsa af ola.


vhandeli

"try doing that once again" çevirisini kabul etmedi


7997148_06

Anlamları aynı oluyor fakat again tekrar, more bile daha demek burdada istediği bir daha yı kullanmamız


selmanfo

Gerund ve infinitive konusunu araştırmanızı öneririm, bazı fiiller to ve ya -ing aldığında anlamları değişiyor. Mesela stop, forget, try, remember gibi bir kaç fiil daha var. Stop to ile kullanırsanız durmak anlamında, -ing ile kullanırsanız bi eylemi artık yapmama anlamına geliyor. (Biriyle konuşmayı kesme vs.)


zivistan

"Try doing it once again"


iamsui

"try to doing it again" diyebilir miyiz yani try dan sonra to kullanabilir miyiz


trk577122

"to doing" olmaz, eğer "to" varsa "ing" olmamalı ama tabii "try to do" kabul edilebilir mi bilemiyorum.


Serhatos1992

Try to : calismak Try: denemek


candost2

Try doing it again. Cümlesinde niçin doing kullanılmış? Do niçin yanlış ?


ufukgencturkoglu

"One more try again doing it." Neden olmaz, ya da tam anlamı nedir?


hakan_gulmez

Bütün Yorumlar '0' görünüyor bende. Niye acaba


Ender_M_G

^ beğendim, diğeri beğenmedim anlamına geliyor. Yorumları beğenen veya beğenmeyen kimse yok demek ki! ,


Ender_M_G

'Try doing it one more time' olur mu?


sipan776380

One more time dememişsiniz


Alis.1.

try to do it again, kabul ediliyor.


valdamir58

NEDEN ''ONE MORE'' U KABUL ETMEDİ


eren.uyani

Tyr to do taht again ?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.