1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onu bir daha yapmayı deneyin…

"Onu bir daha yapmayı deneyin."

Çeviri:Try doing it once more.

February 21, 2014

14 Yorum

Konu önem sırasına göre

onderarda

Fiiller gerund fiillerle kullanılanlar (isim fiil demek oluyormuş), infinitive fiillerle kullanılılanlar (fiilin mastar hali demek oluyormuş), bir de her ikisi ile kullanılanlar olarak 3 gruba ayrılıyor. Ayrıca bir çok özel kullanım durumu da söz konusu. Mesela Try fiilinin ardından Gerund halinde bir fiil kullanıldığında denemek anlamına gelirmiş. Try doing it once more (onu yapmayı bir daha dene). Try infinitive halinde bir fiille kullanıldığında ise çalışmak, çaba sarf etmek anlamına gelirmiş. Try to do it once more. (onu bir daha yapmaya çalış). Benim bu cümlelerden anladığım bu. Hatam varsa af ola.

July 8, 2018

vhandeli

"try doing that once again" çevirisini kabul etmedi

February 21, 2014

7997148_06

Anlamları aynı oluyor fakat again tekrar, more bile daha demek burdada istediği bir daha yı kullanmamız

December 6, 2017

zivistan

"Try doing it once again"

October 31, 2014

iamsui

"try to doing it again" diyebilir miyiz yani try dan sonra to kullanabilir miyiz

November 27, 2014

trk577122

"to doing" olmaz, eğer "to" varsa "ing" olmamalı ama tabii "try to do" kabul edilebilir mi bilemiyorum.

February 8, 2017

Serhatos1992

Try to : calismak Try: denemek

October 30, 2018

candost2

Try doing it again. Cümlesinde niçin doing kullanılmış? Do niçin yanlış ?

November 25, 2015

ufukgenctu

"One more try again doing it." Neden olmaz, ya da tam anlamı nedir?

March 2, 2016

hakan_gulmez

Bütün Yorumlar '0' görünüyor bende. Niye acaba

September 10, 2017

Ender_M_G

^ beğendim, diğeri beğenmedim anlamına geliyor. Yorumları beğenen veya beğenmeyen kimse yok demek ki! ,

December 26, 2018

Ender_M_G

'Try doing it one more time' olur mu?

December 26, 2018

selmanfo

Gerund ve infinitive konusunu araştırmanızı öneririm, bazı fiiller to ve ya -ing aldığında anlamları değişiyor. Mesela stop, forget, try, remember gibi bir kaç fiil daha var. Stop to ile kullanırsanız durmak anlamında, -ing ile kullanırsanız bi eylemi artık yapmama anlamına geliyor. (Biriyle konuşmayı kesme vs.)

January 21, 2019

sipan776380

One more time dememişsiniz

August 6, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.