1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O, köpeklerden çok korkar."

"O, köpeklerden çok korkar."

Çeviri:She is very afraid of dogs.

February 21, 2014

71 Yorum


mali53

Geniş zamanda "is" neden kullanıldı? Bu bi isim cümlesi mi?


saint341

DURUM cümlesi olduğu için.

DURUM / OLUŞ bildiren cümlelerde/kelimelerde 4M/IS/ARE kullanılır.

-den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


PewyPew

Evet isim cümlesi. Cümle bir durum belirtiyor. Durum cümlelerinde "to be" kalıbı kullanılır yani am, is, are. Mesela: I am a teacher (Ben bir öğretmenim.)


MyNickname11

Korkmak fiildir.


HamzaDa

korkmak fiil degildir, korkmak duygudur ve bir olmak durumudur. yani am is are gerekli. fiil olabilmesi için onu yapmak gerek . oyna korkmayi yapamazdın. ancak olursun yani korkarsin


mikail_akbas

Ne alaka anlamadım. Korkmak fiil mi isim mi?


frkanart

kormakta fiil olarak fear kullanılıyor afraid bir sıfat oluyor


gamzeuak1

Türkçedeki "korkak" gibi mi???


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


mucalt

Neden "of" geldi onu anlamadim.


mikail_akbas

Afraid her zaman of ile kullanılır. Bunları kalıp olarak ezberlemek daha doğru.


zeynepatas3

dan Eki yerine kullanılıyor.


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


Petek115845

Köpekler'den' dediğimiz için.

'She is very afraid dogs' dediğimizde 'o, köpekler korkar' gibi bir şey oluyor. -den/dan anlamı katması için of kullanılır.


gangsanggun

"Afraid of" bir kalıptır


ofkaya

Afraid ile scare arasindaki fark nedir?


vvsey

Korkmak ile korkutmak arasındaki bir fark. Ben köpeklerden korkuyorum. - I am afraid of dogs. Bir köpek beni korkuttu. - A dog scared me.

Ama "I am afraid" ile "I am scared" arasında çok az fark var. Belki "scared", daha somut, daha şimdilik gibi bir korku


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


ramazan.sisman

Korkmak fiil değilmi burada biraz kafam karıştı


vvsey

Korkmak bir fiil, ama "afraid" fiil değil. O bir sıfat. İngilizce, to be afraid, "korkan olmak" gibi söyleriz.


refikatakan

"Afraid of" olacakmış "from" yazdık kabul etmedi. "Afraid of dogs = köpeklerden korkmak"


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


Zeynep351357

Çok şacma olmuş bu cümle


NRizgar

afraid yerine scare kullanamaz mıyız?


Selcen_Ozturk

she is very scared of dogs diyebiliriz


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


SalihBilgili

ya da fear ı kullanarak nasıl yaparız ?


Selcen_Ozturk

she fears dogs denebilir ama böyle durumlar icin fear kullanilmaz pek. fear cok daha güclü bir kavram.


emlcvdv

She is very afraid than dogs çevirisi yanlış mı?


Selcen_Ozturk

evet. than karsilastirma icin kullanilir


emlcvdv

Tamamdır teşekkürler.


Hseyinsar5

Bunun anlamı o köpek kadar çok korkar mı demek


zlemKkkepe

He is afraid of dogs so much cümlesinin neresi yanlış?


saint341

VERY/SO/TOO/A LOT : ÇOK Aralarındaki farklar... https://forum.duolingo.com/comment/44533886


burcuozyurek

ben de boyke dusunmustum neden boyle olmuyor ?


vvsey

Öyle "o kadar çok" gibi olacak.


AykutAlpTA

Erkek adam korkmaz diye düşünüyorlar sanırım ( ◜‿◝ )


afaystil

"is" neden kullanıldı pek anlamadım. Afraid fiil olmadığı için mi?


vvsey

To be afraid. "Korkan olmak" gibi. "Afraid" fiil değil, bu yüzden "to be" ile kullanırız. He is afraid.


saint341

DURUM bildirdiği için. Durum ve Oluş bildiren ( Fiil içermeyen ) cümlelerde 4m/is/are kullanılır.

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


orkunozbekli

pretty'yi neden kabul etmiyor?

pretty pozitif bir anlam mı taşıyor.


saint341

QUITE/RATHER/FAIRLY/PRETTY : OLDUKÇA / EPEY Aralarındaki Farklar. https://forum.duolingo.com/comment/44533966


MyNickname11

Pretty; tatlı, sevimli gibi anlam taşıyor.


saint341

ayrıca oldukça anlamı da var bilginize !!!


BurakAyvac

He is very afraid from dogs. Olmaz mı?


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


vvsey

Olmaz. Afraid OF


RanaAktan

She afraids of dogs very much dedim, anlamadı


saint341

VERY : ÇOK sadece pozitif / olumlu cümlelerde /ifadelerde ÇOK anlamındadır.

TOO: ÇOK ise olumsuz/negatif kelimelerde ÇOK anlamında kullanılabilir.


Woodeland

Neden from ... falan değil de 'of' kullanılmış ve afraid fiil değil mi?


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


Abdullahelmahlik

"Köpeklerden çok korkuyor" . gibi geldi bana, geniş zaman değil şu an olduğu için.


TanEr767552

From the dogs olmamı


ibraa23

(.. to be afraid of) akradaslar bu bir kaliptir hicbir sekilde degismez anlami ise (-den kormak)


MURATBURAN3

She is too afraid of dogs.. Kabul etti


Ecrin5120

Türkçesi geniş zaman olduğu halde neden ingilizcesinde is kullanılıyor?


saint341

Cümle bir durum belirtiyor.

Durum cümlelerinde "to be" (am,is,are) kullanılır.


Ecrin5120

afraid sıfat olduğu için mi acaba


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


ahmtylmz_26

Afraid of kalıptır diye burada konuşulmuş ama mantık olarak bakarsak 'den-dan' anlamı taşımıyor mu? Köpekler(den) dememiz için.


OzgurKartal9

afraid yerine fear kullanılamaz mı


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


hsanEki

He is very afraid from dogs Desek olmuyor mu


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


AslCan632469

Evet çok çok korkuyorum


AyDaNN..

Of kelimesi neden var


saint341

Çünkü ; -den kormak : ( Afraid of ) : bir nesneden vs. korkmak anlamındadır.

Korkmak: Fiil ( Fear)

Korkan/Korkmuş : Afraid (Sıfat)

Scare : Korkutmak


zgrAnlKurt

She ve he türkçede aynı anlama geliyor bunu nasıl anlayabilirim?


saint341

She : O : Dişil / Dişi / Kadın He : O : Eril / Er / Erkek It : O : Hayvanlar / Cansız nesneler

PSI: Konu içinde cinsiyetini bilmediğimiz her şey ve herkes için.

Örn: Kapı çalıyor ve biz Kim O : Who is it ? diyoruz çünkü kapının arkasındaki erkek mi kadın mı bilmiyoruz.

Ya da ; - Başkan bugün gelmedi. (Başkan kadın mı ? Erkek mi bilmiyoruz.

Anladığınızı ümit ediyorum.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.