1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We do not have food, but at …

"We do not have food, but at least we have water."

Çeviri:Bizim yemeğimiz yok ama en azından suyumuz var.

February 21, 2014

54 Yorum


goktugu

yemeğe sahip değiliz ama en azından suyumuz var'' Böylede olmalı..


ati_395

Aynen bende öyle yaptım farkı nedir anlatır mısınız?


esramsvs

Sahiplik eki Türkçe'de var/yok şeklinde cevaplanır ve bizde fiil halinde değildir. Var/yok ile ilgili cümle kurduğumda zaten sahiplikten bahsetmiş olurum.


mehmetsalihdemir

At least mı olmak zorunda. Kalıp mı? Yoksa "at" kullanmasak da olur mu


omrfatih

'yemeğimiz yok en azından suyumuz var' kabul edilmedi


Zura20

"ama" yı da istemiş olmalı sanırım


mahmutsah

"We do not have food,but we at least have water" neden olmaz


mahmutsah

Gramatik acidan aciklama getirebilecek olan var mi?


NARUTO530172

Ben de böyle düşündüm


brc.ctn840

Devrik cumleyi Algilayamiyor


esramsvs

Çünkü devrik cümle, Türkçe'ye uygun bir cümle şekli değildir.


kozkaptan

We do have water niye olmadi


[aktif olmayan kullanıcı]

    We have water at least(''at least'' ı sona yazsak olur mu


Velikarak

    Yemeğimiz yok fakat en azından suyumuz var.


HediyeEncq

    do yapmak eki ise yapmayızı neden kabul etmiyor sahiplik gerektiriyor?


incikin_

    Aslında bu cümlede "do" yapmak anlamı taşımıyor. Buradaki "do" bir dilbilgisi parçası. Geniş zamanda olumsuz cümle yapmak için ondan yararlandık. Ama zavallıcığın cümlede kendi anlamını taşımasına bile izin vermedik!

    Cümlenin fiili "have" sahip olmak.

    We have water.
    = Suya sahibiz/suyumuz var.

    We DO NOT have water.
    = Suya sahip değiliz/suyumuz yok.

    Gördüğünüz gibi "yapmak" anlamında hiçbir şey yok...


FatihC0

    zavallıcık :D daha iyi anlatılamazdı :)


Berkay727610

    we haven't water olamaz mıydı


bdjekwmdke

    'we have not water' olmaz mıydı?


ademgb

    "yemeğimiz yok ama en azından suyumuz mevcut" şeklinde de olabilir.


NailMuratM

    biz yemeğe sahip değiliz ama en azından suya sahibiz olmalı


FeyizzSahin

    yemeğe sahip değiliz ama en azından suyumuz var.


vahitparlak

    "food" için "gıda" ya da "besin" kabul edilmedi. Acaba neden?


Elif153970

    "do" kullanmamızdaki amaç nedir ?


SerkanDeni3

    Bizim yemeğimiz yok ama en azından suyumuz var.


DRNDKY

    Ya ben °doğru° •sölüom• o yanlış anlio {bıktım laaaaa...!!!}


caner459416

    We have not food.... şeklinde de yazilabilir mi? Yani we don't have .... degil de we have not... olsa yanlis mi


2861as

    YEMEK= YİYECEK olmasına rağmen yiyeceğin kabul edilmemesi ilginç


KURDISHWOMAN

    Yemek meal food yiyecek olmali diye dusundum ama hatali miyim


guler837816

    Bence saçma değil


guler837816

    Bence saçma değillll


CansayAkkaya

    "Biz yemeğe sahip değiliz fakat en azından suya sahibiz." bu çeviriyi kabul etmediniz."Have" fiilinin tam anlamı,Türkçe karşılığı ben kendimi bildim bileli "sahip olmaktır".Bu cümlede var olmak veya var olmamak anlamı taşıyabilecek "be veya not be" fiili veya "there -is,are,was,were veya not" kalıbını göremiyorum.


Rana793258

    Bu cumle cok guzelmis


zeynep_sa

    Ben aynısını yazdım ama kabul etmedi anlamadım


Mr.Alkan

    Bu alıştırmada bu soru karşıma iki kez çıktı, birinde at leasti sonunda kullandım kabul etti diğerinde kabul etmedi simdi can hakkım da yandı bugünkü alıştirmamda yarıda kaldı ne olacak ?


ismail377860

    Gerçekten berbat pronunciation!!!


Ayen611955

    Bugun kelimeyi soyleyen kisi anlasilmiyor, seslendirme cok kotu.1 yildir Dualingo ,kullaniyorum ilk defa sikayetciyim


uzsel

    ben de aynısını yazdım. Neden olmadı.


Fsunzmen1

    Bende aynısını yazdım ,kabul etmedi


MR.Deniz2

    Sonuna nokta koydum diye saymadı tuh yapcagınız siteye


Hande692030

    Bizim cümle yapımız farklı olduğu için kafamız karışıyor


MuRatzdem

    En azından yerine neyseki yazdım kabul etmedi


hknglr72

    Önceden we have got water cümlesini kendiniz doğru cevap diye yazdınız . Şimdi kabul etmiyorsunuz.


hsnhsynplz

    Yemegimiz yerine besin de kullanilabilmeli


thereadinglyra

    çok saçma olmaz ;D


bhdr06

    yemeğe sahip değiliz diye başlıyorum kabul etmiyo arkadaş


Nevimztrka

    Cevaplar doğru olsa bile mutlaka bir yanlisimizi bulmuş olmak için harflerin noktaları veya ayrı-bitişik yazilisi yanlış deniyor. .bu telefonun yazis hatalarıdir. Hevesimizi kırmasaniz diyorum. ..


Zeynep628541

    Aynen benimde öyle oluyor


GlcanTopal

    benimki doğruydu

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.