1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I want the same hat."

"I want the same hat."

Çeviri:Ben aynı şapkayı istiyorum.

February 21, 2014

19 Yorum


Kutluturk

Peki neden "isterim" değil de "istiyorum"?


OrhanBerk1

Bunun cevabını ben de arıyorum ama, millet neresinde hâlâ işin :) yine de sana şunu söyleyim, (ortak yanımız var ama) "başka bir çeviri" yazıp, arkasına onu koyuyor işte program :) yani "istiyorum" da "isterim" de oluyormuş. Ama bence de saçma, hatta ve hatta bazen de bunu kabul etmiyor işte, araştırırsan, beni yine bu konuda, başka bir alıştırmada bulabilirsin. Soruna da cevap bulursan bana da yaz :)


aaahhu

want fiili şimdiki zaman eki olan -ing ekini almıyor. o nedenle i want=isterim yada istiyorum anlamında kullanılabilir. aynı şekilde understand fiili de -ing ekini almaz


Kbra406728

Stative verbs konusunu araştırırsanız anlarsınız :) Bazı fiiller -ing eki almaz bu yüzden hem genis zaman hem de şimdiki zaman için aynı cümle kurulur.


murateker75

"Ayni sapkadan istiyorum" daha dogru degilmi?


Mesutov

Dan ekini verecek bişey yok the olduğu için şapayı diyoruz


Fikri762865

Ayni sapkadan istiyorum u kabul ediyor


Wenom7181

Bencede senin dediğin daha mantıklı


icimdekidert

Yazılan yorumlar çok işime yarıyor, bunun için teşekkür ediyorum , tek bir ricam var alakasız yorumları temizleyin lütfen , zaman ve kalite kaybı oluyor..


OoravzanuroO

'' ben şapkanın benzerini istiyorum '' da doğru bir yanıt olmaz mı?


KbraNazTra

Ben ' şapkanın aynısını istiyorum. ' dedim ve kabul etti.


SiriusBlack99

Same biraz değil miydi ya? :D


SiriusBlack99

İkisini beynim ayırt etse gözlerim ayırt etmiyo. :D


cansuuuu14

şapkayı kelimesindeki -ı yı veren ifade cümlede hangisi?


incikin_

Sadece bu cümle için konuşacak olursak olursak, "-ı" ekinin karşılığını "the" gibi düşünebilirsiniz.

şapka: hat
şapkaYI: THE hat
aynı şapkaYI: THE same hat


Esma2757

Bende aynı şapkayı istiyorum olmaz mı


gamze355067

Ayni sapkayi istiyorum niye tekrar deni niye en iyi bunu atla


Doa_Ozcu

Akali'yi görünce aklımızdan ilk geçen şey

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.