1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Is her mother alive?"

"Is her mother alive?"

Çeviri:Onun annesi hayatta mı?

February 21, 2014

21 Yorum


turgayatli

Biliyorum komik ama "Onun annesi canlı mı?" cevabı da doğru kabul edilemez mi?


barackjames

We cannot use ''onun annesi canlı mı?'' because in turkish,unlike english, canlı/alive is generally used when we talk about life/death situation of an animal. Kedi canlı mı?(Is the cat alive) As an exception,if we talk about all beings as a whole,we can use the word ''canlı''. İnsan en vahşi canlıdır.(Man is the crulest animal) so to speak,if we consider humans as an animal in a scientific or philosophic context we can use the word ''canlı''.

Bear in mind that ''can'' means life in turkish,can-lı means the one who has a life.

Hope this helps.Best regards!


hakan5133

Annesi yerine "anası" yazdık. Ne olmuş yani?


tunc1905

Anası dedim kabul etmedi


acanlingo

ana kelimesi Türkçedir


Mesutov

Ben onun annesi hayatta mı yazdımkabul etti yaşıyor mu yazsaydık doğru olurmuydu


ddhelmet

Anası yaşıyo mu yazdım kabul etmedi :D biraz daha ciddi olmak lazım sanırım


RasimC

Anası hayatta mı? Bunu kabul etmedi.


Enes639344

Anası yazdım kabul etmedi. Herkes istanbul türkçesi konuşmuyor ki...


ahmetemin16

Napalım bizde kürtçemi yazalım. Anne kelimesini öğrenemeden gelmiş ingilizce öğrenmeye.


BobDye3

Kürtçeyle ne alakası var sikik


Frtkl

Onun anası hayatta mı dedim kabul etmedi. Why


SabineBergmann1

anne = mother, onun annesi = his mother. "anasi" yanliş


Aye541196

Onun annesi yaşıyor mu neden olmuyor


Fatma841193

'Senin annen sağ mi? 'Dedim kabul etmedi!


SabineBergmann1

I think your sentence mean: "Is your mother healthy?"

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.