1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We think of our families."

"We think of our families."

Çeviri:Biz ailelerimizi düşünüyoruz.

February 21, 2014

15 Yorum


turgayatli

"Think of"= bir şey hakkında düşünmek anlamında kullanılmaz mı? Buradan da biz ailelerimiz hakkında düşünürüz anlamı çıkmaz mı?

February 21, 2014

mertowski

kesinlikle katılıyorum. ben de aynı cevabı verdim ve doğru kabul etmeliydi diye düşünüyorum.

February 21, 2014

Selcen_Ozturk

"ailemiz hakkında düşünürüz" diye bir şey Türkçede pek mümkün değil. "think of" genel olarak bir şeyi/birini düşünmek. "I think of you - Seni düşünürüm"

Bir şey olduğu zaman ancak (bazen) "hakkında" diyebiliriz "I think of/about our problem - Problemimiz hakkında düşünürüm"

February 23, 2014

szrszn

think daima of ile mi kullanilir.

June 8, 2014

Selcen_Ozturk

evet birini/bir şeyi düşünmek "think of something". "think about" var bir de, o da benzer

June 9, 2014

szrszn

thanks a lot

June 10, 2014

Nisa309987

sen bence çok biliyorsun bence

September 9, 2019

Hisar34

Selcen cevabın için teşekkür ederim. Türkçe dil bilgisi kurallarına göre iki çeviri cümleyi karşılaştırmıştım, ama tek kelime bazında bakılırsa anlam farklı olacaktır. Başka örnek vereyim: Okulumuzu severiz. / Annemizi severiz. veya Okullarımızı severiz. / Annelerimizi severiz. Bu tür cümlelerin her iki biçimiyle de kullanılabiliyor olması nedeniyle "yanlış" değerlendirmesine itiraz etmiştim.

June 10, 2014

Melisalison

Of'un anlamına ne burada?

July 4, 2014

KemalAta87

"biz kendi ailelerimizi düşünürüz" bunu kabul etmesi gerekmez miydi?

October 17, 2015

Selmanbgrynk

Kendi olabilmesi için cümlede 'own' sözcüğünün geçmesi gerek yani bire bir çeviride hata olur.

December 4, 2018

gkhannnn

biz ailelerimizi düşünürüz

June 19, 2017

berke697229

Genis zaman degilmi bu dusunuruz olmali

September 13, 2018

Ahmet992438

Arkadaşlar chat arkadasi ariyorum nereden bulabilirim

November 20, 2018

Anl870711

Biz ailelerimizi düşünürüz olmayacak mı ?

May 12, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.