A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I have known her for two months."

Fordítás:Két hónapja ismerem őt.

4 éve

21 hozzászólás


laszlo.tor

Lehet, tévedek, de ha ez a "befejezett" gyakorlása, akkor az "ismerem" nem igazán jó válasz, mert az "folyamatos" a magyarban. A befejezett alak szerintem itt az "ismertem meg" lenne.

4 éve

nariori

de az ismertség fennáll (ahogyan az eredmény a jelenben, így rendben az igeidő és a fordítás is)

4 éve

Harga
Harga

Az angol befejezett jelent magyarul jelen idővel fordítjuk. (naorinak köszönhetően helyesbítés alább)

4 éve

nariori

Többnyire múlt időnek fordítjuk, tipikus példamondatok: He has lost his key -> Elveszítette a kulcsát, She has broken her leg -> Eltörte a lábát

4 éve

Harga
Harga

Valóban! Az angol befejezett jelent magyarul jelen idővel fordítjuk, ha a cselekmény mostanáig tartott vagy még mindig tart, de múlt ha régebben megtörtént, példák naorinál, (nem határozhatjuk meg mikor, mert a máig tartó hatását akarjuk kifejezni), vagy soha nem történt meg, pl: Nem láttam (még) - I have never seen it. Nem voltam még ott - I have never been there. Tehát bonyolultabb mint gongoltam, de a példamondat jó: "I have known her for two months." - Két hónapja ismerem őt.

4 éve

laq1958

A rosseb ezekbe a kacifántos igeidőkbe! Sose fogom tudni megtanulni. :D

3 éve

Sjanko
Sjanko

Két hónapja ismertem meg őt Szerintem jónak kellene lennie...

4 éve

Mabi77
Mabi77

Nem, mert a "megismertem" egy múltbeli egyszeri eseményre utal. A present perefect lényege (szerk: ebben a példában) meg éppen az, hogy a múltban kezdődött cselekmény, amely a jelenben is tart (két hónapja ismerem -két hónapja ismertem meg, és még most is ismerem).

4 éve

kabokt
kabokt

Tökre értem a magyarázatot, de ebben az esetben a "Két hónapja ismertem meg" és a "Két hónapja ismerem" magyarul ugyanazt jelenti, szerintem ...

1 éve

Harga
Harga

Az egyik egy két hónapja történt eseményt, míg a másik egy két hónapja tartó eseményt jelent. Magyarul szinte ugyanaz, míg az angolok más más helyzetben használják, náluk ez jelentős eltérés.

1 éve

kabokt
kabokt

Mint már mondtam tökre értem a magyarázatot. Ha magyarról kell fordítani, akkor nem mindegy, hogy mit kell fordítani: - Két hónapja ismertem meg - Megismertem két hónapja - Két hónapja ismerem Viszont itt arról van szó hogyan fordítok le egy angol mondatot. Ebben az esetben mindegy hogy melyiket mondom: - "Két hónapja ismertem meg" - "Két hónapja ismerem" mert magyarul gyakorlatilag mindkettő ugyanazt jelenti. Szerintem angolról-magyarra mindkettőt el lehetne fogadni.

1 éve

rock4ever

I knew him two months ago. - Két hónapja ismertem meg őt. Ez simple past! I have known him for two mounths - Két hónapja ismerem őt. Ez present perfect!

4 éve

KovcsJzsef15

És a "I know her for a two months" mondatot hogyan fordítja? Talán ugyanígy?

1 éve

Harga
Harga

Ez a mondat nyelvtanilag helytelen, de felismerve, hogy csak töröd vele az angolt, kibogarásznák a szövegkörnyezetből, hogy mire gondolsz.

1 éve

Sztankay54

Azt a mondatot múlt idővel kellett volna fordítania a DUO-nak

1 éve

Harga
Harga

Melyiket?

1 éve

P.Andrs

A befejezett múlt = present perfect? Ezzel a momdattal ( I have known her...) én a befejezett mult leckében találkoztam...

7 hónapja

Harga
Harga

Mindegy hol találkoztál vele, ez befejezett jelen és Duo fordítása korrekt.

2 hónapja

espontapon1

A "have" minek oda ha nem mult időben fordítjuk?

1 hónapja