1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Een man eet een ei."

"Een man eet een ei."

Vertaling:A man eats an egg.

February 21, 2014

12 opmerkingen


MLSollie

Wanneer word een in het Engels het woord een vertaald met a en wanneer met an?


Rhynn

Wanneer het volgende woord met een klinker om een stille h begint, gebuik je 'an' (dus an apple, an hour). Wanneer het volgende woord met een medeklinker begint, gebruik je 'a' (dus a car, a house).


VeerleEline

Men is mannen en man is man en als het een hij/zij/het is ,is het met een s erachter


lotte215583

Klopt, super uitgelegt


lotte215583

Ik weet niet het verschil tussen eat en eats


Nexigen

"eat" is beter vertaald naar 'eten' (we eat - wij eten). eats wordt vaak gebruikt zodra je daadwerkelijk aan het eten bent. (he eats - hij is 'aan het eten'). He eats kan ook "he is eating" zijn.

Nog een voorbeeld :

eat an apple - eet een appel. he eats an apple - hij is een appel 'aan het eten'.


kimmetje7

Bij he she en it zet je achter het werkwoord een s


Nexigen

Is het niet A man "IS" eating an egg ipv are? Are is toch zijn? Of doe ik hier iets fout?


Emmadepemma07

Het is toch men, en niet man?


Sabine360424

Enkelvoud is man en meervoud is men Emmadepemma07


edelinnicol

het is beest makkelijk

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.