"I change."

Fordítás:Változom.

4 éve

10 hozzászólás


Kozlegeny

A cserélek miért nem jó megoldás?

2 éve

CsehiGabor

A váltok jó lenne?

4 éve

SirRasor

Jó, mert a pénzt is a change-vel váltják.

4 éve

fectroll
fectroll

Jó bizony. Elfogadta.

4 éve

Korondyolga

változom=módosítás nem de?

1 éve

karak74

Kedves Savikalpa-Orbán Ágnes Mária!

Nem egészen értem mondandód lényegét. Így, ha nem a várt választ adom, elnézést kérek érte. Tehát: A változni és a módosítani igék nem azonosak. (Persze a ragozás most nem is figyelem) Az első leginkább passzív értelmű. Hangsúlyozom, itt a szó értelméről beszélek, nem nyelvtani szerkezetről. A módosít az aktivitást is sugall. Persze, ha az elsőt is aktív értelemben használják, akkor már valóban összemosódik a két jelentés: Meg fogom változtatni az életemet. vagy a Módosítok az életvitelemen. gyakorlatilag ugyanazt jelentik. Tehát két olyan szóról van szó, melyek jelentése kissé eltér, de periférikus jelentéseikben van átfedés. to change. = változni és to modify = módosítani További jó tanulást, és szép napot.

1 éve

Korondyolga

válaszodat köszönöm, a szó ahogy írtam VÁLTOZOM egyenértékű Módosítással szerintem, mert mind a kettő életvitel módosítást okoz. Ha jól értem angolba két szó ez.....köszönöm. Ági

1 éve

karak74

Örülök, hogy segíthettem. E mellett még egy-két kiegészítést szeretnék tenni. Egyrészt, ahogy említettem, azért sok esetben szinonimák, főleg az általad említett műveltető ragozásban. Másrészt korábban ugyebár csak a szavak értelmezésével foglalkoztam. Ahogy írtam is: "Persze a ragozás most nem is figyelem." Most épp a ragozásra térnék ki. Tehát: változik és módosul a két alapige. Ezekben az alakokban jelen idejű E/3-as alakúak. Mindkettőnek alapesetben csak tárgytalan (azaz alanyi) alakja van, mert nem "valaki csinál valamit valamin/valamivel/stb" típusúak, hanem "állapot-kifejező" típusúak. (Műveltető alakban már lehet tárgyuk! Vagyis a változtat vagy a módosít alakban.) Tehát: a változom az jelen idő E/1. A módosítás a módosul műveltető alakjának (módosít) a főnévi igenév alakja. Így, bár mindkettő igéből alakul ki, de a változom az ige(ként viselkedik), míg a módosítás főnév(ként viselkedik). További jó tanulást, és szép napot.

1 éve

Korondyolga

A válaszod csodálatra méltó és én nagyon köszönöm. Köszönöm szépen,hogy a fejlődésemhez hozzájárulsz-tisztelettel Ági

1 éve

karak74

Számomra megtiszteltetés és öröm! Ha tudok valamiben még segíteni neked, szívesen teszem. Szép napot. Have a nice day.

1 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.