1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Biz ekmeği yeriz."

"Biz ekmeği yeriz."

Çeviri:We eat the bread.

February 21, 2014

51 Yorum


Sudinaz53

Neden the koymak zorunda yiz ki


SarinaRad2468

The bir seyi bildigin zamanlarda kullanilir biz ekmek yeriz diyor


_.-.QUEEN.-._

✷THE NESNEDEN ÖNCE GELİRSE NESNE (-İ) YANİ

"BELİRTME EKİ"ALIR.

●WE EAT BREAD.➜BİZ EKMEK YERİZ.

●WE EAT THE BREAD.➜BİZ EKMEĞİ YERİZ.

●I DRINK WATER.➜BEN SU İÇERİM.

●I DRINK THE WATER.➜BEN SUYU İÇERİM.


yonuscon

Harikasın teşekkür ederim


Sessizdam

Nesneden sonra gelirse?


AsinKtt

Teşekkürler


cixsav

Bende çözemedim şu the yi öğrendiysen yoruma yazar mısın


AlperKoer

Biz ekmek yeriz We eat bread Biz ekmeği yeriz We eat the bread

Ekmek herhangi bir ekmek Ekmeği belirli bir ekmek

The o belirsiz olanı belli ediyor


eslem318

Ayy çok sağol


DEMET266

Yani ne gerek var


Dilek190503

Neden the koymak zorundayiz???


incikin_

İki örnek üzerinden inceleyelim:

"Girls eat bread."
(= Kızlar ekmek yer.)
Genel olarak, her kız ekmek yer ve belirli bir ekmekten bahsetmiyoruz.

"The girls eat the bread."
(= Kızlar ekmeği yer.)
Belirli bir grup kızı kastediyoruz. Yani konuştuğumuz kişi hangi kızları kastettiğimizi biliyor. Belki gözümüzün önündeki kızlar, belki de az önce bahsi geçen kızlar. Aynı şekilde ekmek de belli bir ekmek.

"The"yı çevirirken dikkat etmemiz gereken bir nokta var yalnız:

Özne konumundaki isimlerden önce "the" gelirse bu Türkçe çeviriye yansımaz.

"Girls eat bread."
(= Kızlar ekmek yer.)

"The girls eat bread."
(= Kızlar ekmek yer.)

Nesne konumundaki isimlerden önce "the" gelirse bu Türkçe çeviriye -i hali olarak yansır.

"We eat bread."
(= Biz ekmek yeriz.)

"We eat THE bread."
(= Biz ekmeĞİ yeriz.)


NurayMmmdz

Tam benim istediğim gibi yazdın bravo


nihat342299

Biz "THE girls eat the bread " derken neden baştaki the kelimesini kullanırız ve cümleye ne katar bide the man derkende kabul ediyor man derkende kabul ediyor aradaki fark nedir bilgilendirebilirseniz çok iyi olur şimdiden çok çok teşekkür ederim iyi çalışmalar


MEMDUHATHS

İnci süpersin


doukan263503

helal valla müthiş bilgi


potterheadsude22

Bunun asıl yani doğru cevabı"we eat bread" bu uygulama ise ,we eat the bread" demiş burda belirli bir ekmek yok "the" sözcüğü belirsiz birşeyi belli ediyor ama burda belirli bir ekmek yok Anlatabildim mi?


potterheadsude22

Bu arada herkese iyi çalışmalar


melihkknn

Bilinmeyen bir nesneyi belirtmek için nesnenin başına getirilir


barkn22174

The ne demek bir seyi anlayirken anlamli anlatmak icin The koyulur :)


arldeniz

The koymak zorundayız


erkansariyerr

We eats the bread neden yanlış ?


BloodyBurock

Çoğul öznelerde fiilde s takısı kullanılmaz. We eat the bread.


Tubaylmzz

Eat ta "s" takısı olduğundan dır sanırım


FaritGaybu

Bende oyle yazdm


uveres

s eki ni kullandığın için :) eat olacak


MuhittinKT

Sanırım ekmeği dedigi icin konuluyor biz ekmek yeriz deseydi gerek olmazdı


nilayiklim

Bencede the ne gerek


berkay578915

The koymamızın sebebi belirli birşeylen bahsederken kullanıyoruz ekmeği derken belirtilen ekmegi kastederken the kullanmadıgımzda herhangibir ekmegi temsil eder


NurayMmmdz

The article ile işleniyor o yüzden böyle the hemde 1 tane ile evez olunur. Kayıt böyle işte


cansusa1342

We eat bread olması gerekiyordu cevap yanlış bilginize


AslanKral20

İşte yanlış yaptırmak için


Haliltrkme12

Valla şu thelardan bıktım gerçekten


Melis_lili67

we eats a bread cevabı kabul edilmeliydi


AlperKoer

Biz bir ekmek yeriz ile Biz ekmeği yeriz aynı olmadığı için cevap doğru değil.


Mert392747

Why the ne güzel 10 lı kombom var


rumeysa178823

Doğru yapıyorum ama yanlıştır diye siliyorum


rumeysa178823

Soruyu yapıyorum amayanlıştırdiyesiliyorum


EmineYILIR

NEDEN EAT EATS DEĞİL BİRİNİZ BANA ANLATABİLİR Mİ ACABA


ASAF232323

Bir harfi klavyede yanlış yazarız hemen can gider


AyeYlmaz517793

Eat kelimesine s takısı getirmezsek nolur ki?


imgener

Biz ekmek yeriz deseydik the koymazdik ama Biz ekmegi yeriz deki gi yerine ingilizcede the getiririz Örnek:they drink the water (onlar suyu ictiler)bu ornekteki suyu kelimesindeki yu eki yerine the kullandik

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.