Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Biz ekmeği yeriz."

Çeviri:We eat the bread.

4 yıl önce

18 Yorum


arldeniz

The koymak zorundayız

4 yıl önce

KbraGndz

Neden

4 yıl önce

MuhittinKT

Sanırım ekmeği dedigi icin konuluyor biz ekmek yeriz deseydi gerek olmazdı

3 yıl önce

Dilek190503

Neden the koymak zorundayiz???

10 ay önce

incikin_
incikin_

İki örnek üzerinden inceleyelim:

"Girls eat bread."
(= Kızlar ekmek yer.)
Genel olarak, her kız ekmek yer ve belirli bir ekmekten bahsetmiyoruz.

"The girls eat the bread."
(= Kızlar ekmeği yer.)
Belirli bir grup kızı kastediyoruz. Yani konuştuğumuz kişi hangi kızları kastettiğimizi biliyor. Belki gözümüzün önündeki kızlar, belki de az önce bahsi geçen kızlar. Aynı şekilde ekmek de belli bir ekmek.

"The"yı çevirirken dikkat etmemiz gereken bir nokta var yalnız:

Özne konumundaki isimlerden önce "the" gelirse bu Türkçe çeviriye yansımaz.

"Girls eat bread."
(= Kızlar ekmek yer.)

"The girls eat bread."
(= Kızlar ekmek yer.)

Nesne konumundaki isimlerden önce "the" gelirse bu Türkçe çeviriye -i hali olarak yansır.

"We eat bread."
(= Biz ekmek yeriz.)

"We eat THE bread."
(= Biz ekmeĞİ yeriz.)

10 ay önce

nihat342299

Biz "THE girls eat the bread " derken neden baştaki the kelimesini kullanırız ve cümleye ne katar bide the man derkende kabul ediyor man derkende kabul ediyor aradaki fark nedir bilgilendirebilirseniz çok iyi olur şimdiden çok çok teşekkür ederim iyi çalışmalar

7 ay önce

MEMDUHATHS

İnci süpersin

3 ay önce

melihkknn

Bilinmeyen bir nesneyi belirtmek için nesnenin başına getirilir

4 yıl önce

erkansariyerr

We eats the bread neden yanlış ?

4 yıl önce

BloodyBurock

Çoğul öznelerde fiilde s takısı kullanılmaz. We eat the bread.

4 yıl önce

uveres

s eki ni kullandığın için :) eat olacak

2 yıl önce

Halukzdemi

The nin anlamı nedir ve neden the olmadan olmuyor

1 yıl önce

fatihzyzz

we nin önüne neden are gelmiyor

1 yıl önce

Sudinaz53

Neden the koymak zorunda yiz ki

1 yıl önce

barkn22174

The ne demek bir seyi anlayirken anlamli anlatmak icin The koyulur :)

1 yıl önce

Gamzeekaraca

Ya doğru yapıyoruz the olsa nolur olmasa nolur. Günlük hayatya the çok kullanıyorlar sanki onlar.

11 ay önce

nilayiklim

Bencede the ne gerek

7 ay önce

berkay578915

The koymamızın sebebi belirli birşeylen bahsederken kullanıyoruz ekmeği derken belirtilen ekmegi kastederken the kullanmadıgımzda herhangibir ekmegi temsil eder

3 hafta önce