Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I read your name."

Překlad:Já čtu tvé jméno.

před 1 rokem

8 komentářů


VeronikaPs1

A není "I read your name" přítomný čas?

před 1 rokem

JanTatouse
JanTatouse

Může to být jak přítomný tak i minulý, protože 'to read' je nepravidelné sloveso a v minulém čase je taky 'read'.

Zvuková nahrávka k této větě vyslovuje větu v přítomném čase. V minulém čase se slovo 'read' vyslovuje jako 'red'.

před 1 rokem

Petr577801

Ani Já si četl tvoje jméno. Nejde?

před 1 rokem

JanTatouse
JanTatouse

To zní divně v češtině. Jedině "Já četl tvoje jméno" nebo "Já jsem četl tvoje jméno"

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Minulý čas se tvoří pomocí příčestí minulého a přítomných tvarů slovesa být (ve 3. osobě odpadají). To JSEM tam prostě být musí.

před 1 rokem

JanTatouse
JanTatouse

Asi ano pokud chceme být gramaticky korektní, ale v některých frázích se to JSEM častěji vynechává, například "a já se tak těšil!" Nevím jestli je to jen básnická mluva nebo jestli to i pravidla ČJ umožňují.

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Ono se, v bezne reci, vynechava hodne. Ale my musime nekde udelat caru co budeme a co nebudeme uznavat a zda se, ze idealni je cara gramaticke pripustnosti. Ja taky rikam 'Ja sla do kramu', ale tady budu muset napsat Ja jsem sla do obchodu. ...

před 1 rokem

myska0072

Proč nemůže být Já čtetla tvoje jmeno ?

před 1 rokem