1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "It is the capital city."

"It is the capital city."

Fordítás:Ez a főváros.

February 21, 2014

16 hozzászólás


RitaSipeki

igazából szerintem a city sem kell a végére


Harga

Szerintem nem árt ha ott van.


vakondember

Az "orszag" szó nem szerepel az angol mondatban. Szerintem ez lenne a jó: Ez a főváros.


bence86

Szerencsére jó lett, de ilyet sem pipáltam még hogy főváros után város szó is van. amit ő akar az nem úgy lenne helyes hogy : It is the capital of the country?


sportember

Szerintem a mondat akkor lenne helyes,ha city szót elhagynánk!


Onehungirl

Úgy tudom, a capital city egy az egyben azt jelenti, hogy főváros. Én anno így tanultam, és a szótárakban így is szerepel. (sztaki, bab.la, stb.) A capital simán is jó egyébként, csak a sima capitalnak vannak még más jelentései, a capital cityvel pedig egyértelműen meghatározod, hogy most a fővárosról beszélsz, nem pedig pl. a tőkéről.


bruati

szerintem is


varhegyi

nem ertem, hol az orszag szo?


Xelph

Ez a mondat teljesen helyes, és az ország szó miért lenne benne? Mi is mondjuk, hogy ,,Budapest a főváros."


RitaSipeki

vagy akkor már inkább This city is the capital nem?


nagyenyed

amit javasolsz az úgy lenne magyarul, hogy Ez a város a főváros, Ettől függetlenül hibásnak tartom az eredeti mondatot.


Gy.B.

Pedig a mondat jó.

A "capital city" a főváros.

A "capital" is azt jelenti, de a capitalnak van még pár jelentése...

pl.: A capital magában azt is jelenti, hogy nagybetű. És a "capital letter" is azt jelenti, hogy nagybetű...


AttilaPint4

Nekem a city szó angol kiejtése tetszett! Legalább ötször meghallgattam és mindíg "szori"-t hallottam. Össze is zavart, "Ez a főváros, elnézést!" Menjek fülorvoshoz?


NagyLszl59436

A lassított szöveg teljesen rossz, egyértelműen "its is" zel kezdi amit nem tudok hova tenni.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.