"Θα δεις την ταινία;"

Translation:Will you see the movie?

December 1, 2016

6 Comments


Theofa

Καλησπέρα, Συγνώμη που γράφω στα ελληνικά, αλλά θέλω να επισημάνω κάτι σημαντικό σχετικά με την ελληνική ακρόαση (audio). Έχω παρατηρήσει συχνά ότι δεν είναι σωστός ο ήχος σε πολλές λέξεις όσον αφορά τον τονισμό τους. Νομίζω ότι στο μονοτονικό που χρησιμοποιούμε στα νέα ελληνικά οι μονοσύλλαβες λέξεις δεν παίρνουν τόνο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι στον προφορικό λόγο δεν τονίζουμε την μονοσύλλαβη λέξη, (τότε δεν θα λεγόταν μονοτονικό αλλά ατονικό).

Στην παραπάνω πρόταση ο ήχος ακούγεται στο "Θα δεις ", δεν τονίζεται καθόλου. Δεν γνωρίζω ποιος έχει ηχογραφήσει τα ελληνικά μαθήματα αλλά θεωρώ ότι δεν μπορεί να είναι τυχαίο, επειδή το συναντάω συχνά.

Επίσης, σε προτάσεις όπως: " Το παιδί μου είπε ότι είναι σπίτι" το έχω ακούσει να προφέρεται το "μου " χωρίς να τονίζεται (ατονικό) και να ακούγεται :

" Το παιδί, μου είπε ότι είναι σπίτι" αντί για "Το παιδί μου, είπε ότι είναι σπίτι.

Ενώ η αγγλική πρόταση είναι: "My child said to be home"

Θεωρώ ότι έτσι, χάνοντας την τονικότητα της η γλώσσα, χάνεται και η μουσικότητά της.

Όπως επίσης όταν δεν δέχεται τους δύο τόνους μία λέξη (όπως: "η μουσικότητά της") γιατί το θεωρεί λάθος το σύστημα.

Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός στο τι θέλω να επισημάνω αλλά θα ήθελα μια απάντηση στα παραπάνω.

έχω στείλει κατά καιρούς ότι υπάρχει λάθος στο audio αλλά δεν έχω πάρει κάποια απάντηση.

Ευχαριστώ!!!

December 1, 2016

Dimitra956826

Γεια σου Theofa! Δεν πειράζει που γράφεις ελληνικά :)

Το κομμάτι του ακουστικού των μαθημάτων είναι αναμφισβήτητα το κομμάτι που παίρνει τις πιο πολλές αναφορές στο Incubator. Όχι μόνο γι' αυτά που προανέφερες, αλλά και για το περίφημο θέμα των ομόφωνων (αυτή-αυτοί, της-τις και τα σχετικά), όπου οι μαθητές δεν έχουν ιδέα ποιο από τα δύο να επιλέξουν, και το θέμα της αποστρόφου που δεν αναγνωρίζεται. (The animals lunch εμφανίζεται ως η σωστή μετάφραση, χωρίς την απαραίτητη απόστροφο στον πληθυντικό.)

Δυστυχώς όμως προς το παρόν, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για το ακουστικό κομμάτι. Το δέντρο είναι κλειδωμένο από τότε που το μάθημα 'μπήκε' σε Beta έκδοση.

Όσο είμαστε σε Beta, για το θέμα των ομόφωνων, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να απενεργοποιήσουμε τις ακουστικές ασκήσεις σε κομμάτια όπου οι μαθητές μπερδεύονται περισσότερο. Το θέμα της προφοράς των λέξεων και κάποιων ενδεχομένως "deaf" συλλαβών που δεν ακούγονται, ή ακούγονται λάθος, δεν είμαι σίγουρη αν μπορεί να διορθωθεί από εμάς, αλλά το κοιτάμε. Όσο για τους διπλούς τόνους, που δεν απασχολούν μόνο το ακουστικό, προσπαθούμε να επεξεργαστούμε τις ελληνικές μεταφράσεις έτσι ώστε να μην λαμβάνονται ως λανθασμένες αλλά ως οι καλύτερες (ακόμη κι αν δεν μπορούμε να επεξεργαστούμε τις κύριες, μπορούμε να προσθέσουμε τις σωστές λέξεις στα hints, και να βάλουμε τις λέξεις με τους απαραίτητους διπλούς τόνους ως "μπλε αστέρια", όχι απλά ως εναλλακτικές.)

Μόλις 'βγούμε' από Beta, θα μπορέσουμε να επεξεργαστούμε τις κύριες προτάσεις (δηλαδή όχι απλά τις μεταφράσεις), και φυσικά θα μπορέσουμε να διορθώσουμε κάποια πράγματα, και πιθανώς να τα κάνουμε καλύτερα. Θα φροντίσουμε να υπάρξει σωστός τονισμός σε όλες τις λέξεις, να διορθωθεί το γνωστό κομμάτι του Αλφάβητου (που έχει κάνει σε όλους την ζωή Κόλαση), και φυσικά να κοιτάξουμε το θέμα του αυτόματου ελληνικού πληκτρολογίου, έτσι ώστε όλοι να μπορούν να γράψουν στα ελληνικά.:)

Η ομάδα είναι μεγάλη και προσπαθεί να κάνει ότι καλύτερο μπορεί, πάντα φυσικά με τα απαραίτητα feedbacks και σχόλια. Με το να επισημαίνετε προβλήματα του μαθήματος μας βοηθάτε όχι μόνο να κάνουμε την ζωή των μαθητών ευκολότερη, αλλά και το μάθημα καλύτερο. Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο αλλά και για την υπομονή σας. Κάποια πράγματα δεν διορθώνονται ακόμα, αλλά ελπίζουμε να βελτιώσουμε όσο περισσότερα μπορούμε σύντομα. :)

(Συγγνώμη για την εκτενή "έκθεση". :) )

December 2, 2016

Theofa

Επίσης στην παραπάνω πρόταση δεν φαίνεται στο audio ούτε ότι είναι ερωτηματική πρόταση. Το έχω συναντήσει και αυτό πολλές φορές.

Ευχαριστώ και πάλι.!!

December 1, 2016

Theofa

Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σας!!

Το μόνο που θέλω να προσθέσω είναι ότι στην μετάφραση της Google στο ακουστικό κομμάτι δεν έχω παρατηρήσει κάποιο πρόβλημα στον τονισμό των λέξεων.

December 2, 2016

Dimitra956826

Ίσως το σύστημα ακουστικής μετάφρασης της Google να είναι καλύτερης ποιότητας από αυτό του Duolingo.. Δεν θα με εξέπληττε κάτι τέτοιο. ^.^

December 3, 2016

mizinamo

Δεν ηχογραφήθηκε κανείς... είναι ένα σύστημα text-to-speech που αγόρασε το Duolingo.

Μπορεί αυτομάτως να διαβάσει, και οι τέχνες είναι καλύτερες τώρα από πριν από 30 χρόνια αλλά ακόμα δεν ακούγονται πάντοτε φυσικές αυτές οι μηχανικές φωνές, ιδιαίτερα στο όσον αφορά την μουσικότητα μιας πρότασης και επίσης ιδιαίτερα εκεί όπου μια λέξη μπορεί να προφέρεται με δύο τρόπους εξαρτώντας από την έννοια, διότι το κομπιούτερ δεν καταλαβαίνει ό,τι διαβάζει κι έτσι δεν ξέρει πού να βάλει τον τόνο της πρότασης.

Αυτό δημιουργεί τα προβλήματα που έχεις σημειώσει εσύ, αλλά δεν ξέρω αν μπορούμε να βελτιώσουμε τα γεγονότα.

Σίγουρα θα ήταν καλύτερα ηχογραφήματα από έναν πραγματικό άνθρωπο που η μητρική του γλώσσα είναι ελληνικά, αλλά αυτό έχει άλλους κόστους.

Τα μαθήματα που έχουν τέτοια ανθρώπινα ηχογραφήματα (π.χ. το Εσπεράντο ή τα ιρλανδέζικα) δεν έχουν ήχο για όλους τις προτάσεις, και αν προσθέσει κανείς νέα πρόταση ή αλλάζει παλιά, τότε αυτή η πρόταση δεν θα έχει ήχο, ενώ με τέτοια μηχανικά φωνή οτιδήποτε γράφεις μπορεί να προφέρει... κατά κάποιον τρόπο.

Νομίζω ότι πρέπει να ζούμε με το σύστημα όπως το έχουμε τώρα για αυτά τα μαθήματα ελληνικών, παρόλα τα μειονεκτήματά του.

Αλλά ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια! Μακάρι να μπρούσα να απαντήσω αλλιώς, με "ευχαριστώ πολύ, έχεις δίκαιο, θα το αλλάξουμε/βελτιώσουμε αμέσως"....

December 2, 2016
Learn Greek in just 5 minutes a day. For free.