1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Evcil hayvanın var mı?"

"Evcil hayvanın var mı?"

Çeviri:Hast du ein Haustier?

December 1, 2016

14 Yorum


ESRAZKAN0

hast du haustier yazdim kabul etmiyor ama soruda 1 kelimesi yokki yani ein/eine diye


Eluvian_

Türkçede "bir" demesek de oluyor ancak Almancada demek zorundayız, aksi takdirde gramer hatası yapmış oluruz. Belirsiz, herhangi bir şeyden bahsediyorsak "ein/eine"; belli bir şeyden bahsediyorsak "der/die/das" kesinlikle gelmeli.


CenkGundog

Hatalı bir yaklaşım. Kesinlik diye birşey yok. Ein/eine veya veya artikel almayan çok fazla durum da var


KuluzadehRufet

Şimdi hanginize inanalım beyler ?


hozenn

jahkdhsadjkahkj


KadirUzun5

E bazı çevirilerde bir yazdım diye de reddediyor. Bence Hata var


Qualgeist

"ein Haustier" denmesinin sebebi: "evcil hayvanın" nitelemesi yapılmasından ve Almanca'da isim nitelemesi yapılmasının zorunluluğundan. Bu niteleme, bilinmeyen, belirsiz bir hayvan üzerinden yapıldığı için ein/eine kullanılır. Örnek cümlede "ein" kullanılmasının sebebi ise, "Haustier" kelimesinin artikelinin das olmasından kaynaklanır.


Burak947029

Bu çok delice orada ein yazmıyor


SamiYildiz1

Bir yazılmıyor ama Türkçe tercümesinde bir var.


GS2080

Ama burada bir demrmiski


Nehir_Akdag

Neyi anlamadiniz ki ?


afurkanefe

Orada bir e. hayvan demiyor sadece e. hayvan diyor


Vdo383430

Haben sie ile basladim yanlis olmamali

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.