1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Wir bekommen einen Brief."

"Wir bekommen einen Brief."

Çeviri:Biz bir mektup alıyoruz.

December 3, 2016

2 Yorum


sultan899371

Einen Brief olduğu için ,biz mektubu alıyoruz olması gerekmez mi ? Wir bekommen ein Brief ,biz bir mektup alıyoruz


Selcen_Ozturk

hayır kesinlikle değil. ein, hani formda olursa olsun (eine einen einer) belirsizdir. "Wir bekommen ein Brief " cümlesinin hiçbir anlamı yok. "bekommen" fiili akkusativ ile kullanılıyor, nominativ ile değil.

Akkusativ birebir Türkçedeki ismin -i hali değildir. Eğer belirli artikel ile kullanılıyorsa, o zaman çoğunlukla Türkçedeki ismin - i haline karşılıktır.

Yani sizin yazdığınız için "Wir bekommen den Brief" olması lazımdı

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.