1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim bir cevabım yok."

"Benim bir cevabım yok."

Çeviri:I do not have an answer.

February 22, 2014

86 Yorum


refikatakan

moderatör arkadaşlar var, çok iyi ingilizce bilen arkadaşlar var, bu cümlede do/does neden kullanılır sorusuna bir cevap vermemişler. benim kendi öğrenme sürecimde karşıma çıkan cevap gayet basit aslında bu do/does denen yardımcı ekler sadece sorularda ve olumsuz cevaplarda geçiyor, buradaki olumsuz cevapta olduğu gibi. bakın "i do not have an answer" soru yapalım; " do i have not an answer" fakat cümle olumlu ise do/does ekleri ortadan kalkıyor "i have an answer" bakın do/does yok ortada. bütün yanıtları okudum, 6 senedir şunu şu basitlikte açıklayan bir kişi çıkmamış.


alperr.s

Kral adamsın abi


Sevgibabahan

Allah razı olsun sonunda biri düzgünce açıkladı üsödğxl


Esmagl310992

Teşekkürler bilgi için ben de bir türlü anlayamamıştım.


Hilal757897

"benim bir cevabim yok" bu bir isim cumlesi ve bunu olumsuz yapicaz burda have not seklinde yapamazsin oyle yapman için have'in asil fiil olmasi gerekir ama burda have cumlenin fiili degil sadece yok anlami vermek icin orda kullanilmis bu bir isim cumlesi oldugu icin yardimci fiile ihtiyaci var ve burda do yardimci fiil olarak kullanilmis o yuzden i do not have an answer cumlesi dogru oluyor


Cimbomlover1

I have not an answer , kabul etmedi :(


Burcu625502

Not getirebilmek için ya 'haven't got' ya da 'don't have' şeklinde kullanman gerekiyor.


YunusEmreT220324

Haven't seklinde kullanilabiliyor diye biliyorum


murat.erta

Sonunda çözdüm :do not have ile have not got ayni işleve sahip cümlede


Gldanebra

Şu do yu hiç anlamiyorum.


Hatice474164

Bende anlamadi gitti


Easy.Life.34

Ben de Güldane: ((


eren_kerem2015

bu bölüme kadar tıkır tıkır geldim bu bölümde takıldım kaldım :/


Glsm265463

Ben uygulamayı 2 hafta önce indirdim ve bir bölümde 1,2 veya 3 yanlışım oldu ve soruları da yanlış yapınca İnsanın morali bozuluyor ve bir dili öğrenmek istemiyor Ama ben buna rağmen İngilizce konusunda birazcık olsa da gayet iyi anlıyorum. Ama bazen o kadar kafam karışıyorki kelimleri yanlış yazıyorum...


khalilova7

Devam et. Pratik yapmaya devam edersen ireliledigini goreceksin. Ewa adli bir proqram daha var. O da baya iyi.


sinan295345

Sanirim ayni kaderi paylasiyoruz . insan butun cewaplarda takilirmi ya sinirlendim


serap164066

I have not a answer ı niye kabul etmiyor


ardas1

Got ne anlama geliyor


FeyzaSzgn

Got have den sonra gelir ve somut yani 5 duyu organlarımızla algılayabildiğimiz şeylere gelir. O yüzden I have got an idea diyemeyiz çünkü fikir soyuttur


nur803284

Do nun islevini anlayan bir allahin kulu var midir


Easy.Life.34

Do da ben de zorlanıyorum. Yırtık dondan çıkar gibi her yerden çıkıyor. :))


kadiryldz408542

I am not have an answer dogru değilmi


Halilibrah27097

"Have" zaten yardımcı bir fiil o yüzden "am" yardımcı fiiline gerek yok.


Ecetibbiyeli

I have not an answer i neden kabul etmiyor. Birisi açıklayabilir mi?


ilhami202

neden do getirmeliyiz ki


glce292442

Can hakkım bitti ehüüüü


yilmaz27devam

I have not a answer, olmasi lazim


DenizDiker

Herhangi bir cevaptan bahsediyor sayı olarak bir veya ikiden değil a olmaz o yüzden


HUNDEMENT

ne den do gelmekte


AhmetFrnc

Ben bir cevaba sahip değilim heralde tam karşılığı bu şekil kafa karıştırıyo


AhmetFrnc

Ben bir cevaba sahip değilim gibi düşünürsek çevirmesi kolay oluyor


AhmetFrnc

Ben bir cevaba sahip değilim diye çevirin


1suzy

I do not answer da olmazmiydi ya


oykucum303

i have no an answer neden olmadı acaba?


TurabiGant

"I have no answer" kabul ediliyor. Bu no kullanımlarında araya kural olarak a, an gibi şeyler gelmiyor. Örnek: I have no idea (Doğru), I have no an idea (Yanlış)


recaiutan

arkadaşlar bana an buhabbetini anlatabilirmisiniz


Mehmet.Alsancak

Ünlü harfle baslayan nesnelerin başına 'a'degil de "an" konur hocam başarılar


sevvalgyln

A an = bir demek A koyacağın yerde bir sonraki kelime sessiz harfle baslamali mesela 'a short= bir oyuncak' an koyacagin yerde de bir sonraki kelime sessiz harfle baslamali ' an apple'


GoncaRabia

I have not any answers? neden yanlış


seda922276

Genis zaman olumsuzda dont doesent kullanmak zorundasiniz


bahtiyaratici

benim hiç (any) bir cevabım yok dese olurdu


karyamu

My dont have neden olmuyor peki benim degilmi


alper.alpa1

My benim kelimesi genelde sahiplik olarak kullanılır. My pencil benim kalemim demektir mesela.


fundacsk

I do yerine ı am olsa ne olur?


incikin_

"have" (sahip olmak) fiili "be" (am/is/are) yardımcı fiiliyle kullanılmıyor.

● I do not have ... DOĞRU
● I am not have ... YANLIŞ


ebul_esfer571632

Yahu her yerde an veya a istiyor.burda kabul etmiyor.ne karin agrisi bu yav


yaren___aks

Sonunda cumlenin sirasini anladim


seva760188

I have do not an ansver. Yazdim böyle yanliş anlama mi gelie


edwylmzz

I don't quesions olmadi


neptuneoruranus

Neden "do" geldi ve "does" olmadı anlamadım


Petek115845

He/she/it'de yükleme -s takısı gelir. I'da gelmez bu yüzden -s takısı kullanılmıyor. (Geniş zaman için konuşuyorum tabii)


MetinYank1

Neden have degil de do kullanıyoruz?


adem711435

My does not diye başlasaydım olmazmıydı ?


nihat847226

I have do not an answer. Bu cumlede neen yalnış


TayfunUca

I dont have niye olmuyor?


emrah199023

Neden does degil de do kullaniliyor


nurettin233496

My does not have an answer cavabı yanlış mı?


zgr385201

I yerine my yazamaz mıyız my do not... Olmaz mı


meryem227964

Do not yerine don't yazdım, ama kabul etmedi


clgn_kimya

Arkadaşlar do neden kullaniliyor bana ciklarmisiniz ?


FeyzaSzgn

Ya I don't diye kısaca soylemiyo da do not diyo saçma aynısını have de de yapiyor D:


1suzy

I do noy answer da olmazmiydi


Betl_ksc

Cumleye neden have geldi


FeyzaSzgn

Have sahiplik belirtir have not ya da haven't sahip olmamayı belirtir(anlatabildimmi bilemiyorum inşallah anlatabilmişimdir:D). Bazı yerlerde does have ya da do have olmayı belirtir. Doesn't have ya da don't have de olmamayı belirtir. Ayrıca he she it olunca does gelir ve does olunca geniş zamanda aldığı s yi almaz. Mesela he doesnt have a pen: Onun bir kalemi yok. Umarım anlatabilmisimdir anlatamadiysam lütfen yaz iyi dersler ;D


Azra405939

Haven't da olamamak anlamına gelmiyor mu


YusufKAYA778695

Hocam hiçbir şey anlamadım be


Azra405939

Haven't da olamamak anlamına gelmiyor mu


refikatakan

do/does eklerinin cümle içindeki işlevi nedir çözemiyorum. Takıldım bu bölümde. Selcen hanım da yok ortada.


Glsm265463

Ben yazdım sonra yanlış çıktı ardından doğru olanı yazdım ama yanlış olarak çıktı anlamadım gitti


beytullah553726

I have not kabul olmalı, do şart değil neden olmadı


ramazan351769

İ do not have an answer olması gerekmiyor mu? Hem do hem have aynı cümlede kullanılmıyor diye biliyorum


mustafa873784

Öğretmediğini sorup tuzaga düşürüyor bu kadar sınav sorusuna gerek yok ben zaten bu soruların cevabını bilsem burada olmam saçma zorlaştırıyor


DefneBayat

Arkadaşlar oradaki "have" niye var. Ne alaka yani


Sandra234984

Do not neden haveden oncet geldi


Reyhan576811

Bende do neden var anlamadım. do yapmak anlamın da değilmi?


PoncikUzayli123

Doğru yaptim ben ama do kelimesini neden getirdiğimizi (ezbere gidiyorum


yakup777567

Cevep vermek bîr eylemdir yapılan bîr istir. O yuzden do kullaniyor sanirim. Orda verecek bîr cevabim yok demek istiyor. Eylemden bahsediyor.


memet289599

I yerine my daha isabetli olurmuydu

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.