1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Ze zeggen ja tegen mij."

"Ze zeggen ja tegen mij."

Vertaling:They tell me yes.

February 22, 2014

12 opmerkingen


Fotografie2

Ik blijf het my / me verschil niet snappen


silvia671204

My = mijn, me = mij


StefvanSchie

'My' is een bezittelijk voornaamwoord en 'me' behoort tot wederkerende werkwoorden.


VanBeveren2

Wat is het verschil in betekenis tussen tell en say


verschuerenjean

they tell yes to me waarom is dat niet corret ?


snackeloni

Het is: "They tell me yes" en "They say yes to me".

Het kan een beetje verwarrend zijn, omdat beide woorden ongeveer hetzelfde betekenen; namelijk communiceren met iemand. Het verschil heeft te maken met grammatica.

"You tell someone something".

"You say something".

Tell heeft dus meestal een meewerkend voorwerp (in het Engels heet dat een indirect object). Zoals je ook in de zin hierboven ziet: me. Je kunt diezelfde constructie niet gebruiken met say.

De volgende link is in het engels, maar onderaan staat een tabel met voorbeelden om duidelijk te maken wanneer je tell en wanneer je say moet gebruiken.

http://www.englishclub.com/vocabulary/cw-say-tell.htm


VanBeveren2

Verschil tussen tell en say?


carlosclaeys

Onduidelijk ingesproken


Tuna741219

Wat is dat voor een zin om zo te vertalen in het engels


Saranurerd59007

Kan iemand mij de verschil zeggen van MY en ME


renate239054

Wat is het vers hil tussen say en tell


BabsLavale

They say yes to.me dat is de juiste vertaling

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.