"Ze zeggen ja tegen mij."

Vertaling:They tell me yes.

4 jaar gelden

6 opmerkingen


Fotografie2

Ik blijf het my / me verschil niet snappen

3 jaar gelden

silvia671204

My = mijn, me = mij

2 jaar gelden

StefvanSchie
StefvanSchie

'My' is een bezittelijk voornaamwoord en 'me' behoort tot wederkerende werkwoorden.

2 jaar gelden

khadijam2006

my = mijn. me = mij. een zin voorbeeld: it is my book. - met my. she have a cat to buy for me

1 jaar gelden

verschuerenjean

they tell yes to me waarom is dat niet corret ?

4 jaar gelden

Celine1988
Celine1988

Het is: "They tell me yes" en "They say yes to me".

Het kan een beetje verwarrend zijn, omdat beide woorden ongeveer hetzelfde betekenen; namelijk communiceren met iemand. Het verschil heeft te maken met grammatica.

"You tell someone something".

"You say something".

Tell heeft dus meestal een meewerkend voorwerp (in het Engels heet dat een indirect object). Zoals je ook in de zin hierboven ziet: me. Je kunt diezelfde constructie niet gebruiken met say.

De volgende link is in het engels, maar onderaan staat een tabel met voorbeelden om duidelijk te maken wanneer je tell en wanneer je say moet gebruiken.

http://www.englishclub.com/vocabulary/cw-say-tell.htm

4 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.