"Ze zeggen ja tegen mij."

Vertaling:They tell me yes.

February 22, 2014

7 opmerkingen


Fotografie2

Ik blijf het my / me verschil niet snappen

June 7, 2015

silvia671204

My = mijn, me = mij

April 17, 2016

StefvanSchie

'My' is een bezittelijk voornaamwoord en 'me' behoort tot wederkerende werkwoorden.

November 8, 2015

verschuerenjean

they tell yes to me waarom is dat niet corret ?

February 22, 2014

Celine1988

Het is: "They tell me yes" en "They say yes to me".

Het kan een beetje verwarrend zijn, omdat beide woorden ongeveer hetzelfde betekenen; namelijk communiceren met iemand. Het verschil heeft te maken met grammatica.

"You tell someone something".

"You say something".

Tell heeft dus meestal een meewerkend voorwerp (in het Engels heet dat een indirect object). Zoals je ook in de zin hierboven ziet: me. Je kunt diezelfde constructie niet gebruiken met say.

De volgende link is in het engels, maar onderaan staat een tabel met voorbeelden om duidelijk te maken wanneer je tell en wanneer je say moet gebruiken.

http://www.englishclub.com/vocabulary/cw-say-tell.htm

February 22, 2014

VanBeveren2

Wat is het verschil in betekenis tussen tell en say

July 29, 2019

VanBeveren2

Verschil tussen tell en say?

July 31, 2019
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.