1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Mam się dobrze, dzięki."

"Mam się dobrze, dzięki."

Tłumaczenie:I am fine, thanks.

February 22, 2014

20 komentarzy


jedker86

A "I feel good, thanks" jest złą forma?


Yola448704

Duolingo, tak się nie mówi po polsku!

I am fine, thanks - Dobrze, dzięki / W porządku, dzięki /
Wszystko w porządku, dzięki / Wszystko po staremu, dzięki


StaszekSzewczyk

Dlaczego nie może być "I feel good, thank you?"


matylda1706

Mam ten sam problem


amorek4

Zapraszamy do klubu! N3Y8MH na razie mamy mało aktywnych osób ale chcemy żeby było nas jak najwięcej


Lucyna41792

Mam się dobrze, dzięki


AnnBart

A tak nie można powiedzieć? -Thanks, I'm fine. -(wyświetliło mi się, że to zła odpowiedź)-???


OliwiaOliw

Napisałam i am fine thanks i zaliczyło że źle pfffff


jankobill

Nie można pisać i am, tylko I am - "ja"zawsze z dużej litery


qmox.me

Dlaczego "I am good, thanks" nie jest dobrze?


Gawronn

Jest dobrze, ale tutaj nie wprowadzili takiej opcji.

Będę pisał jak mi to Brytyjczycy tłumaczyli:

Różnica między "I am fine", a "I am good" jest tylko w wyrażeniu jak dobrze nam jest.

1) "I am fine" oznacza mniej więcej "Jest OK". Czyli nic się nie zmienia na lepsze, ale nic nie jest też na gorsze ---> można by rzec "Jest po staremu".

2) Natomiast kiedy używamy sformułowania "I am good" sugerujemy, że albo nam się polepsza sytuacja materialna, rodzinna, zdrowotna czy ogólna, że jest tak dobrze, że lepiej być nie może ----> czyli odpowiadamy coś jak "Jest super, ekstra, zarąbiście"

Poza różnicą pozytywności słówka gdzie fine to bez zmian, a good oznacza rozpierającą nas radość z dobrego życia, to często można zauważyć różnicę w tym jak ludzie odpowiadają na dane sformułowanie. Kiedy mówiłem "I am fine" zawsze było "O... ok" kiedy mówiłem "I am good" często z większym entuzjazmem i uśmiechem rozmówca odpowiadał "I'm glad to hear that".


cocacola1.2.3

Musi być I'm fine thanks


cocacola1.2.3

Niema przecież przecinku


karomar123

To się zwie apostrof (')


PiotrrS

Czy może być "I am well, thanks"?


juliominis33

dlaczego nie może być i m

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.