1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I am different."

"I am different."

Tłumaczenie:Jestem inna.

February 22, 2014

8 komentarzy


queen_mal

To ja mam pytanie - z wyrazem "different" było już kilka kontekstów i tak mi się urodziło...

I am different = Jestem inna He is different = On jest inny They are different = Oni są inni... a dlaczego nie "Oni są różni"? I skąd wiadomo, że chodzi o odmienność np. od nas, a nie od siebie nawzajem?

Wiem, że jak rozbudujemy to zdanie to wszystko będzie jasne. Ale chodzi mi właśnie o takie krótkie stwierdzenie i istotę samego słowa "different", punkt odniesienia, np. w zdaniu "My sisters are different" - ja nie wiem czy od mówiącego czy od siebie nawzajem.... wiem, że kontekst może pomóc, ale nie zawsze tak jest.

A akurat jak czytamy artykuły w necie - z ciekawości czy dla treningu (ekonomia, społeczeństwo, czy opis świata w grze) - rozumienie tej relacji często zmienia postać rzeczy. Dlatego to dla mnie ważne pytanie.


yuioyuio

Po prostu nie wiemy. Zdanie They are different może znaczyć zarówno, że są różni od siebie, jak i że są inni od... innych.


jaclas

Wydaje mi się, że obydwa tlumaczenia są poprawne tzn. zarówno: "Jestem inny", jak i "Jestem innym".


Yola448704

jaclas, tak nie jest:
I am different - Jestem INNY/ inna/ RÓŻNIĘ się od...

"INNYM" musi być połączone z rzeczownikiem:

Ten chłopak jest INNY / Jest INNYM chłopakiem
Jestem INNY / Jestem INNYM człowiekiem
Jest INNA / Jest INNĄ dziewczyną

We are different from each other - Różnimy się (od siebie)
We are different from them - Jesteśmy od nich inni


niskobudzetowy

Czemu nie zalicza jestem inny?


Anna135890

A po czym mam poznać jaka jest płeć osoby wypowiadajacej to zdanie?


ZofiaP2

Uważam ,że "różni" znaczy odmienny... inny


Renata799516

napisalam " jestem inna" tlumaczy " jestem inna" To dlaczego pokazuje blad

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij