A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nálam vannak a ruháid."

Fordítás:I have your clothes.

4 éve

6 hozzászólás


Xelph

,,The your" együtt nem helyes

Ne csak a Duolingo-ról tanulj, mert az kevés.

,,Have got" a befejezett jelen alakja a ,,get" igének, jelentése: kapott, birtokol (valamikor hozzájutott valami, és még mindig ő birtokolja. :-))

,,On me" = ,,rajtam"

4 éve

teresagot-45.

Nehéz megjegyezni, mikor nem kell határozott névelő.

4 éve

szekeres.b

három fajta névelő van. 1. a határozatlan (a, an) 2. a határozott (the) 3. és amikor egyáltalán nem használunk névelőt. nos a határozatlan névelő kizárólag megszámlálhatatlan egyes számú főnév előtt állhat, olyan dologgal kapcsolatban amit eddig nem ismertünk még meg nem határoztuk vagy csak először említik. külön szabályként akkor használjuk, amikor 1. először említünk valamit 2. általános értelemben használt főnév előtt 3. foglalkozás nemzetiség ár sebesség időmérték súly jelölésnél 4. bizonyos mennyiséget kifejező szavak előtt 5. felkiáltással egyes számú megszámlálható főnevek előtt 6. állítmány értelmét kifejező szavak előtt 7. tulajdonnevek előtt egy bizonyos valamilyen értelemben 8. elvont fogalmak anyagnevek előtt ha különös esetről van szó 9. különböző kifejezésekben és szólás szerű szó kapcsolatokban. a második eset a határozott névelő. egy halmaz egy vagy több meghatározott elemének azonosítására használjuk, ismert vagy ismertté vált szituációkban. bővebben 1. a már ismert említett meghatározott főnév előtt 2. általunk meghatározott általunk kiemelt főnév előtt 3. a maga nemében egyedi főnevek előtt amiből a világon egy van (például a hold a nap a föld a pápa az északi sark DE európa ázsia amerika észak amerika dél amerika ausztrália itt nem használjuk 4. találmányok állatok neve előtt 5. hangszerek, táncok neve előtt 6. felsőfokú melléknevek, sorszám nevek, a first, second, only előtt, DE dátumok és királyi, nemesi családok sorszámmal ellátott nevei előtt csak szóban 7. birtokos névmásos szerkezet helyett is használhatjuk, főleg testrészek esetében előljáróság szerkezeteknél 8. melléknevek előtt ha egész csoportra utal, ekkor többes számú jelentésűek lesznek 9. gyűjtőnevek, pártok főnévként használt melléknevek esetében, ekkor többes számúak lesznek 10. napszakoknál időhatározók előtt 11. személynevek előtt, ha családrs hivatkozunk a családi név említésével 12. Hegyek, szigetek országok, vizek, kivéve tavak neve előtt 13. intézmény nevek előtt ha nem rendeltetés szerűen használjuk (templomba imádkozni, misére menni, börtönbe büntetés letöltésére, iskolába tanulni kórházba gyógyulni menni, akkor névelővel áll, mert ez rendeltetés szerű használat ha nem akkor nem használunk névelőt) 14. kötelező használni a következő szavak esetében the same, the cinema, the radio, the theatre. és végül amikor egyáltalán nem használunk névelőt 1. személynevek előtt 2. egy tagú országo, államok, városok utcák terek nevezetességek előtt 3. ünnepek, évszakok, hónapok, napok neve előtt 4. elvont főnevek többes számú főnevek előtt általános értelemben 5. anyagnevek, étkezések, nyelvek előtt 6. mutató és birtokos névmás előtt 7. cégek, légitársaságok neve előtt 8. közlekedési eszközök használatakor 9. gyakori szókapcsolatok ban (pl to to bed ) 10. színek neve előtt iskolai tárgyak, sportok neve előtt remélem tudtam segíten

4 éve

RbertMel

"I have the your dresses"- t irtam. Nem fogadta el. Azt mondja hianyzik egy "got" szocska. Az mi az? Olyanrol idaig meg nem tanultam...

4 éve

meggybogy

Your clothes on me, miért nem jó?

4 éve

Mategm
Mategm

Mi a különbség a dresses és a clothes között?

4 éve