https://www.duolingo.com/hector0123456789

Dúvida sobre o toefl ?

Ola pessoal,essa é um tipo de pergunta para as pessoas que morão no brasil, meu nome é Hector ,tenho 17 anos ,não tenho emprego,tenho uma vida muito solitaria e repetitiva de vez enquando, agora eu vou estar no segundo ano do ensino medio ,faz quase dois anos e meio que pratico meu ingles ,meu frances tem quase dois anos ,e agora estou aprendendo o alemao e russo,em um periodo de tempo de um ano . Estou pensando em fazer essa prova chamada de toefl ,mas tenho muitas duvidas sobre isso,como por exemplo---se eu consiguir ter uma potuacao auta nessa prova eu posso colocar no curriculo ? se posso colocar no curriculo ,posso conseguir emprego ?quais? É possivél dar aulas em escolas de idiomas com a prova do toefl ? com a minha idade vale a pena fazer o toefl ? Eu posso assistir filmes e series em ingles e frances et tambem ler livros ,que é umas das coisas que faco agora ,geralmente eu falo sozinho para praticar as os idomas Alguem ai sabe sobre isso,voces podem me dar alguns conselhos sobre o que eu deveria saber ,Eu sei que o doulingo é somente dedicado a assuntos relacionado a idomas ,mas vou escrever sobre alguns de meus problemas ,espero que nao seja chato,---Eu sei que aprender novas linguas realmente mudou minha vida,mas agora preciso de um novo tipo de caminho que possa me guiar para frente "I need to more forward" porque agora que aprendo varias linguas parece que mais nada tem mudado em minha vida,nao tenho amigos que se importam sobre aprendizagen,não somente de linguas ,mas em geral,eu nem mesmo saio de casa ,porque no mundo la fora eu nao sei o que fazer ,talvez isso seja uma caracterisca da depressão ,não sei... as vezes penso que eu não posso sentir a realidade ,o mundo real ,como se fosse um zoobie ou a matrix ,me parece que no passado quando eu estava aprendendo ingles et frances eu tinha mais paixão do que agora,se voces gostam da banda green day ,a musica chamada de " boulevard of broken dreams" expressa totalmente o estilo de vida em que vivo ,eu recomendo ver a letra da musica e a ouvir ,mas de qualquer modo , ficarei muita agradecido pela sua ajuda ,obridado por ter lido até o final ,

December 5, 2016

2 Comments

https://www.duolingo.com/Seanchai35

Hector, I was waiting to see if anyone more knowledgeable than I about the TOEFL might respond, or perhaps someone who could reply to you in Portuguese. But since no one has responded yet, I hope you don't mind if I respond to you in English - I don't speak Portuguese, or I would do my best in your mother tongue.

I, too, spend most of my time at home with little company. My reasons for this are different from yours, but it means I am very familiar with the loneliness you speak of.

Here is my advice for you:

Yes, do take the TOEFL. Not because it might help you regarding teaching, and not because it might boost your confidence, although both of those things are true. The reason you should take it is because it is important, when you have very little officially scheduled time, to set goals and challenge yourself to meet them. I cannot depend on friends or family to set goals for me - that is not their responsibility, and what is important to me is often not important to them. So I set my own goals. Sometimes I fail. Learning how to fail and still try again is difficult, but necessary. (It took me many, many years to understand how important it is to learn how to deal with failure in a healthy way.)

If you cannot afford to take the TOEFL right now, then work out how long it will take you to save the money, make a plan for how long that will take, and set a date according to when you will be ready. Use that time for extra study, and especially to practice anything that is particularly difficult for you. You can take practice TOEFL tests online to get an idea of what the test will be like.

At the same time, set yourself smaller goals. You and I have an advantage that few people have... we have free time. Sometimes that can feel like a curse instead of a blessing, but you will feel better if you fill your time with things you enjoy that also feel productive. Language learning is one of those types of activities, but it is only one - and having only one area of self improvement to focus on is often not enough when you feel as aimless/without solid goals as you describe.

Ask yourself if there is any other skill you have always wanted to learn... and then learn it! You have the time to become truly masterful. I have become a much more mature and well-rounded person as a result of all my free time, and I now consider myself an "expert" in many things that I taught myself, with the help of books, the internet, lots of practice, and time. The result is, there are now many different ways in which I feel useful to those around me, and that helps to fill my free time and make me feel better about myself. It is nice to be known as the person that other people go to when they need a certain thing explained, or fixed, or created to a high standard.

Regarding friends who do not understand your passion for learning - the internet has made it possible for those of us who do not have many local friends to find friends who do share our passions, wherever they may be in the world. Seek them out, just as you did in this post. Keep reaching out to others you admire or who you think will share your passions. It is sometimes difficult to do, but it is the only way to find friends with whom you can connect on that deeper level you are looking for.

And keep listening to Greenday, but maybe try a little more "Revolution Radio" and a little less "Boulevard of Broken Dreams". :)

Life is what you make of it. (In other words you have the power to make a better life for yourself.) Sometimes it's hard to know where to start, or hard to make yourself take those first few steps, but it is always worth it... one step at a time.

Good luck, my friend.

December 6, 2016

https://www.duolingo.com/hector0123456789

thank you very much,I thought that no one was going to read it,you really motivated me right now, from the bottom of my heart, thank you so much,my friend.

December 6, 2016
Learn a language in just 5 minutes a day. For free.