"I hope to get a job."

Fordítás:Remélem, hogy kapok munkát.

February 22, 2014

33 hozzászólás


vaclavpacel

a to-nak itt mi a jelentősége ? Mert ha a megoldásról fordítanám angolra akkor az i hope that i get a job lenne

July 16, 2014

PatrikFromHUN

Amikor a hope után egy más igét akarsz rakni , akkor to-t kell használni.

February 21, 2015

GalvanTivadar

A fordítás tökéletes. Na most a nyelvtankönyvben van erről egy külön pont, azt hiszem, hogy "mellékmondat rövidítése főnévi igenévvel" vagy valami ilyesmi a címe. Két példa: "Didn't they teach you to wash your hands at Yale?" [Azt nem tanították meg neked a Yale-en, hogy moss kezet? A hosszú változat valahogy így nézne ki: "Didn't they teach you that you should wash your hands at Yale?" -- tehát a "that you should" ból lesz egyszerűen "to"] Erre az a válasz, hogy "They taught us not to piss on our hands" [hosszabban: "they taught us that we ought not piss on our hands" -- megint a "that we ought not" ból lesz a "not to". [Azt tanították meg, hogy ne pösöljünk a kezünkre.] Ugye, hogy milyen praktikus? Érdemes megtanulni.

December 20, 2015

Peet77

Ebben a mondatban a get jelentése - kap. A to get - kapni.

December 6, 2014

togo59

Igazából én is főnévi igenévben gondolkodtam. "Remélem, hogy kapni munkát.". Jelentettem, hátha elfogadják. 14.10.01.

October 1, 2014

MeliRill

Nekem is ez a válasz volt egyértelmű, pont a "to get" miatt, de még mindig nem fogadja el. Biztosan hibás így a fordítás (ezek szerint), de nem tudom, hol a hiba...

September 6, 2018

lacosztech

Remélem, hogy megkapom a munkát - nem fogadta el, pedig ez hibátlan.

January 12, 2015

olzsal

Ez úgy lenne: I hope to get the job.

February 5, 2015

nyista

Remélem hogy munkát kapok nem tetszik neki

February 22, 2014

EvaRadanyi

Ebben a részben a főnévi igenevet tanuljuk. Ebben a mondatban hol van a főnévi igenév? Szerintem a to get, annyi mint kapni, ez lenne a helyes, és még sem?

January 21, 2015

GalvanTivadar

Hát ott van az, nem? "to get" (föntebb bevéstem egy részletesebb magyarázatot). Nem sűrűn szoktam dicsérni a DL-t de most valóban a megadott fordítás (és csak az) a helyes. Sajnos, nem lehet mindig szóról szóra fordítani: azt is mondjuk, hogy "I am cold", de ennek mégse az a magyar fordítása, hogy "Hideg vagyok", hanem az, hogy "Fázom".

December 20, 2015

Tarnai

Remélek munkát kapni.

December 20, 2015

BalzsZilah1

A remélem lesz állásom miért nem jó?

August 8, 2015

GalvanTivadar

I hope I will have a job.

December 20, 2015

Migya

Remélem kapok egy munkát miért nem jò?A duolingo megadott válasza magyarul értelmetlen

September 28, 2015

SisterDawn74

A "Remélem, lesz munkám" sem tetszik neki

February 27, 2014

SaturdayplaceTom

Az a jövő idő nyelvtanilag, és magyarul hiába jelent(het)i ugyanazt, jelen esetben mégsem jó.

April 16, 2015

ronkovics86

"Remélem, szerzek munkát." mennyire rossz szerintetek? (Azon kívül, hogy nem fogadta el.)

April 22, 2014

miklos44

Szerintem jó, de nekem se fogadta el. Jelöld be.

April 28, 2014

ronkovics86

Na, majd ha legközelebb odaérek és kidobja. :-)

April 28, 2014

Szabina7

A "Remélem, megkapom munkát" értelmesebb, mint a "Remélem, hogy megkapom a munkát" ?!

June 19, 2015

Renta8

Nálam úgy írja hibásnak, hogy a válaszom "Remélem megkapom a munkát" és közben rosszul érzékeli, mintha azt írtam volna be, hogy "remélem, megkapok munkát"...fura

June 23, 2015

GyrgyMth

Mi az hogy megszerzek allast????

January 30, 2016

GyrgyMth

Ezt mikor javítják ki??Mi az hogy megszerzek allast??

February 9, 2016

gada11

Az írja jó valasznak: remélem megkapok munkát

February 16, 2016

vasvariistvan

Lecsupaszitva:Remélek munkát kapni. Magyarul : Remélem, hogy kapok munkát.

June 17, 2019

MartonGeza

Remélek megszerezni egy állást. A get ugyanis elsősorban "szerez", csak mellékesen "kap"

July 17, 2019

GalvanTivadar

"Remélek megszerezni egy állást"
Te tényleg így beszélsz magyarul? :OOO

July 17, 2019

MartonGeza

Szó sincs róla, csak a DUO kedvéért tettem.

July 17, 2019

Eszterlnc

Honnan derül ki, hogy abban reménykedek (mert személyes névmás csak a reményhez tartozik), hogy ki kap (én kapok/ te kapsz) ... munkát?

August 17, 2019

GalvanTivadar

Onnan, hogy csak akkor lehet a mellékmondatot így rövidíteni, ha a főmondat és a mellékmondat alanya megegyezik.
I hope I get a job -> I hope to get a job.

August 17, 2019

Eszterlnc

Köszönöm

August 18, 2019

GalvanTivadar

I am glad to have been of some help.

August 18, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.