"Walk towards him!"

Çeviri:Ona doğru yürüyün!

4 yıl önce

64 Yorum


bacio_
bacio_

Buradaki 'toward' ile ilgili örneklerde hep 's' takısı var evet. Neden toward olmuyor, bilen bir açıklarsa sevinirim.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

toward=towards

4 yıl önce

simay772716

Bana

6 ay önce

dragotreis

Yerli kaynak bulamadım ama yabancı kaynaklarda her ikisi de olur diyor. İngiltere'de towards abd'de toward yaygınmış. Kısacası paşa gönlünüze kalmış. Sonra bir de kalkıp İngilizce'de sözcük sayısı fazla diye övünüyorlar. Ulan aynı anlama gelen her kelimeye bir kuyruk takıp yeni sözcükler uydurursanız olur tabi. Kafa karıştırmayı ne çok seviyorlar. Viva Türkçe!

1 yıl önce

wildstorm_1970

yürü ile yürüyün arasındaki farkı çözemedim, çoğulluğu sağlayan nedir

3 yıl önce

fatmaunver88-

Hicbisey ikisi de olur

3 yıl önce

EnglishTur

Siz diye hitap edeceğin birisine yürüyün ama sen diye hitap ettiğin birine yürü dersin misal arkadaşına yürü apartman yöneticisine yürüyün diyebilirsin

2 yıl önce

BusyMinded

Sen ise yürü denir siz ise yürüyün denir.

3 yıl önce

dragotreis

Bir fark yok ikisi de emir cümlesi.

1 yıl önce

Arsenik013

"Ona karşı yürü" dedim kabul etmedi , dilimizde "karşı" ile "doğru" nun aynı anlamda kullanıldığı yerler var.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet ama bu onlardan biri degil :)

3 yıl önce

Arsenik013

"Ona karşı yürü" ile "Ona doğru yürü" emir cümleleri arasındaki fark nedir ? Ona karşı yürü derken zıtlık anlamı yok ki , yön bildirme amacı güdüyor. Karşı ve doğru kelimelerinin anlamları bu cümlede birebir örtüşmekte.

3 yıl önce

sawashian
sawashian

“Ona karşı yürüdüm“ son derece bozuk bir cümle. Şuna benziyor:

“Ben ona doğru son derece naziktim“

Doğrusu:

“Ben ona karşı son derece naziktim“ olacak.

Evet “-e doğru“ ile “-e karşı edatları bağzı cümlelere eş anlam katabilirler lâkin çoğu cümlelerde farklıdırlar.

Konunun çok daha iyi anlaşılabilmesi için başka bir örnek daha vereyim.

Örneğin:

“Kasımpaşa͵ Fenerbahçe‘ye karşı oynayacak“

Doğrusu bu. Yanlışı ise:

“Kasımpaşa͵ Fenerbahçe‘ye doğru oynayacak“ anlamsız ve çok saçma bir cümle oldu değil mi :)))

2 yıl önce

Cahit19741

Sen isim cümlesini açıklıyorsun. Buradaki toward fiil cümlesinde kullanıldığı için yaptığın açıklama yanlış.

1 yıl önce

alper437809

Bu bizim dilimiz değil

2 yıl önce

Murat439641

Evet bu doğru ama sade bir dil kullanıldığı için bu kabül edilmiyor

3 yıl önce

melisa1222

Walk başa gelmiş emir cümlesi olmaz mı???

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Zaten emir cümlesi.

4 yıl önce

VvedatT

Neden özne (you) yok.

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

Çünkü emir cümlesinde özne olmaz.

4 yıl önce

blue.elis

Emir cümleleri fiil ile başlar

3 yıl önce

zynpdlgr17

ona yürü neden olmadııı

3 yıl önce

EmreEsra

Walk him !

3 yıl önce

Mysumeyye1

Ona doğru yürü neden olmuyor?

3 yıl önce

feriha456747

Bende ona dogru yürü cevabini kabul ediyor

3 yıl önce

Berat162572

ona doğru yürür nasıl deriz

3 yıl önce

DouCanay1

he walks towards him / he walks toward him

1 yıl önce

AdamZeka

"He she it" de toward'a "s" takisi mi geliyor?

3 yıl önce

DouCanay1

"he, she, it" de fiillere 's takısı gelir (tabi geniş zamanda) towards bi fiil değil (sıfat anlamları da olmak üzere) bir edattır

yani toward ile towards aynı anlama gelen iki kelime

1 yıl önce

lisayev

Evet ama toward ile towards ayni sey

1 yıl önce

tyrker.km

toward -e karşı anlamınada geliyor neden sadece -e doğru olarak çevrilmiş ??

2 yıl önce

Hasankarl

Ona doğru git nasıl dır?

2 yıl önce

Ebrar797848
1 yıl önce

enanasya
enanasya

Okunuşuna takıldım. Sadece 'tu' sesi çıkıyor. "Google çeviri" uygulamasında böyle değil.

1 yıl önce

hy.016

Walk to him. olmazmi ona yuru

1 yıl önce

bilgeceylandal

lan towards ın karşı anlamıda var ama '' Karşısından yürü!'' yazdığımda saymadı bu ne amk

1 yıl önce

dragotreis

Telaffuz da toward diyor towards olarak anlaşılmıyor. Peki ben s sesini duyamıyorsam nadıl anlayacağım öyle dediğini?

1 yıl önce

Batuhan764529

Telafuzlar anlaşilmıyacak şekilde yuvarlanmış. Aynı cümleyi google translate' e yazın farkı sizde görün...

1 yıl önce

.idOG

Towards daha öğrenmedik

1 yıl önce

Abdurrahma640829

You oznesi kullanilsa idi s takisi almazdi. Ornek. Telle konusuldugu zaman isminiz ne dendiginde cevapnolarak: it is cenk deriz halbuki kendi ismimizi soyluyoruz.

7 ay önce

SoydanDerm

"Tıvords" diye okudu, "tavırds" diye okuması gerekmiyor mu?

4 yıl önce

RadyoRaDYo

Yüklemin başta olmasına alışamadım hala ya şuna bak Kuran gibi sağdan sola okunuyor mübarek :)

3 yıl önce

tronur123

Cumle yapisi anlatilsa iyi olurdu

3 yıl önce

ekrem041

ona doğru yürürüm dedim nerde yanlıs yaptım..

3 yıl önce

Murat439641

Him = her¿

3 yıl önce

YigitArslan11

Ona yürü desem neden olmuyor ?

3 yıl önce

[aktif olmayan kullanıcı]

    Ona Karşı Yürü Dedim Yanlış Çıktı Doğru Cevap Ona Doğru Yürü'ymüş

    2 yıl önce

burak640784

    Ona dogru yurur neden olmuyor

    2 yıl önce

fatmanur370102

    Ona dogru yuru yaziyor biraz dogrusunu bulmak icin dusunmeklazim

    2 yıl önce

BerkeC.Glm1

    Ona karşı yürü olmaz mı

    2 yıl önce

Halil811962

    Madem toward=towards aynı anlamda kelimenin sonundaki s sesi çıkmıyor söylenmeyecekse neden yazılıyor

    2 yıl önce

EyphanGlba

    Yürü ona doğru yazdım kabul etmedi

    2 yıl önce

ayseverda

    ona doğru yürür ?

    2 yıl önce

MustafaEmi261674

    " onun tarafına yürü" dedim kabul etmedi üzüldüm

    2 yıl önce

legolas95593

    Toward neeeeee

    2 yıl önce

SerifMertK

    Ona doğru yürümek

    Neden kabul etmedi !!

    3 yıl önce

Selcen_Ozturk
    Selcen_Ozturk

    to walk towards him

    3 yıl önce

turuzumcu1

    True olmazmi oda dogru

    4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

    True dogru yanlistaki dogru, toward ise birisine dogru.

    4 yıl önce

hasan451

    Ona doğru yürür yazdım r harfi yanlıslikla idi kabul olmadı

    4 yıl önce

TahaTunc

    Burda geniş zaman olması gerekniyomu

    3 yıl önce

MalikShukurlu

    "ona taraf yürü" neden doğru olmasın?

    3 yıl önce

Selcen_Ozturk
    Selcen_Ozturk

    Türkçede tamamen anlamsız bir cümle bu

    3 yıl önce
    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.