1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Nie mam czasu."

"Nie mam czasu."

Tłumaczenie:I do not have time.

February 23, 2014

11 komentarzy


maras59

Dlaczego " i have no time " nie uznaje?


Szczepan905245

Nwm ale masz racje bo też tak zrobiłem


Yola448704

"I have no time" jest już uznawane


DominikKru785656

Nie jest. Mi nie zaliczyło. Dlaczego użyte jest "do"?


br0d4
Mod
Plus

Nie jest. Mi nie zaliczyło.

Zawsze dokładnie cytuj swoją odpowiedź albo pokazuj zrzut ekranu.

Dlaczego użyte jest "do"?

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-simple/pytania-przeczenia#przeczenia-present-simple


gagak

Dlaczego I havn't time to błąd??


Rav2888

Ponieważ 'have' to zwykły czasownik, który należy zaprzeczyć przez czas (w tym przypadku Present Simple, czyli 'do not have'). Gdybyś wpisał 'have got' (czyli modal) można było by zaprzeczyć przez 'haven't got'


Kasia988459

i don't have a time - uznaje za błąd...


br0d4
Mod
Plus

To dobrze. Patrz na https://www.ldoceonline.com/dictionary/time , pozycja 6.

Czas w znaczeniu "available time", czyli jako zasób do wykorzystania, jest niepoliczalny, zatem nie wolno przed nim stawiać przedimka "a".


EMMA352348

Naprawdę nie rozumiem czemu tam nie ma a time tylko samo time...


br0d4
Mod
Plus

Przecież odpowiedź masz tuż powyżej swojego pytania!

Czytaj proszę starsze wyjaśnienia, albo zaglądaj częściej do słownika...

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.