"Your education is very important to me."

Çeviri:Senin eğitimin benim için çok önemlidir.

February 23, 2014

9 Yorum


federer1978

Burada "to" yerine "for" olmasi gerekmezmiydi?

February 23, 2014

earpaci

to/for uygulamasini aciklayabilir misiniz? Tesekkurler.


incikin_

Farklı yerlerde farklı açıklamalar vardı; ama en aklıma yatanı yazayım:

1) X is important to me: dersem X'e önem veriyorum; benim için değerli/manevi açıdan önemli.

2) X is important for me: X benim için faydalı; hatta varlığımı sürdürebilmem için gerekli. (Dolayısıyla "important to X" insan dışındaki X'ler için de kullanılabilir).

Mesela,

● Your education is important to me:
(Eğitimini önemsiyorum. Okuyup kendini yetiştirmen benim için çok önemli.)
● Your education is important for me:
(Oku, adam ol ki anne-babana sahip çık ileride.)

● "My family is important to me."
(Ailemi önemsiyorum / Ailem benim için çok değerli.)
● "My family is important for me."
(Bana bir şekilde faydalarının dokunduğunu kastediyorum.)

Diğer örnekler:

● Education is important to everyone.
(Herkes eğitimi önemser; eğitime önem ve değer verir.)
● Sunlight is important for plants.
(Güneş ışığı bitkiler için önemli/gereklidir.)
● Water is important for life.
(Su, hayat için önemli/gereklidir.)


Secc.Y

Tsk. Çok güzel aciklamissiniz.


muhammedm

eğitimin yerine öğrenimin olmaz mı? eğitim ve öğretim aynı şey değil ki. okullar öğretim yapar. ilk öğretim - orta öğretim .... yüksek öğretim kurulu


Yksel835411

Ya to nun icin anlamida var ama senin egitimin cok sacma kaciyo


incikin_

Anne/baba çocuğu için söylemiş olabilir...


fatmaB17

to yerine for olması lazım.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.