Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Your education is very important to me."

Çeviri:Senin eğitimin benim için çok önemlidir.

4 yıl önce

8 Yorum


federer1978

Burada "to" yerine "for" olmasi gerekmezmiydi?

4 yıl önce

AsyaSaynaz

Neden "for" degil?

4 yıl önce

earpaci

to/for uygulamasini aciklayabilir misiniz? Tesekkurler.

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Farklı yerlerde farklı açıklamalar vardı; ama en aklıma yatanı yazayım:

1) X is important to me: dersem X'e önem veriyorum; benim için değerli/manevi açıdan önemli.

2) X is important for me: X benim için faydalı; hatta varlığımı sürdürebilmem için gerekli. (Dolayısıyla "important to X" insan dışındaki X'ler için de kullanılabilir).

Mesela,

● Your education is important to me:
(Eğitimini önemsiyorum. Okuyup kendini yetiştirmen benim için çok önemli.)
● Your education is important for me:
(Oku, adam ol ki anne-babana sahip çık ileride.)

● "My family is important to me."
(Ailemi önemsiyorum / Ailem benim için çok değerli.)
● "My family is important for me."
(Bana bir şekilde faydalarının dokunduğunu kastediyorum.)

Diğer örnekler:

● Education is important to everyone.
(Herkes eğitimi önemser; eğitime önem ve değer verir.)
● Sunlight is important for plants.
(Güneş ışığı bitkiler için önemli/gereklidir.)
● Water is important for life.
(Su, hayat için önemli/gereklidir.)

2 yıl önce

muhammedm

eğitimin yerine öğrenimin olmaz mı? eğitim ve öğretim aynı şey değil ki. okullar öğretim yapar. ilk öğretim - orta öğretim .... yüksek öğretim kurulu

4 yıl önce

Yksel835411

Ya to nun icin anlamida var ama senin egitimin cok sacma kaciyo

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Anne/baba çocuğu için söylemiş olabilir...

2 yıl önce

fatmaB17

to yerine for olması lazım.

1 yıl önce