Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"De groene bladeren zijn klein."

Vertaling:The green leaves are small.

1 jaar gelden

4 opmerkingen


femkevanvliet

leaves komt toch van to leave?

1 jaar gelden

Tijsdv
Tijsdv

Leaves betekent inderdaad ook "verlaten". Daar heb je helemaal gelijk in.

Echter is leaves ook het meervoud van leaf (dus blad), welke hier gevraagd wordt. Sommige woorden hebben nu eenmaal meerdere mogelijke vertalingen, dat hebben we ook in het Nederlands.

Context is erg belangrijk, en in deze context is duidelijk te zien dat leaves het meervoud van leaf betekent, anders zou de zin niet kloppen!

1 jaar gelden

RiaK.M.
RiaK.M.

wanneer gebruik je leaf en wanneer sheet.

10 maanden geleden

El2theK
El2theK
Mod
  • Leaf = blad van een boom
  • Sheet = blad papier etc.
10 maanden geleden