1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Czy on ma psy?"

"Czy on ma psy?"

Tłumaczenie:Does he have dogs?

February 23, 2014

24 komentarze


ireczkaa

Napisałam Has he got any dogs i nie zaliczyło . Dlaczego ?


buskes76

Wg mnie bez "any" powinno zaliczyć, niepotrzebnie dodałaś dodatkową informację do tłumaczenia której nie ma w oryginale


JanVincent2021

Potwierdzam napisałem: Has he got dogs? I zaliczyło


Stawarz18

w rodzaju męskim/żeńskim pisze się zawsze has


Muchol

Tylko że "does" przejmuje "s" z has więc pisze się have


Vlad_Lesnievski

Rodzaj nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi o 3 osobę liczby pojedynczej w czasie teraźniejszym.


horde74

Dlaczego have a nie has?


mirriel

Ponieważ jest does, które przejmuje s z have.


Agnieszka644964

Dlatego ze w 3 os liczby pojedynczej używany has tylko w zdaniu twierdzacym. W pytaniach does "zabiera" s i zostaje tylko have Do I have Do you have Does she/he have Do we have Do you have Do they have Zdania twierdzace I have You have she/he has We, you, they have Zdania przeczace I do not have, haven't, don't have You don't have She/ he doesn't have, does not have We, you, they do not have


Agnieszka644964

Dlatego ze w 3 os liczby pojedynczej używany has tylko w zdaniu twierdzacym. W pytaniach does "zabiera" s i zostaje tylko have. Do I have, Do you have, Does she/he have, Do we have, Do you have, Do they have.


m4riolos

Has he dogs? - dlaczego jest niepoprawne?


Reniferek09

Powiem tak musi być does a jak wiem gdy jest S tak jakby znika HAS. WIEC MUSI BYĆ HAVE. Mam nadzieje ze zrozumiales. Pozdrawiam:)


Vlad_Lesnievski

Albo "Does he have dogs?", albo "Has he got dogs?".


jola1965

A właśnie jest to dobre tłumaczenie z użyciem have got a drugi sposób to z Present Simple ,oba sposoby są prawidłowe i proszę nie negować równoznacznych odpowiedzi


jola1965

Już pisałam jest to również prawidłowa odpowiedź


_Terro_

Nie napisałam ? I mi nie zaliczyło a wcześniej zaliczało :/


Tamara382272

Nie przyjęło mi "Does he have a dogs" dlaczego to "a" jest źle?


isakrejda

bo a używamy tylko z liczbą pojedynczą. Dogs to liczba mnoga, więcej niż jeden pies. Więcej na ten temat


Vlad_Lesnievski

"a" = "one", czyli z zasady nie może być użyte z rzeczownikami w liczbie mnogiej. Tam, gdzie w liczbie pojedynczej powiedziałby się "a", tam w liczbie mnogiej nie mówi się nic.


Tomek129634

Przetłumaczyłem: Does he has dogs? Powinno mi zaliczyć?


Vlad_Lesnievski

NIE

Albo "Does he have dogs?", albo "Has he got dogs?".

Nie czytacie wcześniejszych komentarzy.


Artur641798

Jeżeli on to chyba has a nie have. Nadal w tym języku nie ma logiki


Vlad_Lesnievski

To nie węgierski, ale jakaś logika jednak w tym języku jest.

Tak jak napisałem powyżej (i wiele innych osób)

Albo Does he have dogs?, albo Has he got dogs?.

Operator does niejako "zabiera" s z czasownika w 3 osobie.

Nie czytacie wcześniejszych komentarzy.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.