"What is the best restaurant?"

Çeviri:En iyi restoran hangisidir?

February 23, 2014

24 Yorum


EmrahKahya

"Which one is the Best Restaurant." Çevirisi uygun mudur. Ve neden cümle What ile kuruyoruz. "En iyi lokanta nedir?" ile "en iyi lokanta hangisidir?" anlamca bir birinden faklı olmuyor mu?

February 23, 2014

KeremGolba

''one'' kelimesi ingilizcede bi kelimeyi tekrar kullanmak istemediğimizde kullanılan bir kelimedir. ''the'' kelimesi gibi karşıdaki tarafından neden bahsedildiği bilinen bir durumdur. this is a good restaurant which one is the best? one=restaurant oldu ve tekrar restaurant dememe kalmadı.

November 6, 2014

hale.korma

Which is the best restaurant olmaz mi niye what?

August 9, 2014

CNEYTAHMET

Aynen size katılıyorum.

February 14, 2015

avodhel

Elimizde belli bir kac ihtimal varsa ve soruyu bunu dikkate alarak soruyorsak which kullaniriz ama genel bir sey hakkinda soru sorarken what kullaniriz. Ornek uzerinden gidersek burada restoranlarda herhangi bir sinirlama yapmamis yani butun restoranlari kapsayan bir soru oldugu icin what kullanilmis eger ki 2 veya daha fazla restoran hakkinda olsaydi which olurdu. "Which restaurant is better, x or y ?" gibi. Soruda ihtimalleri yazmaya bile gerek yok aslinda olay tamamen ihtimallerin sinirli olmasiyla alakali.

"What colour is your car ?"(bir cok renk ihtimali var.) Which colour is your favourite ? (İhtimaller azaldi yani bir insanin cok fazla favori rengi olmaz.)

February 4, 2017

Fememed

Which kullanılsa bile kullanım şekli, which restaurant is the best şeklinde olmamalı mıydı? genelde herkes which is best restaurant demiş de. Bu cümlede anlam kayması yok mudur? Yani direk düz mantık Türkçe çevirisi gibi olmuş dedikleriniz :) Sonuçta Which ten hemen sonra vurgulanmak istenen nesne gelmeli. Yani sanki doğrusu which restaurant is the best olmalı gibime geliyor.

April 25, 2016

Turkbeyimizzz

Ben öyle söledim kabul etti :D

February 13, 2017

mcihancoskun

Evet sadece what yerine which kullanamiyor muyuz ?

December 7, 2014

BLACKWOLF83

Türkçe karşılığına bakınca ikisi de duruma göre doğru olabilir. Kabul edilmesi gerekirdi bence de

January 23, 2015

CNEYTAHMET

Aynen

February 14, 2015

terimjr

Tanimadiginiz birine yaklasip "which one" diye sormak biraz garip olmaz mi? Ya elinizde katalog vs. olmasi lazim ya da onun size daha onceden birkac lokantadan bahsetmis olmasi lazim ki "which one" kullanabilelim.

June 8, 2014

esinpein0

<which> mi < what> mı ? isyaaaaaan! :)

February 20, 2016

BadWolfDW

Which olması için belli bir kaç restoran olmalı diye düşünüyorum. Oysa burada en iyi restoran hangisi diye sorulmuş.

August 14, 2016

EnginYayla

What hangi anlami tasir, fakat hemen ardindan isim gelmelidir; what restaurant= hangi restoran. Burada which kullanilmaliydi ya da what restaurant ..... olmaliydi

November 25, 2016

ufukgenctu

Tepkiler fazla ama what neden which yerine kullaniliyor hala doyurucu bir aciklama yok. Bekliyoruz.

May 5, 2015

AVCI123

seçenek az olduğunda which kullanılır

June 15, 2015

akif.y

tepkiler çığ gibi artmış ancak yöneticiler sessiz kalmayı tercih etmiş

March 17, 2016

White_Horse_26

What Which olmayacak mı

August 9, 2017

lalelalelale

Hangisi en iyi restorandır yazdım kabul edilmedi .neden.Yine oncekılerde oldugu gıbı cevapsız gecıstırmeyın lutfen

February 28, 2016

selocan1903

Hangi demek which demek değil mi neden what var

March 7, 2016

HakanEmre3

What is the best restourant yazdim "a" harfi icin yanlis saydiniz noluyo sanki

March 27, 2016

Violentines

Arkadaşlar endişeye mahal yok. Siz karşınızdakine what ile yada which ile sorsanız farketmez sizi anlar kendine göre iyi olanı gösterir fakat writting de which kullanılması daha uygundur.

May 16, 2016

UurKurt8

Yuh arkadaş, 30 yorum yapılmış, milletin kafa karışık, hala bir yönetici ya da yetkili ya da bilen biri gelmemiş. Enteresan

August 31, 2016

-Raaki

Hangisi en iyi lokanta. Neden olmadı

October 23, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.