1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "What is the best restaurant?"

"What is the best restaurant?"

Çeviri:En iyi restoran hangisidir?

February 23, 2014

26 Yorum


EmrahKahya

"Which one is the Best Restaurant." Çevirisi uygun mudur. Ve neden cümle What ile kuruyoruz. "En iyi lokanta nedir?" ile "en iyi lokanta hangisidir?" anlamca bir birinden faklı olmuyor mu?


KeremGolba

''one'' kelimesi ingilizcede bi kelimeyi tekrar kullanmak istemediğimizde kullanılan bir kelimedir. ''the'' kelimesi gibi karşıdaki tarafından neden bahsedildiği bilinen bir durumdur. this is a good restaurant which one is the best? one=restaurant oldu ve tekrar restaurant dememe kalmadı.


avodhel

Elimizde belli bir kac ihtimal varsa ve soruyu bunu dikkate alarak soruyorsak which kullaniriz ama genel bir sey hakkinda soru sorarken what kullaniriz. Ornek uzerinden gidersek burada restoranlarda herhangi bir sinirlama yapmamis yani butun restoranlari kapsayan bir soru oldugu icin what kullanilmis eger ki 2 veya daha fazla restoran hakkinda olsaydi which olurdu. "Which restaurant is better, x or y ?" gibi. Soruda ihtimalleri yazmaya bile gerek yok aslinda olay tamamen ihtimallerin sinirli olmasiyla alakali.

"What colour is your car ?"(bir cok renk ihtimali var.) Which colour is your favourite ? (İhtimaller azaldi yani bir insanin cok fazla favori rengi olmaz.)


hale.korma

Which is the best restaurant olmaz mi niye what?


CNEYTAHMET

Aynen size katılıyorum.


Fememed

Which kullanılsa bile kullanım şekli, which restaurant is the best şeklinde olmamalı mıydı? genelde herkes which is best restaurant demiş de. Bu cümlede anlam kayması yok mudur? Yani direk düz mantık Türkçe çevirisi gibi olmuş dedikleriniz :) Sonuçta Which ten hemen sonra vurgulanmak istenen nesne gelmeli. Yani sanki doğrusu which restaurant is the best olmalı gibime geliyor.


Turkbeyimizzz

Ben öyle söledim kabul etti :D


terimjr

Tanimadiginiz birine yaklasip "which one" diye sormak biraz garip olmaz mi? Ya elinizde katalog vs. olmasi lazim ya da onun size daha onceden birkac lokantadan bahsetmis olmasi lazim ki "which one" kullanabilelim.


mcihancoskun

Evet sadece what yerine which kullanamiyor muyuz ?


BLACKWOLF83

Türkçe karşılığına bakınca ikisi de duruma göre doğru olabilir. Kabul edilmesi gerekirdi bence de


esinpein0

<which> mi < what> mı ? isyaaaaaan! :)


BadWolfDW

Which olması için belli bir kaç restoran olmalı diye düşünüyorum. Oysa burada en iyi restoran hangisi diye sorulmuş.


EnginYayla

What hangi anlami tasir, fakat hemen ardindan isim gelmelidir; what restaurant= hangi restoran. Burada which kullanilmaliydi ya da what restaurant ..... olmaliydi


ufukgencturkoglu

Tepkiler fazla ama what neden which yerine kullaniliyor hala doyurucu bir aciklama yok. Bekliyoruz.


akif.y

tepkiler çığ gibi artmış ancak yöneticiler sessiz kalmayı tercih etmiş


AVCI123

seçenek az olduğunda which kullanılır


White_Horse_26

What Which olmayacak mı


lalelalelale

Hangisi en iyi restorandır yazdım kabul edilmedi .neden.Yine oncekılerde oldugu gıbı cevapsız gecıstırmeyın lutfen


selocan1903

Hangi demek which demek değil mi neden what var


HakanEmre3

What is the best restourant yazdim "a" harfi icin yanlis saydiniz noluyo sanki


Violentines

Arkadaşlar endişeye mahal yok. Siz karşınızdakine what ile yada which ile sorsanız farketmez sizi anlar kendine göre iyi olanı gösterir fakat writting de which kullanılması daha uygundur.


UurKurt8

Yuh arkadaş, 30 yorum yapılmış, milletin kafa karışık, hala bir yönetici ya da yetkili ya da bilen biri gelmemiş. Enteresan


[aktif olmayan kullanıcı]

    Hangisi en iyi lokanta. Neden olmadı


Talmina3

    en iyi lokanta hangisidir diye tercüme edecektim yanlis olur diye en iyi lokanta nedir diye yazdim kabul etti ve cok sasirdim, cünkü türkcede en iyi restoran nedir diye sorulmaz .. neyse ki bu sayfada en iyi restoran hangisidir diye tercüme etmis,.


Huriye728641

    Çocuk sesi ile seslendirme hiç anlaşılır değil

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.