A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"An uncle is the brother of your father or your mother."

Fordítás:A nagybácsi az édesapád vagy az édesanyád fivére.

4 éve

32 hozzászólás


Leving

An az nem egy?

4 éve

Wildmiw
Wildmiw

Pontosan, nekem is ezért nem fogadta el. Akkor miért nem "The"-t írnak?

4 éve

Maminti.
Maminti.

Az "a/an" általános érvényű mondatnál = "a/az"

4 éve

GabriellaF976872

Én is ugyan ezen buktam el. Bosszantó,főleg azért mert a gyakorlatban sosem fogunk így találkozni vele. De azért szeretem az oldalt :)

4 éve

makkmarce

mi az hogy általános érvényű mondat? ha határozatlan a névelő, nem tudjuk, hogy a világon melyik nagybácsiról van szó.

4 éve

Maminti.
Maminti.

Azért általános érvényű, mert a világon minden nagybácsi egy gyerek valamelyik szülőjének a fivére. És az angol nyelvben az általánosan érvényes (általánosan igaz) mondatok előtt nem használják a "the" névelőt.

4 éve

BHelga1

Ez igaz. De ettől még magyarban használhatjuk az "egy nagybácsi"-t is.

4 éve

SmuelSoma

Ettől még jó és elfogadhatná.

3 hónapja

Csulki
Csulki

Ez nem igaz! Ne keverd a határozott és a határozatlan névelőt! Erre az angolok is finnyásak!

2 hónapja

SmuelSoma

Miről beszélsz?

2 hónapja

SmuelSoma

Az, de ez a hülye bagoly összetéveszti a határozott és határozatlan névelőt.

2 hónapja

meszgizi

A nagybácsi az apád vagy az anyád bátyja fordítás miért nem jó? Sztem ugyanazt jelenti mint az általa elvárt fordítás.

4 éve

Anwar42

"Egy nagybácsi az apád testvére vagy az anyádé." Ezzel meg mi a baja?! Szerintetek jelentsem vagy én néztem be valamit?

4 éve

laq1958

Ne jelentsd szerintem, konkrétan fiútestvérről van szó. Csak a magyarban ez kissé nyakatekert. Ahogy elég sok példamondat itt.

4 éve

Anwar42

Értem akkor nem, jelentem. Köszönöm a választ!

4 éve

BorosanEszter

nekem an-re a-t írt ezért nem lett jó. Egy nagybácsi ..... írtam a A nagybácsi ...... helyett

4 hónapja

Szanto1
Szanto1

Ennek a mondatnak határozottan kérdő mondatnak kellene lennie.

3 hónapja

SmuelSoma

Is, is.

3 hónapja

ildikote

na ebbe a mondatba keményen belebuktam

4 éve

Leving

akkor mindkettőt el kellene fogadnia, mert így nem tudjuk, melyiket várta. A magyarban mindkettő helyes!

4 éve

mima234mima

Betű szerint ugyanazt írtam mégsem jó!?????

4 éve

Botond603095

Nem írtad véletlenül a fivért hosszú í-vel?

3 hónapja

fectroll
fectroll

Ezt fogadja el: A nagybácsi az édesapád, vagy édesanyád testvére.

4 éve

SmuelSoma

Pedig a testvérnek más a jelentése.

3 hónapja

Lantala_Elda

Ennél bonyolultabbat nem lehetne??!

3 éve

Gyurka20

Jack, en pontosan ezt irtam es megsem tetszett neki. A mondat vegere konkretan a "fivere" szot varja.

7 hónapja

bozsarfruz

Feladtam! Ha csak azt írtam, hogy "apád vagy anyád fivére", akkor követelte, hogy írjam ki, hogy A TE apád ..stb., Amikor így írtam, az sem volt jó.

4 hónapja

Botond603095

Mi a szar baja van azzal hogy

3 hónapja

KenOrtis

Egy jó példa arra, hogy az angolul beszélni csak akkor lehet jól ha angolul is gondolkozol. A fiamon figyelem meg ahogy Itthon, Skóciában iskolába jár. Már kezd átállni az agya. És nem is szólok neki érte. Így a jó! Itt fogja leélni az életét még az ükonokája is! ^_^ Big thumbs up erre a mondatra! :D

2 hónapja

TthKlmn

Hibának jelzi hogy apát írok édesapa helyett,ez agyrém nem beszélve a határozott és a határozatlan névelőt sajátosan használja! Persze ha én teszem akkor hiba!!!

1 hónapja

MihlyLszlH

Az a lényeg, hogy van amikor szó szerinti fordítást fogadnak el, de mint a példa is mutatja vannak kivételek.....és akkor ez nem számít.....ezért kellene mindkettőt elfogadni....következetesen...egykezdő nem ismerheti az angol nyelvi sajátosságokat...az már haladói feladat....lenne.

3 hete

pktuni
pktuni

Egy nagybácsi az édesapád vagy az édesanyád fivére. szerintem ez magyarul is jó, érthető!!! Miért nem jó?

3 hete