A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I eat fish every day."

Fordítás:Mindennap halat eszem.

4 éve

16 hozzászólás


Bottike

Minden nap halat eszem ez lenne a helyes, de nem fogadja el, pedig a minden nap külön van, nem pedig mindennap ><

3 éve

Pola51

Ugyan így jártam.

2 éve

ThinkHunter

Akkor írjuk egybe, amikor időhatározó a mondatban, tehát a mikor kérdésre válaszol. Mikor? Mindennap. Amikor más szerepet tölt be a mondatban (leginkább alany), akkor két szóba írjuk. A gyerekek mindennap elmennek az iskolába, csak hétvégén nem. Mindennap dolgozom, még hétvégén is. Minden nap egy új kihívás. Éld úgy minden napodat, hogy ne kelljen szégyenkezned miatta!

2 éve

deninho777
deninho777

Köszi, most már értem.

1 éve

csakiz

Minden nap halat eszem.

4 éve

fectroll
fectroll

Nos, én is ezt írtam. Így külön. Elfogadta, de bepirosozta...

4 éve

OldAkita

Van a névnap, a születésnap a pihenőnap és az ünnepnap. Ezeket valahogy természetesnek érzem hogy egybeírjam, de a "mindennap" valahogy idegenül hangzik. Elfogadom hogy a "mindennap" a helyes. Azonban érdekelne ki határozta meg ezt és mivel indokolná. Természetesen ez költői kérdés mert nem a Duo fordítóitól kérdezném hanem nyelvészektől, csakhogy ez egy angol nyelvet oktató program és nem magyar nyelvész szakkör :) Ennek apropóján, kizárólag érdekességképp idelinkelek egy oldalt amit elkezdtem kitölteni, de olyan sok a kérdés hogy elnapoltam. Ha időtök van töltsétek ki. http://www.lilli.hu/tests/lap/2/100-kerdeses-helyesirasi-teszt.html

2 éve

karak74

Egybe-külön kérdés: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/kulegy#

E szerint mindkét verzió helyes, de hogy mikor, melyik? Mivel én sem vagyok nyelvész, illetve, ahogy írták, nem nyelvész szakkör vagyunk, inkább másra hagyom a vitát.

1 éve

csilla90518

Minden nap két szó.

3 éve

FogarasiKa

Igen

1 éve

gaalmosch14

Nekem elfogadta hogy mindennap eszem halat

1 éve

BadovicsBlanka

a mindennapot külön írtam és nem volt jó

2 éve

delfindolphin

ezt írtam: "Minden nap eszek halat" - nem fogadta el. Számomra a "Minden nap halat eszem" azt jelenti, h csak halat eszem, mást nem nagyon. Amit én írtam az meg azt jelenti, hogy halat rendszeresen, minden nap eszem, mást is eszem ezen kívül, de a halat azt minden nap. Szerintem.

2 éve

Tamas51

Nem helytálló a fejtegetésed, az eszek nem jó sem így sem úgy mert "ikes" ige.

2 éve

Cubase1213

"Halat eszek mindennap" - jó....

2 éve

Hfeco1

A szórend nem változtat a jelentésen el kellene fogadni a válaszomat.

1 éve