1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I eat fish every day."

"I eat fish every day."

Fordítás:Mindennap halat eszem.

February 23, 2014

18 hozzászólás


ThinkHunter

Akkor írjuk egybe, amikor időhatározó a mondatban, tehát a mikor kérdésre válaszol. Mikor? Mindennap. Amikor más szerepet tölt be a mondatban (leginkább alany), akkor két szóba írjuk. A gyerekek mindennap elmennek az iskolába, csak hétvégén nem. Mindennap dolgozom, még hétvégén is. Minden nap egy új kihívás. Éld úgy minden napodat, hogy ne kelljen szégyenkezned miatta!


deninho777

Köszi, most már értem.


bettibujdoso

Minden nap halat eszem ez lenne a helyes, de nem fogadja el, pedig a minden nap külön van, nem pedig mindennap ><


Pola51

Ugyan így jártam.


csakiz

Minden nap halat eszem.


fectroll

Nos, én is ezt írtam. Így külön. Elfogadta, de bepirosozta...


OldAkita

Van a névnap, a születésnap a pihenőnap és az ünnepnap. Ezeket valahogy természetesnek érzem hogy egybeírjam, de a "mindennap" valahogy idegenül hangzik. Elfogadom hogy a "mindennap" a helyes. Azonban érdekelne ki határozta meg ezt és mivel indokolná. Természetesen ez költői kérdés mert nem a Duo fordítóitól kérdezném hanem nyelvészektől, csakhogy ez egy angol nyelvet oktató program és nem magyar nyelvész szakkör :) Ennek apropóján, kizárólag érdekességképp idelinkelek egy oldalt amit elkezdtem kitölteni, de olyan sok a kérdés hogy elnapoltam. Ha időtök van töltsétek ki. http://www.lilli.hu/tests/lap/2/100-kerdeses-helyesirasi-teszt.html


karak74

Egybe-külön kérdés: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/kulegy#

E szerint mindkét verzió helyes, de hogy mikor, melyik? Mivel én sem vagyok nyelvész, illetve, ahogy írták, nem nyelvész szakkör vagyunk, inkább másra hagyom a vitát.


csilla90518

Minden nap két szó.


gaalmosch14

Nekem elfogadta hogy mindennap eszem halat


BadovicsBlanka

a mindennapot külön írtam és nem volt jó


delfindolphin

ezt írtam: "Minden nap eszek halat" - nem fogadta el. Számomra a "Minden nap halat eszem" azt jelenti, h csak halat eszem, mást nem nagyon. Amit én írtam az meg azt jelenti, hogy halat rendszeresen, minden nap eszem, mást is eszem ezen kívül, de a halat azt minden nap. Szerintem.


Tamas51

Nem helytálló a fejtegetésed, az eszek nem jó sem így sem úgy mert "ikes" ige.


Cubase1213

"Halat eszek mindennap" - jó....


Hfeco1

A szórend nem változtat a jelentésen el kellene fogadni a válaszomat.


5421fru

halat eszem minden nap. ezt nem fogadja el.


PfLBeeHG

Minden nap halat eszem

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.