"I eat fish every day."

Fordítás:Mindennap halat eszem.

February 23, 2014

18 hozzászólás


ThinkHunter

Akkor írjuk egybe, amikor időhatározó a mondatban, tehát a mikor kérdésre válaszol. Mikor? Mindennap. Amikor más szerepet tölt be a mondatban (leginkább alany), akkor két szóba írjuk. A gyerekek mindennap elmennek az iskolába, csak hétvégén nem. Mindennap dolgozom, még hétvégén is. Minden nap egy új kihívás. Éld úgy minden napodat, hogy ne kelljen szégyenkezned miatta!

October 16, 2016

deninho777

Köszi, most már értem.

April 28, 2017

Bottike

Minden nap halat eszem ez lenne a helyes, de nem fogadja el, pedig a minden nap külön van, nem pedig mindennap ><

February 1, 2015

Pola51

Ugyan így jártam.

February 6, 2016

csakiz

Minden nap halat eszem.

February 23, 2014

fectroll

Nos, én is ezt írtam. Így külön. Elfogadta, de bepirosozta...

August 11, 2014

OldAkita

Van a névnap, a születésnap a pihenőnap és az ünnepnap. Ezeket valahogy természetesnek érzem hogy egybeírjam, de a "mindennap" valahogy idegenül hangzik. Elfogadom hogy a "mindennap" a helyes. Azonban érdekelne ki határozta meg ezt és mivel indokolná. Természetesen ez költői kérdés mert nem a Duo fordítóitól kérdezném hanem nyelvészektől, csakhogy ez egy angol nyelvet oktató program és nem magyar nyelvész szakkör :) Ennek apropóján, kizárólag érdekességképp idelinkelek egy oldalt amit elkezdtem kitölteni, de olyan sok a kérdés hogy elnapoltam. Ha időtök van töltsétek ki. http://www.lilli.hu/tests/lap/2/100-kerdeses-helyesirasi-teszt.html

February 14, 2016

karak74

Egybe-külön kérdés: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/kulegy#

E szerint mindkét verzió helyes, de hogy mikor, melyik? Mivel én sem vagyok nyelvész, illetve, ahogy írták, nem nyelvész szakkör vagyunk, inkább másra hagyom a vitát.

February 17, 2017

csilla90518

Minden nap két szó.

January 14, 2015

FogarasiKa

Igen

April 23, 2017

gaalmosch14

Nekem elfogadta hogy mindennap eszem halat

March 11, 2017

BadovicsBlanka

a mindennapot külön írtam és nem volt jó

February 4, 2016

delfindolphin

ezt írtam: "Minden nap eszek halat" - nem fogadta el. Számomra a "Minden nap halat eszem" azt jelenti, h csak halat eszem, mást nem nagyon. Amit én írtam az meg azt jelenti, hogy halat rendszeresen, minden nap eszem, mást is eszem ezen kívül, de a halat azt minden nap. Szerintem.

February 8, 2016

Tamas51

Nem helytálló a fejtegetésed, az eszek nem jó sem így sem úgy mert "ikes" ige.

March 11, 2016

Cubase1213

"Halat eszek mindennap" - jó....

February 11, 2016

Hfeco1

A szórend nem változtat a jelentésen el kellene fogadni a válaszomat.

July 30, 2017

5421fru

halat eszem minden nap. ezt nem fogadja el.

November 26, 2018

PfLBeeHG

Minden nap halat eszem

March 21, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.