A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I eat fish every day."

Fordítás:Mindennap halat eszem.

0
4 éve

16 hozzászólás


Bottike

Minden nap halat eszem ez lenne a helyes, de nem fogadja el, pedig a minden nap külön van, nem pedig mindennap ><

10
Válasz3 éve

Pola51

Ugyan így jártam.

0
Válasz2 éve

ThinkHunter

Akkor írjuk egybe, amikor időhatározó a mondatban, tehát a mikor kérdésre válaszol. Mikor? Mindennap. Amikor más szerepet tölt be a mondatban (leginkább alany), akkor két szóba írjuk. A gyerekek mindennap elmennek az iskolába, csak hétvégén nem. Mindennap dolgozom, még hétvégén is. Minden nap egy új kihívás. Éld úgy minden napodat, hogy ne kelljen szégyenkezned miatta!

10
Válasz21 éve

deninho777
deninho777

Köszi, most már értem.

0
Válasz1 éve

csakiz

Minden nap halat eszem.

3
Válasz4 éve

fectroll
fectroll

Nos, én is ezt írtam. Így külön. Elfogadta, de bepirosozta...

1
Válasz4 éve

OldAkita

Van a névnap, a születésnap a pihenőnap és az ünnepnap. Ezeket valahogy természetesnek érzem hogy egybeírjam, de a "mindennap" valahogy idegenül hangzik. Elfogadom hogy a "mindennap" a helyes. Azonban érdekelne ki határozta meg ezt és mivel indokolná. Természetesen ez költői kérdés mert nem a Duo fordítóitól kérdezném hanem nyelvészektől, csakhogy ez egy angol nyelvet oktató program és nem magyar nyelvész szakkör :) Ennek apropóján, kizárólag érdekességképp idelinkelek egy oldalt amit elkezdtem kitölteni, de olyan sok a kérdés hogy elnapoltam. Ha időtök van töltsétek ki. http://www.lilli.hu/tests/lap/2/100-kerdeses-helyesirasi-teszt.html

3
Válasz2 éve

karak74

Egybe-külön kérdés: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/kulegy#

E szerint mindkét verzió helyes, de hogy mikor, melyik? Mivel én sem vagyok nyelvész, illetve, ahogy írták, nem nyelvész szakkör vagyunk, inkább másra hagyom a vitát.

2
Válasz1 éve

csilla90518

Minden nap két szó.

1
Válasz3 éve

FogarasiKa

Igen

0
Válasz1 éve

gaalmosch

Nekem elfogadta hogy mindennap eszem halat

1
Válasz1 éve

BadovicsBlanka

a mindennapot külön írtam és nem volt jó

0
Válasz2 éve

delfindolphin

ezt írtam: "Minden nap eszek halat" - nem fogadta el. Számomra a "Minden nap halat eszem" azt jelenti, h csak halat eszem, mást nem nagyon. Amit én írtam az meg azt jelenti, hogy halat rendszeresen, minden nap eszem, mást is eszem ezen kívül, de a halat azt minden nap. Szerintem.

0
Válasz2 éve

Tamas51

Nem helytálló a fejtegetésed, az eszek nem jó sem így sem úgy mert "ikes" ige.

2
Válasz2 éve

Cubase1213

"Halat eszek mindennap" - jó....

0
Válasz2 éve

Hfeco1

A szórend nem változtat a jelentésen el kellene fogadni a válaszomat.

0
Válasz1 éve