Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Their elephant drinks milk."

Çeviri:Onların fili süt içer.

4 yıl önce

92 Yorum


BuketKural

Cünkü o sosyetik bir fil

2 yıl önce

adem188610
8 ay önce

DemirhanDe6

Bok

9 ay önce

omerrakc

asdasdsadas

1 yıl önce

-Macide1

drinks de neden s takisi oldugunu tekrar aciklar misiniz?

4 yıl önce

YGT799175

Çünkü drink olursa kendimizden bahsetmiş oluruz. Fiillerde eğer başka birinden söz ediyorsak "s" takısını sonuna koymamız gerekir. Mesela: + He drinks water.

Bu cümlede o'ndan yani herhangi bir adamdan söz ediliyor. Ama: +I drink water.

Bu cümlede kendimizden söz ettiğimiz için "s" takısı koyamayız.

Eğer böyle cümlelerde "s" takısının sahiplik anlamında mı yoksa çokluk belirtme anlamında mı olduğunu karıştırıyorsanız şunu yapın: Eğer bir fiilin araksında ise sahipliktir. Eğer bir nesnenin arkasında ise çokluktur.

eats = sahiplik cars = çokluk

1 yıl önce

AleynaApak1

Merhaba. :)

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki " I , you , they , we " öznelerinde fiile -s takısı gelmez. " He , she , it " ise -s takısı alır. Their Elephant = Onların fili . Yani " o." "O" da -s takısı alıyor biliyorsun. Ancak " Their elephants " olsaydı " Onların filleri " yani " Onlar " olurdu ve - s takısı almazdı. Anladıysan ne mutlu bana...

Eğer hala anlamadıysan yazabilirsin çünkü bu konu biraz zor.

İyi dersler.:)....

11 ay önce

Su-han

Teşekkürler Aleyna :)

11 ay önce

Ergn827245

çook soal

8 ay önce

Mina257089

Təşəkkürlər

1 hafta önce

filiz699669

Doğru söyliyorsun aleynacım

9 ay önce

Resist4Freedom

He she it de geniş zaman oluyor filler de bu durumda 'it' olduğu için s takısı gelir..

4 yıl önce

mustafazadeyusif

isim yani canli she he it se ve cansiz diyilse s takilir

1 yıl önce

SlaYILDIRI

Onlarin diyor ve bu coguldur

3 hafta önce

FerhanCAMLI

Özne tek bir fil olduğu için

2 yıl önce

OmerFarukEkmekci

Çünkü onların fili diyor. Yani it oluyor. Öznesi it olan cümlenin fiiline s takısı getirilir.

1 yıl önce

speakNGili

onların dediği için. benim dese almazdı.

2 yıl önce

kevser574502

Benim dese " my" olurdu.

2 yıl önce

gokhanoz

Kafa karisiyor ama fiilden once gelen nesne tek fil oldugu icin onlarin fili cogul gibi duruyor ama tek biseyden bahsediyoruz

3 yıl önce

slaayta

drinks in üzerinde dur yeşille gösterilen ''çek'' e bas orada yazar anlarsın

3 yıl önce

MehmetMat

Kopyadan bahsediyo adam

2 yıl önce

FlatGaming

he she it de s takısı gelir we they you da gelmez

2 yıl önce

enes979084

Katılıyorum

2 yıl önce

BATUETN

He she it le bir eylem cümlesini olumlu şekilde yazmak için fiilin yanına stakısı gelir olumsuzsa ozaman dont yerine doesnt gelir

2 yıl önce

FilizAkgl

Fil süt içer mi ki

1 yıl önce

VarusBey

adamların fili var bi de süt içiyo vay mk

1 yıl önce

Rabia1967

sjsjssjjss

1 ay önce

burakhan03

elalemin fili süt içer bide bizimkisine bak

1 yıl önce

ingilzcere1

Süt içiyo ya heralde Rockefeller ailesinin fili

1 yıl önce

yusufenesersan

süt içen fill çok yakında evlerde

1 yıl önce

cengiz61.ener

hep yanlış çıkıyor ya

1 yıl önce

cenkdemirkiran

onların filleri süt içer dediğimde doğru kabul etti yanlışlık yok mu sizce de?

1 yıl önce

MyDaddyBieber

Their elephant alien xöksqşğk

2 yıl önce

Lman321394

evde fil beslersen olucagi budur

1 yıl önce

MuratAktas15

Bizim ki alkolik, her akşam rakı içiyor

7 ay önce

NUR-ELA

Biri de çıkıp demiyor ki FİL HİÇ SÜT İÇER Mİ ?

2 yıl önce

bhelinn

Emin olun bu saçma örnekler daha akılda kalıcı oluyor :D

1 yıl önce

NUR-ELA

aynen hahahahaha

1 yıl önce

74ali74

drink neden s takısı alıyor

1 yıl önce

Ilovemuffin150

Geniş zamanlı fiillerde he/she/it e "s" takısı gelir ama I/you/we/they e gelmez....

1 yıl önce

Aybke676831

Çünkü s takısının canı sıkılmış oraya da gelmiş işte asdasdas

1 yıl önce

MuratSeher1

Filleri sütü içer

1 yıl önce

DemirhanDe6

Duo çıldırdı

9 ay önce

Aleyna97849

Birilerinin fili süt içiyormus daha ne saçmalık var acaba

2 yıl önce

Ilovemuffin150

Kedinin bira içmesi, kaplumbağaların peynir ve pilav yemesi gibi:)))

1 yıl önce

yusufaliakba

lan varya bi harfi yanlıs yazdım hemen yanlıs diyo offff

2 yıl önce

YusufEmreKAYA3

abi bu nasıl cümle onların fili süt

2 yıl önce

Refik326852

Ne abartı ama

1 yıl önce

MerveSevimli

tekil olması gerekmiyor mu ?

1 yıl önce

omercan2004

niye içer yazmak zorundayız

1 yıl önce

Elisa826919

Yanlıslıkla elim kontrol e bastı

1 yıl önce

Sara_35_SZAS

Canım biz bilmeyiz öyle süt içen filleri.biz eskilerde kaldık)))))bu ne salak cümle

1 yıl önce

ibreath

İğrenç esprilerinizi kendinize saklayın lan.

1 yıl önce

duygu6186

onların fili süt içerler olması gerekiyor çünkü burada içer kelimesi yani drink es takısı almış yani çoğul olması gerekmiyor mu

1 yıl önce

aprolabu

şimdi arkadaş filler süt içerler le fiiller süt içer aynı şey !'^^+%&/()=?_

1 yıl önce

Mstf719954

Onların fil süt içer. cevabı verdim. yanlış cevap dedi. Bence doğru olmalı.

1 yıl önce

umut934496

İt hayvandır

1 yıl önce

GktuSungur1

Lan fil süt içer mi mk

1 yıl önce

Canil3

Onların filleri süt içerler. Yazdım yanlış kabul etti.Sebebini merak ediyorum arkadaşlar.

11 ay önce

RanaS.2

ben hep bunu yanlış yaptım

10 ay önce

EYLULELFBA

küçücük eve o fili nasıl soktunuz

10 ay önce

aan509385

Kaplumbağaların özentisi oldu filler.Bu sefer sıra onlarda

9 ay önce

ceylin195131

Bagirrr bagir

9 ay önce

DemirhanDe6

Gf

9 ay önce

BilgeNL

burada bana göre anlamış olduğum şey
Onlar fil besliyormuş, besledikleri fil de süt içiyormuş

8 ay önce

BilgeNL

bu bana göre

8 ay önce

Mlk_cylnSn

Hep türk var neden bir başka ülkeden anlamayan yok

4 hafta önce

EceimalDin

Filler süt mü içer çok saçma

2 yıl önce

yorfunsava

Ben bile sütü zor buluyorum.

10 ay önce

piesmork

" They are " diyo sanki ?

4 yıl önce

Tugba0334

süt içerler cevirisinde neden yanlış sayılıyor

4 yıl önce

RasimKl

The elephant dediği için bir filden bahsediyoruz s takısı her zaman içtiğini gösterdiği için geniş zaman dan dolayı geliyor (zaman konusunda yanlışım olabilir)

4 yıl önce

radef35

onların süt içen fili var doğru olması gerekmezmi?

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

onların süt içen fili var: They have an elephant which drinks milk

2 yıl önce

OsmanAte1

they are diyo sanki

2 yıl önce

ali_soner

fil süt içmez ki :d

2 yıl önce

mertali12

Fillerin süt içtiğini bilmiyordum :)

2 yıl önce

mustafaera11
<pre> </pre>

Fil sut icermi

1 yıl önce

brahimKara859886

onların fili değil de onların filleri olsaydı -s takısı almazdı. yanılıyor muyum?

1 yıl önce

ceceaksuuu1

ben söylüyorum seni duyamadım diyor bi daha söylüyorum bunu atlayalım diyor ama ben söylüyom kiiiiiiiiiiiiiiiii

1 yıl önce

Tlgklz

Onları "Neredeyse Doğru" olsa olmaz mı? hızlı yazanlar için problem bu klavye bazen son harfleri algılamıyor ve boşu boşuna can gidiyor

3 yıl önce

Nisa1183

Onların filleri süt içer. dedim kabul etti. Herkes çok dalgın şu aralar galiba ;)

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Çünkü özne "onlar" olduğunda, sahip olunan şey tekil bile olsa -lar eki ekleyebiliriz.

2 yıl önce

Nisa1183

ama özne onlar değil ki? özne ''onların fili''

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

özne değil pardon, yani sahip olan şey demek istedim. Yani "onların çocukları var" dediğimizde mesela, bir tane çocukları da olabilir. Çekim böyle, çocuğum, çocuğun, çocuğu, çocuğum, çocuğunuz, çocukları (ya da çocuğu)

2 yıl önce

Nisa1183

ama tekil bir şeyden bahsedilirken-ler -lar ekini almazki?

2 yıl önce

mustafaera11

Bana takipci olana bemde olurum

1 yıl önce

mehmetsoyd

S takisini yorumları okudum ama yine anlamadım

4 yıl önce

Ganibasabak

S takısı çoğulluk anlamına gelir mesela animal=hayvan demek animals=hayvanlar demek

2 yıl önce