1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Tam jest miejsce."

"Tam jest miejsce."

Tłumaczenie:There is room in there.

February 23, 2014

13 komentarzy


trylobit

A "the place is there" - czyż to nie oznacza, że "miejsce jest tam"?


radian86uk

Również nie kumam...? Jest tu ktoś kompetentny do wyjaśnienia? ;) Dlaczego np. nie "There is a room"?


yuioyuio

Ponieważ "there" ma dwa znaczenia:

1) there is/exists/remains etc - używane żeby powiedzieć, że coś jest, istnieje (nie w konkretnym miejscu, tylko ogólnie) http://www.ldoceonline.com/dictionary/there_1

2) there = tam, ale wtedy there nie stoi na początku http://www.ldoceonline.com/dictionary/there_2

W pierwszym znaczeniu "there" jest zaimkiem i pełni rolę podmiotu, a w drugim jest tylko przysłówkiem.

PS. "room" jako miejsce jest niepoliczalne, za to "there is a room" onzacza "jest pokój (pomieszczenie)".


janusz44d

hmm poprawna odpowiedź "There is room in there" ale gdzie jest powiedziane że mowa o pokoju (room)


immery

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/room_1

ale tu nie jest mowa o pokoju, tylko o miejscu=wolnej przestrzeni.


ryo87

Przyłączam się do prośby o wytłumaczenie tego zdania. Oddam lingota w dobre ręce ;)


Yola448704

Polskie słowo "miejsce" ma wiele znaczeń. Gdy mowa o pojęciu ogólnym, abstrakcyjnym, jak "miejsce na coś" (miejsce w walizce, na półce, w piwnicy), to takie miejsce odpowiada ang. rzeczownikom niepoliczalnym "room" lub "space", które nie wymagają przedimka:

Tam JEST miejsce (Tam JEST trochę miejsca) - THERE IS (some) room in there

Gdy ma się na myśli specyficzne miejsce, jak miejsce w kinie lub w teatrze (a seat), miejsce jako miejscowość (a place), miejsce do parkowania (a parking spot), jakieś, jedno miejsce (a place, a spot), to takie miejsce odpowiada angielskiemu rzeczownikowi, który jest policzalny, zatem wymaga przedimka:

Tam JEST (wolne) miejsce (do siedzenia) - THERE IS a seat over there
Tam JEST (jedno) miejsce (do parkowania) - THERE IS a parking spot there
Tam JEST (ciekawe) miejsce - THERE IS an (interesting) place in there


Kamil.Bednarski

There is place mi nie zaliczylo


br0d4
Mod

Po pierwsze brakuje drugiego słowa "there" (w znaczeniu "tam"), bo pierwsze "there" wskazuje tylko na istnienie (patrz konstrukcja "there is", "there are").

Po drugie, rzeczownik "place" jest policzalny - powinno być "There is a place (in) there". Dla odmiany, rzeczownik "room" w znaczeniu miejsce jest niepoliczalny, dlatego poprawna wersja to "There is room (in) there".


EwaWiniars2

Można też przetłumaczyć - " There is room there."


angrazy

moje tlumaczenie "the place is there" wydawalo mi sie sensowne. Niestety rowniez nie zostalo uznane jako wlasciwe. Ktos z Duo powinien to wreszcie wyjasnic.Bardzo proszę o wyjaśnienie


br0d4
Mod

Wyjaśnienia powyżej.


MarekLupa1

Też miałem kłopoty, jak to możliwe...

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.