1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My sisters take the subway."

"My sisters take the subway."

Fordítás:A nővéreim metróval mennek.

February 23, 2014

19 hozzászólás


aptg.gabi

"A nővéreim metróznak." Elfogadja.


csati777

"Metróra szállnak" nem lenne jó?


MezeiAnna

A nővéreim felszállnak a metróra ( magyarul így mondanám) miért nem elfogadható?


Shibelion

Az inkább úgy van, hogy My sisters get on the subway.

A subway egyébként jelenthet aluljáró-t is.


DvidDomonk

Itt angolul kellett beirni amit hallotok, azert nem jó.


karak74

Ugyanaz a példamondat más-más feladattípusban is felbukkanhat. Nálad az "angolul kellett beirni amit hallotok" típusban jött elő. Másnál más típusban. A mondathoz tartozó fórum ettől még ugyanaz maradt.


Lna268373

Miért take? Miért nem egyszerűbb a go? Vagy hülyeséget kérdeztem?


irn947970

Nekem is ez jutott eszembe.


liny514255

A sister nem csak nover hanem hug is..


S.Szilvi1

"Nővéremék" - lehet, hogy sokaknak nem hangzik túl magyarosan, de azért elfogadhatná.


TthKlmn

My sisters go with the subway


GerleiIstv

A "take" nem jelenti azt , hogy menni, a "sisters" pongyola fordításáról már nem is beszélve.


Adam1978

A „nővér” tényleg nem teljesen precíz, viszont a „lánytestvér” magyarul kevésbé elterjedt, kevésbé hangzik természetesen, mint a „nővér” meg a „húg”. (Igaz, Csehov drámájának magyar címe is A három nővér, nem pedig „A három lánytestvér”, mivel a szó eredetileg idősebb és fiatalabb lánytestvért egyaránt jelenthetett – a fivér szó analógiájára –, az idősebb lánytestvér megnevezése pedig a néne volt.)

A take egyik jelentése a szótár szerint is (én Lázár A. Péter és Varga György ELTE-s tanárok Angol egyetemes nagyszótárát szeretem) igénybe vesz valamit, mármint járművet. Konkrétan említik pl. a „take a train back visszafelé vonatra száll / vonattal jön” példát. Ha nem visszafelé (hazafelé) tartunk, hanem távolodunk otthonról, akkor a jön helyett értelemszerűen megy lesz a megfelelője. Magyarul nem mondhatjuk, hogy „vesz egy vonatot”, hanem úgy mondjuk: vonatra száll vagy vonattal megy. Ez ismét a magyar nyelv belügye, az angol kifejezésmódtól függetlenül.


KlariKovacs1

Köszönöm szépen!


CintiaRojk

Én ugy tudtam hogy a subway az egy étkezö hely anliában mert én már etem ott


Pola51

Ettem ott!! Talán az elnevezése lehet egyébként.


Adam1978

Az étkezőhely nevében a Subway nagy kezdőbetűs. Egyébként a subway az amerikai angolban metrót jelent (és a Duolingo is amerikai angolt tanít), a brit angolban viszont aluljárót. Az étkezőhely neve eredetileg (állítólag) Pete’s Super Submarines volt, aztán Pete’s Submarines lett, aztán Pete’s Subs, aztán Subway; mindenesetre amerikai, tehát náluk ez a mai név a metróra utal.

Learn English in just 5 minutes a day. For free.