1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Moje psy jedzą ryby."

"Moje psy jedzą ryby."

Tłumaczenie:My dogs eat fish.

February 23, 2014

17 komentarzy


DawidKosow

Moje psy jedza ryby a nie moje psy jedza rybe powino być my dogs eat fishes


yuioyuio

W przypadku ryb liczba pojedyncza i mnoga brzmią tak samo.


hana.pl

Czy jest więcej rzeczowników których l. poj. i l. mnoga brzmią tak samo?


yuioyuio

Tak, najpopularniejsze to fruit, sheep, series, species.


MartynaKot2

Ale powinny być podane dwie opcje


Pan_Dominik

Dlaczego nie może być "Mine" w zdaniu "Moje psy jedzą ryby." ?


GosiaKurp

Ponieważ jest taka konstrukcja, że wyrażenia np. mine, hers, your- stawiamy zawsze na końcu zdania; przykład: This cat is mine-Ten kot jest mój. Natomiast określenia np. my, her, your- stawiamy przed rzeczownikiem; przykład:This is my cat-To jest mój kot.


Pan_Dominik

Ahmm... teraz już kumam, dzięki :)


just_arthur

czemu nie może być "my dogs eat a fish"?


adio92

Ponieważ 'a' odnosi się tylko do liczby pojedynczej


Wiktoriawi19

Hahaha bo wpisałam 'a fish' zamiast 'fish' i mi nie uznało ✌


dzikzone

Jakoś miałem wpojone, że jeśli czynność jest stała, czasownik ma końcówkę "s". Stąd też wpisałem "My dogs eats fish" (błędnie jak się okazało). Czy ktoś może mi wskazać kiedy dodajemy "s" przy czynnościach stałych, a kiedy nie? Z góry dziękuję.


Martyna808300

-S dodajemy do osoby 3. l. poj. (He, she, it) w czasie prestent simple (opisującym właśnie czynności stałe)


dzikzone

Dzięki, dzięki. Zdążyłem już nadrobić zaległości ;)


marta-mik2001

mam pytanie ! jak można zmienić język znaczy chce angielski i niemiecki jak moge ustawic niemiecki ?


Ajmaj

To chyba koty jedzą ryby? Bezsensu te zdania niektóre!


lokibb

Dlaczego nie "my dogs eatS fish"?

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.