1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Bu benim çantam."

"Bu benim çantam."

Çeviri:Das ist meine Tasche.

December 13, 2016

4 Yorum


spanieltr

Neden diese değil de, dies kullanıyoruz daha önce de aynı durumla karşılaştım. Die Tasche - Diese Tasche olmaz mı?


mizinamo

Diese Tasche evet, ama burada bu Dies cümlenin başında ve isim Tasche onun arkasında değil.

Cümlenin "Bu"-sunun çanta olduğunu bilmiyoruz (bunu bildirmek istiyoruz!), o yüzden burada "Bu" için nötr olan "Dies" kullanıyoruz.


yunuskocat1

neden main degilde maine


mizinamo

Tasche kelimesi dişil (feminin). O yüzden meine kelimesinin sonuna -e gelir.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.