Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O onun domatesi."

Çeviri:It is his tomato.

-1
4 yıl önce

35 Yorum


aleyna305953

Cok karisik bur cumle

1
Cevap ver1 ay önce

OsmanSEKER

'it is its (the) tomato' olmaz mi

0
Cevap ver4 yıl önce

incikin_
incikin_

"It is its tomato" doğru.
Yalnız "the" ekleyemeyiz. Çünkü "my, its, her" vs. ie "the, a, this" vs. yan yana kullanılmıyor.

It is the tomato. (= Bu domates.)
It is a tomato. (= Bu bir domates.)
It is my tomato. (= Bu benim domatesim.)

It is my the* tomato. YANLIŞ
It is the my tomato. YANLIŞ
It is a my tomato. YANLIŞ

7
Cevap ver2 yıl önce

kenan922790

Cok aciklayici olmus tesekkur ederim

0
Cevap ver7 ay önce

Verdan33

hocam artık yorumlarda direk sizin yorumunuzu arıyorum teşekkür ederim açıklayıcı yorumlarınız için

0
Cevap ver3 ay önce

dilbaz.ism

It bu that o demek değil mi bana mi yanlis ogrettiler kardesim

0
Cevap ver4 yıl önce

PolyglotCanavar
PolyglotCanavar

It ve That ''O'' This ''Bu''

4
Cevap ver3 yıl önce

FurkanKARAZEYBEK

yanlış öğretmişler

1
Cevap ver3 yıl önce

bayram.goz

that ''şu'' diye biliyorum...

1
Cevap ver3 yıl önce

elifsnyy

the tomato is her olmaz mı?

0
Cevap ver4 yıl önce

tgoktas38

Domates onun. Gibi bi cümle oluyor bu sanki

1
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Cümlenin öznesi"o"; yani "it";
dolayısıyla cümleye "it" ile başladık.

"Her" konusundaysa:

"her" kullanırsanız yanında isim olmalı:

It is HER tomato.
=O, ONUN domatesi.

isim kullanmayacaksak "hers" diyebiliriz.

It is HERS.
The tomato is HERS.
= Domates ONUN(Kİ).

1
Cevap ver2 yıl önce

OzgurCELK

That o degilmi :(

0
Cevap ver4 yıl önce

bayram.goz

that şu demektir. ve uzaktaki tekil olanı belirtir.

-1
Cevap ver3 yıl önce

ozcelikltd

" That" uzaktaki nesneler için kullanıldığı için cevabı yanlış kabul etti sanırım. .

0
Cevap ver3 yıl önce

MuratCuvog

That is her tomato yaptım yanlış oldu galiba

0
Cevap ver3 yıl önce

bayram.goz

that şu demek

0
Cevap ver3 yıl önce

SercanTerz

abi o bu su biz siz onlar kafalar eriyor devamli hergun pratikle geliyor kafasi

0
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

This: bu
These: bunlar

That: şu
Those: şunlar

Yakındaki şeyler için kibar kibar "this/theese" diyorsunuz; uzağa sesinizi duyurmak için "aaa/ooo" diye bağırıyorsunuz; oradan aklınızda kalsın :)

Günlük konuşmada "that" ile "it" arasında pek fark yok bence. "That's right" (Doğru" derken uzağa işaret etmiyoruz mesela. Ama programa aradaki farkı bildiğinizi kanıtlamak için biraz daha nokta atışı cevaplar gerekiyor.

3
Cevap ver2 yıl önce

mehmetasdaXD

Ya ben it yerine he yazdim neden olmuyor

0
Cevap ver3 yıl önce

ahmetsit45

ne sacma bi cumle bu...

0
Cevap ver3 yıl önce

Nazlcan306594

O kim kız mi erkek mi cinsiyet belli değil his/ her ne yazayim

0
Cevap ver2 yıl önce

betulkarakus

bu cümle algılayamıyo galiba

0
Cevap ver1 yıl önce

EmreAtes07

his her ne farkede her yazdım yanlış dedi alla alla.

0
Cevap ver1 yıl önce

KADERBERRA2

alt noktalı yerde ''her'' diyo yaa

0
Cevap ver1 yıl önce

sema72083

His ne demek

0
Cevap ver11 ay önce

KylarKylar1

His erkekler için "ONUN" demek . Kadinlar icinde HER kullanılıyor

0
Cevap ver4 hafta önce

mehmet96067

His tomato dese olmazmıymış. Çünkü normal mantık onu göstetiyor.

0
Cevap ver4 ay önce

Ozan508194

İts ile it is arasında ne fark var ??

0
Cevap ver3 hafta önce

TheFireKing47

This is his tomato , niye olmuyor

-1
Cevap ver4 yıl önce

burakwx

Orada "bu" diye bir kelime yok. this=bu

1
Cevap ver3 yıl önce

gokhanoz

Bu onun dometesi olmaz o diyor orda kimin oldugu belli degil belkide at yiyecek :) cinsiyet belli degilse it is its tomato denir. Biz kapiyi calana kim o diyiruz.onlar who is it ilginc ama boyle soyluyorlar kimin oldunu bilmedikleri yerlerde kullaniyorlar.

0
Cevap ver3 yıl önce

bayram.goz

bu onun domatesi demişsin fakat o onun domatesi demeliydin. ;) yani it is her tomato ya da his tomato

0
Cevap ver3 yıl önce

UluhanBura

Pff

-2
Cevap ver3 yıl önce