1. Foro
  2. >
  3. Tema: Esperanto
  4. >
  5. "Bovinoj ne trinkas lakton."

"Bovinoj ne trinkas lakton."

Traducción:Las vacas no beben leche.

December 14, 2016

13 comentarios


HectorCast216735

Sed la plimulton la bovinoj trinkas lakton :v Duolingo estas malbona instruisto :/


Emmanuel_Almazan

Ne. Bovidoj trinkas lakton, sed maljunaj bovinoj ne trinkas lakton


eggtrix

Si las vacas tomaran leche, Duolingo sería un mal maestro.

¿Qué tal mi traducción? :) ¿Y que significa "plimulton"?


Jhosebaur059

Creo que significa "mayoría"


Junior28771

Pero la mayoría de las vacas beben leche, Duolingo es un mal maestro.

Eso significa.


RadioboyDuo

¿No se dice "La bovinoj"?


skalarigilian

No. Solo en castellano usamos el artículo definido para señalar algo indefinido. En esperanto no se sigue esta aberrante costumbre.


esperantistabr

Sí, se dice "la bovinoj". La regla del esperanto es clara, si no hay "La" en esperanto, es como si fuera "un, una, unos, unas". si el sentido es de articulo definido, hay que estar presente el "la"


esperantistabr

Este curso tiene un GIGANTE problema con los artículos.

http://bertilow.com/pmeg/elshutebla/pmeg_14.0.pdf


fedes16

Kial vi diris tion? Tiu ligilo estas libro da 696 paĝoj! Mi ne pensas ke tio estas bona aŭ efika maniero esprimi vian opinion.

Difiniloj

9.1.4. La — specoj

Ofte O-vorto estas uzata por paroli pri speco, por diri kia io estas. Oni povas tion fari en diversaj manieroj: sen la, kun la, unu-nombre aŭ multe-nombre. Ofte oni povas uzi ĉiun ajn manieron laŭ plaĉe aŭ laŭ la stilo.

Speco kvazaŭ nekonata individuo

Plej ofte oni ne uzas difinilon, kiam oni parolas pri speco. Oni kvazaŭ rigardas la specon kiel unu nekonatan individuon, aŭ kiel individuon, kies identeco ne gravas. Oni prezentas specojn sen difinilo, kiam la diraĵo validas, ĉu pri ĉiuj de la speco, ĉu pri unuopa membro de la speco:

  • Leono estas besto.(FE.5) Oni volas diri, ke leono estas unu el la multaj bestospecoj, kaj ne plantospeco aŭ alia afero. La ideo validas, ĉu oni pensas pri ĉiuj leonoj kune, ĉu oni pensas pri unuopa leono."

Laŭ tio, oni povas diri "Bovino ne trinkas lakton".

Speco kvazaŭ konata individuo

Iafoje oni rigardas specon kiel unu imagan konatan individuon, kaj uzas la. Tio estas sufiĉe ofta en formala aŭ filozofieca stilo. En tiaj okazoj temas klare pri la tuta speco: - La gitaro estas tre populara instrumento. Oni prezentas instrumento-specon kvazaŭ temus pri unu certa konata instru mento. Ankaŭ eblus: Gitaro estas...

[...]

Se oni ĉi tiel prezentas specon uzante la, oni devas atenti, ke ne estiĝu konfuzo, ĉu oni parolas pri efektiva individuaĵo, aŭ pri speco prezentata kvazaŭ individuaĵo.
Se O-vorto aperas kiel per verba priskribo, oni nepre ne uzu la, se temas nur pri speco: Karlo estas advokato. Se oni diras Karlo estas la advokato, tiam la signifo estas “Karlo estas tiu certa advokato, kiun vi konas” aŭ “Karlo estas tiu advok ato, pri kiu ni nun parolas” aŭ simile." "

Laŭ tio, oni povas diri "La bovino ne trinkas lakton", nur se tio ne estas konfuza.

Speco prezentata multe-nombre

Se temas pri nombrebla afero, oni ankaŭ povas prezenti specon per multe-nombra vorto. Kiam oni parolas pri specoj, la diferenco inter unu-nombro kaj multe-nombro ofte estas mal grava:

  • Leonoj estas bestoj. = Leono estas besto. "

Laŭ tio oni povas diri "Bovinoj ne trinkas lakton", kiel ĉi-tie.

Oni ankaŭ povas uzi multe-nombran vorton kun la, se temas emfaze pri la tuta speco. Sed nepre ne, se la O-vorto rolas kiel per verba priskribo: - La leonoj estas bestoj. Sed ne: La leonoj estas la bestoj."

Laŭ tio, oni povas ankaŭ diri "La bovinoj ne trinkas lakton". Mi kredas, ke tio estas kio interesas vin.

Kaj finfine:

9.1.1. La — bazaj reguloj

La vorteton la oni nomas difina artikolo. Ĝi montras, ke oni parolas pri certa afero konata de la alparolato."

Do, mi kredas ke ĝi estas pli bone ne uzi na "la" tie. Ĉu mi malpravas?


ClauYiC

Será porque las personas las dejan sin leche y sin hijos?


bergvi

Beben, toman, son sinónimos y me la pusieron mal

Aprende esperanto en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.