Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"Is he the king and not the cook?"

Translation:Is hij de koning en niet de kok?

1 year ago

6 Comments


NorahHsu

Goede dag,allemaal. Ik heb een help nodig,alsjeblieft. I put this sentence in "Is hij de koning en geen de kok?" and it is wrong, Why "geen" is wrong?

1 year ago

grey236
grey236

Geen is only used for the indefinite article and also translates to "not any/no" ("he is no cook"). Examples:

  • Hij is een kok - Hij is geen kok
  • Hij is de kok - Hij is de kok niet
1 year ago

NorahHsu

Hartelijk bedankt voor je snel antwoord.

Is het betekent als er een definitief artikel voor de subject is, Ik moet de "niet" voor de subject gebruiken ?

1 year ago

grey236
grey236

Ik denk dat jij correct bent, behalve het heeft niet behoefde aan de subject zijn. Tweede zin: https://www.duolingo.com/comment/3734833

1 year ago

NorahHsu

oh,Prima!Nogmaals bedankt!

1 year ago

grey236
grey236

Enkel een vraag, wanneer gebruik je nogmaals? Ik heb het gezien, maar ik heb ook alweer, opnieuw, weer gezien.

1 year ago